KL-varaosat  Race.fi

Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti

  • 11 Vastauksia
  • 5023 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« : 09.07.2016, 11:43:05 »
(Kaikki lähti siitä kun yllättävän epilepsiakohatuksen johdosta edellinen komea kasipätkä päätyi puun ympärille, (tai puu yritti keulan kautta ohjaamoon, melkein pääsi)


Mutta sitten itse tämänhetkiseen rojektiin! :)

Elikkä tällänen diisseli tuli hankittua vitsillä tehdyn tarjouksen takia :D ja koska olen rehti kaupantekijä, ja myyjä hyväksyi tarjouksen, niin olihan se pakko hakea :)




Kuskin kylki on siis kasassa, mutta pilarin vaihtamalla olisi tullut vielä ajokuntoinen.

Tarkemmalla tutkimisella löytyi, (tai siis ei löytynyt), että molemmat helmat puuttuivat, joten olin kahden vaiheilla puranko vaiko enkö. Siinä kohtaa kun aloin tutkia auton historiaa, niin huomasin, että trafi vaatii korinmittauksia, niin luovutin siinä kohtaa. Ja päivämääriä tutkimalla huomasin, että auto oli hylätty katsastuksessa juuri ennen "onnettomuutta" :idiot2: Kylkeä tarkemmin katsottuani ja mittailtuani huomasin että ei mikään auto ole noin teräväreunainen ja kapea, eli kaivinkoneen kauhahan se siinä on käynyt ;D

Sitten nettiautoa selailtuani löysin autoliikkeestä halvalla myynnissä olevan dieselin. Käytiin katsomassa, vaikutti hyvältä ja ostin pois. No kuten arvata saattaa, niin olihan sielläkin yllätyksiä, nimittäin kannen välistä vuosi öljyä jokapuolelta ;D



No eihän siinä auttanut muutakuin alkaa yhdisteleen kahdesta yhyä hyvää. Kolaroidussa oli hyvä tekniikka, 650000 kilometriä ei näy ollenkaan, ja uudemmassa hankinnassa on hyvä kori. Seuraavien viikkojen aikana vaihtui moottori korista toiseen, ja suureksi yllätykseksi moottori käynnistyi heti ensimmäisellä yrittämällä.



Kun auto alkoi olla liikuntakykyinen, niin alkoi huoltojen tekeminen. Kummassakaan autossa ei ollut huoltokirjaa, niin lähdin puhtaalta pöydältä, ja tein kaikki mahdolliset ja mahdottomat huollot. Kaikki jarrutkin kaipasi huomiota, takaa puuttui kitkapintaa ja kevy oli pinnasta sulanut röpölle, ja toinen etusatula jumissa. Kioranluutkin joutui vaihtamaan, ja sitten oli katsastuksen aika.

Katsastuksesta meni heittämällä läpi, ja seuraavaksi auto siirtyi työpaikan pihaan odottamaan hiljaista päivää. Kun tuli hiljaista, niin auto sai ensimmäisen pesun, ja myllytyksen, ja vielä kunnon vahauksen. Myös kaikki muoviosat ulkopuolella saivat muovinkirkastetta päälleen. Ilmastointi sai uuden kuivaimen ja täytön, muttei alkanut toimimaan kunnolla, asian selvittely jatkunee myöhemmin kun poliisisetä antaa kortin takaisin :)




Hieman apuremmin ohjaimen hienosäätöä:)

Seuraavaksi alkaa auton tuunaaminen itselle sopivaksi:

Ensimmäisenä ostin FASTDOHCilta hiukan sisustan osia, keskinosolin, hanskalootan, ja sähkölasilliset ovipahvit taakse. Takana oli veivilasit, mutta muutaman osan vaihtamalla sai sähköä sinnekin:)

Takaluukkuun tuli myös "näkymätön" subbari, varapyörän sisään mahtuva malli tuomaan hieman lisää bassoa:)

Seuraavana asentui ahtopainemittari tulevia virityksiä ajatellen.



Seuraavaksi asentuivat lisävalot ja sumuvalojen sähköt:)


Tässä volvon nykytila, paljon on jo edistytty, ja ulkonäkö on mikä tulee olemaan, eli mitään amistuuninkia en laita (paitsi noi etuvilkut) ;D

Saa kehua, huutaa, haukkua, neuvoa ja keskustella vapaasti, en pahastu:)

Lisää kuvia ja juttuja laitan, kunhan homma etenee, ja muistan kuvailla ::)
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 11:34:45 kirjoittanut rantsu96 »
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #1 : 21.07.2016, 11:11:36 »
Hiukan edistystä, vanhojen rallivalojen kaveriksi asentui hella ff75 sumuvalot. Ja tottakai nekin täytyi asentaa kahteen kertaan, kun ei ekalla yrittämällä osunut oikein päin ;D



Jossain välissä vesihioin katon myllytystä varten, kun siinä oli kauhea röpö, vissiin jotain maaliroisketta :o

Seuraavaksi vaihdoin purkuautosta hantin puolelle vetoaksekin, kun vanha hiukan kolkotti käänteessä. Tässä kohtaa luulin, että alkaa näyttää valmiilta, mutt koeajolla kovassa kiihdytyksessä kuului paukahdus, ja veto hävisi. Moottori käy, vaihteet menee päälle, mutta ei liiku.

Ajattelin että tämä vaihdettu akseli meni poikki vaihteiston päästä, ja päätin ottaa kuskin puolelta akselin pihalle, koska se on helpompi, ja sieltä näkee toisenkin. Akselia irtottaessa huomasun, että miksi akselin pää on niin terävä js ruma :idiot2: No sehän oli lähtenyt liukumaan ulospäin, ja jollain säkällä sokan jälkeinen pätkä halkes irti juuri kotitiellä 8)



Vielä tarvitsisi katto myllyttää, ja ilmastointi täyttää uudestaan, kun täytön jälkeen on toiminut nykimällä kokoajan, ei ole parin kuukauden aikana huonontunut, niin ei voi paljoa vuotaa. Paineanturia kun yleismittarilla katsoo, niin paineet laskee liian alas, sama juttu toisella anturilla. Kompressori on alta ihan hiukan vihreä väriaineesta, mutta jos kerran vuodessa joutus täyttään, niin tulee halvemmaks kun uus kompura ;D

Näitten jälkeen vielä webasto, sähköantenni ja kaukosäädin siirtää kakkosautosta, kuhan saan auton naiseltani takasin  ::)

Jos joskus näkee miiteissä, niin 10m on oiva katseluetäisyys, kun on kaikenlaista pientä maalivaurioo ja entisöimäänhän en ala huonosti pidettyä puol milliä ajettua autoa ;)
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 11:35:29 kirjoittanut rantsu96 »
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #2 : 05.08.2016, 10:44:54 »
Nyt tuli tehtyä huollot loppuun, polttoainesuodattimen vaihdon muodossa, on helppo aloittaa tietäen että kaikki on kunnossa :) nyt ensimmäisenä kunnon sadepäivänä selvisi, että vuotaa lämmityslaitteen kautta litrakaupalla vettä hanttarin lattialle :-\ ratkaisuksi liimasin ikkunan alla olevan listan kiinni ikkunaan, ja lyhyellä aikavälillä näyttäisi toimivan. Myöskin katto tuli hionnan jälkeen myllytettyä, en kehtaa kuvaa laittaa, koska kaikkia hointajälkiä en saanut pois maalipinnan puhkikuluttamisen pelossa, mutta nyt näyttää yhtä kuluneelta kuin koko muu auto :D

Sitten vihdoinkin kiinantilaus tuli postilaatikkoon, elikkä evrymodia varten 1kohm vastus. Boxi on rakennettu niin, että evryllä on 100ohm pohjavastus ja 1kohm potentiometri, ahtomodilla on 4kohm pohjavastus ja 10kohm potentiometri. En tiedä sitten, että tarvitsisiko evryn potikka olla vielä pienempi, mutta sitä saa pienennettyä rinnakytkemällä vastuksen. Evryboxin sijoitin moottorinohjauksen kaveriksi, piiloon, niin ei tule katsastuksessa sanottavaa 8)
Testiajossa säätelin kummatkin satunnaiseen asentoon aluksi, ja kyllä tuli mustaa putkesta ja ahdotkin nousi yli yhteen, lopussa tuli vielä mystinen ahtopiikki, kun mittarin viisari meni ihan villiksi ja rupesi heilumaan 1,2 tuntumissa. Hieman pienemmälle täytyy vääntää, tarkoitus ei kuitenkaan ole tuhota voimansiirtoa :o



Siistin myös hieman konehuonetta, ettei tarvitse katsella kauheata pöly/paskakasaa konepellin auetessa ::)



Sitten lisää siistimistä, käsittelin nahkajakkarat mehiläisvahalla, ei paljoa puoli miljoonaa näy näissä penkeissä, pientä kulumaa toki on:) Sitten vielä rakentelin takakonttiin vanerista säilytyskotelon lasinpesunesteelle ynnämuille tavaroille :)





Vielä tarvitsisi pyöränlaakeri vaihtaa etuoikealle, kun mutkissa kolistaa hieman, vetoakselin vaihtamalla ei parantunut:(

Pian alkaa olla valmista, korttikin tulee takaisin tässäkuussa, eli tämä teiden kauhu on kohta tien päällä taas  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 11:36:05 kirjoittanut rantsu96 »
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #3 : 10.12.2016, 10:29:17 »
Nyt  on taas tämäkin hullu tienpäällä ja kiireisen ajamisen (100km/päivä) seurauksena on taas mennyt pitempi tovi etten oo tänne mitään kirjotellut, mutta paljon on tullut tehtyä kuitenkin :idiot2:

Ensimmäisenä vaihdoin tämän huonon pyöränlaakerin eteen, (käytetty omasta varastosta tottakai), ja sen jälkeen ei enää kuulunut ylimääräisiä ääniä :)

Nyt alkoi tuntua että auto alkaisi olla valmis, niin eiköhän ollut aika vetäistä vielä kolmas, ja kesän viimeinen vahakerros päälle. Vahana toimii sonax extreme 1, voin kyllä suositella kaikille, helppo levittää, ja antaa pitkään kestävän suojan. Kiilto ei välttämättä paras, muttei sitä tälläisessä autossa haetakkaan 8)





Asentelin volvn myös ajotietokoneen (kiitos FASTDOHC), ja samalla järjestelin muitakin nappuloita ja varusteita, radionkin laskin myöhemmin alemmas kayttömukavuuden takia :)





Kun sain toisen kasipätkän takaisin paremman puoliskon ajosta, niin kauan odotettu hetki koitti, pääsin eroon näistä hirveistä amistuuninkivanteista :D

Paljon parempi näin:)

Pitihän sitä jotain värkkäiltävää keksiä, ja lisämukavuutta asentaa, niin lykkäsin konehuoneeseen webaston. Ohjainlaitteet näkyykin edellisissä kuvissa jo. Webastoa on ohjaamassa kello, ja ebaysta ostettu 5€ kaukosäädin, joka on tähän mennessä toiminut 2 vuotta ilman edes alkuperäisen pariston vaihtoa. Ohjainjärjestelmässä on myös webaston kellon vieressä kaukosäätimen tapponappi, josta webaston sammutus onnistuu ajon aikana, ei tarvitse virtalukossa roikkuvaa säädintä räpeltää. Ja piilossa on vielä ebaysta (taas) ostettu transistoripiiri, koska kellolaite itsessään ei kykene käyttämään edes yhtä relettä, eli tässä tapauksessa vesipumppua. Myöhemmin jouduin vaihtamaan myös vesipumpun, bosch-merkkiseen, koska alkuperäinen olisi ollut liian kallis, haittana tässä on se, että sisätilat ei lämpeä yhtä nopeasti tehokkaamman pumpun takia, mutta tämähän on moottorille vain hyvä ::)



Etuoviinkin tuli värkkäiltyä valot, että näkee vesilammikot sunmuut maassa 8)



Löysin myös uudet kirkkaat sivuvilkut, ja idiot inside-tarra pääsi koristamaan tätäkin kulkinetta ;D



Mutta sitten vastoinkäymisiin, joita tuntuu vanhojen volvojen kanssa olevan :'( Elikkä alkoi moottorin puolelta kuulumaan naksutusta ainoastaan kovalla kiihdytyksellä ja moottorijarrulla. Aikani ääntä mietittyäni päätin vaihtaa kaksoismassapyörän ikäänkuin varmuudeksi, koska ylläriylläri, sellainenkin löytyi kotoa. Kaikeksi onneksi sain suorittaa tämän hirvittävän rojektin työssäoppipaikalla, joten sisällytin samaan vähän lisätöitä. Uusi ilmastoinnin kompura löysi paikkansa vuotavan tilalle, ja huonon lämpeämisen takia vaihdoin myös termostaatin, eikä ollut turha, vanha oli alkuperäinen...

Kun olin saanut vauhtiksen vaihdettua, uuden painelaakerin ja uudet laatikkoöljyt sisässä lähdin ajelemaan, vaihteet meni nätimmin kuin koskaan, mutta kytkin luistaa... onneksi pienellä tahallisella luistattelulka sain poltettua kaikki rasvanjämät välistä pois, olinhan viisaana voidellut paineasetelman ja vauhtiksen spray-öljyllä. Kai nekin on senverran huokoista ettei jarrusprayllä kaikki pois tule. Mutta eihän renontinkaan jäljeen se ääni ollut mihinkään mennyt. Ehkä hiukan vähentyi, mutta tuskimpa on vakavaa, koska nyt menty yli 10000, eikä mitään ole tapahtunut.

Talvikauden alkaessa tuli myös vaihdettua huonokuntoiset talvivanteet, hyvillä renkailla tottakai. Ensi kerran kun joutuu uudet renkaat hankiimaan, niin vanteiden maalauttaminen olisi myös edessä.



Sitten paljon ajavana halusin kojelautakameran. Enköhän mennyr taas ebayhyn, ja saanut täyttä kakkaa... Aikani tutkittuani löysin puhelimeen kamerasovelluksen, ja ajattelin laittaa vanhan, mutta ehjän xcoverini kuvaamaan. Homma lähti toimimaan heti, ja sain imukupin verran hyötyä siitä ebay kamerasta, liimasin sen puhelimeen :D asennuksesta senverran, ostin autolaturin joka on kokoajan tupakinsytkässä ryöstettynä, jakun virrat laittaa päälle, niin puhelin alkaa latautumaan, ja kamera menee automaattisesti päälle. 2Gt kortti on juuri sopiva, ettei tilanteen tullen ole liikaa videota omista rikkeistä esim. Poliisin nähtävillä  8) 8)



Sitten taas lisää vikoja :idiot2: Kaverin kanssa reissussa hiomattiin että varpaat palelee. No syylliseksi paljastui haljennut muovihahlo johon säätömoottorin akselin pitäisi mennä. Tämän korjaamiseen ei onneksi kauaa mennyt, pikaliima ja kaksi nippusidettä ratkaisi ongelman kertaheitolla. Nyt ei enää palele autossa :)



Sitten vihdoinkin sain hankittua suuren haaveeni, takaspoilerin volvoon! Löysin oikean värisen, mutta huonokuntoisen, joten värkkäilin siihen itse rosteripellistä uudet kannakkeet, jotka tulevat ruuveilla kiinni spoileriin. Itse spoilerihan pysyisi pelkillä tarroilla kiinni, mutta täytyyhön siellä joku varmistus olla:)



Sitten viimeisempänä sekä vähäisimpänä hankin suht hyvännäköisen puhelintelineen motonetistä. On kätevämpi kun on kameravaroitussovellus, että puhelin on kaivelematta näkyvillä ELK



Saa taas kommentoida halutessaan että kuinka hirveä auto on sinun mielestäsi ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 11:36:35 kirjoittanut rantsu96 »
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #4 : 10.12.2016, 13:28:06 »
Hyvältähän se näyttää. Niin kuvissa kuin livenäkin. Toi spoikka on kyllä hyvä olla olemassa. Perä on muuten niin tylsä.

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #5 : 14.12.2016, 21:07:48 »
Itekkin tykkään spoilerista, oonhan sitä jo parivuotta miettinyt :D ulkonäköön nyt ei ois tarkotus enää mitään muuta tehdäkkäön, eli suurinpiirtein orkkisluukilla mennään :)
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #6 : 15.12.2016, 12:45:58 »
Jotkut isommat kiekot alle? Just my opinion...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #7 : 15.12.2016, 14:15:36 »
Jaha, sää oot jo kesällä tehny topicin tänne ja en ole huomannut mitään, no tässä sitä ny seuraillaan mitä saat aikaan volvolle  :)

Jotkut isommat kiekot alle? Just my opinion...

Oma mielipide tähän on et tähän P80 koppaan sopii parhaiten 16" kiekot. Itsellä on ollut näissä vehkeissä  15" ja 17" väliin olevia renkaita, mut mielestäni 17" on jo liian iso ja aivan hirveä ajettava kun kumi on jo liian lätty  :-\
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #8 : 18.12.2016, 18:40:43 »
Periaatteessa 16" vois harkita enskerralla kun on kesäkumien vaihto eessä, 17" oli edellisessä ja en enää niin isoja hanki :D noi kesävanteet on omasta mielestä aika hyvän näköset, jakun ajelen keskimäärin 100km päivässä, niin korkeet kumit lisää ajomukavuutta :) ja täytyyhän sitä budjettiakin ajatella, 15" kumithan on aikalailla halvimmasta päästä :idiot2:

Jos hulluksi tulen niin ensi syksynä saattais olla myytävänä tämäkin kulkine, kun ajotkin vähenee mitä todennäkösemmin, T5/6 tai ärrä ois sit seuraava 8)
« Viimeksi muokattu: 18.12.2016, 18:44:52 kirjoittanut rantsu96 »
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #9 : 19.12.2016, 07:27:08 »
Periaatteessa 16" vois harkita enskerralla kun on kesäkumien vaihto eessä, 17" oli edellisessä ja en enää niin isoja hanki :D noi kesävanteet on omasta mielestä aika hyvän näköset, jakun ajelen keskimäärin 100km päivässä, niin korkeet kumit lisää ajomukavuutta :) ja täytyyhän sitä budjettiakin ajatella, 15" kumithan on aikalailla halvimmasta päästä :idiot2:

Jos hulluksi tulen niin ensi syksynä saattais olla myytävänä tämäkin kulkine, kun ajotkin vähenee mitä todennäkösemmin, T5/6 tai ärrä ois sit seuraava 8)

Koko ylläolevalle tekstille:  O0 O0
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #10 : 19.03.2017, 20:51:19 »
Noniin, taas on mennyt oma aikansa, mutta on sitä hieman tullut taas autoa värkkäiltyä:)

Ensimmäisillä kunnon sadekeleillä kastui raitisilmasuodatin läpimäräksi jolloin liimasin tuulilasin alalistan kiinni. Arvata saattaa, ei auttanut. Vesi valui pyyhkijöiden alla olevaa muovia pitkin suodattimen päälle ja putosi siihen. Ongelma ratkasi, kun leikkasin suodattimen ylpuolella olevaan pokkaukseen terävät kolot, joista vesi putoaa alas ennen suodatinta.

Ensimmäisillä parinkymmenen asteen pakkasilla ilmeni kylmänä lievää käyntiongelmaa. hehkut tarkistelin, mutta niissä ei ollut vikaa. päätin siinäkohtaa vaihtaa suuttimet varmuuden vuoksi, kun sellaiset hyllyssä oli. Jataas kerran yksi vika vähemmän, vitosen suuttimessa oli jonkinverran karstaa, mikä selittänee käyntihäiriön. Tuntuu että hieman piristyi muutenkin kone;)



Yhtenä päivänä töissä kävi mielenkiintoinen sattuma, tuntematon henkilö toi autonavaimet, jotka olivat kuulemma minun autooni :o no käytiin kokeilemassa, niin kyllähän ne siihen sopivat:) eli nyt minulla on kolme toimivaa siruavainta, ja kaksi kaukosäädintä:)



Pimeillä kurakeleillä ajellessa alkoi tulemaan ajovalonpesimiä ikävä, joten eiköhän nekin ollut pakko sitten hommata. Kyllä nyt kelpaa ajella paskassa, kun ei tartte pysähdellä putsilemaan valoja:) Autostudion 2000-luvun alkupään vahvistinkin tuli asenneltua, niin lähtee ääntä hieman paremmin 8) Evryn kaverina oleva ahtomodi on nyt korvattu kiinasta hankitulla bleediventtiilillä, helpompi asentaa ja säätää:)




Pakkohan sitä oli käydä ottamassa muutama talvikuva, kun oli aurinkionen keli, ja autokin juuri pestynä;)

Kilometrejäkin on tullut jo yli 20 000, ja tähän mennessä pakko sanoa että tekniikaltaan älyttömän hyvä ja luotettava, vaikka saksalaista tavaraa onkin :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 19.03.2017, 23:00:51 kirjoittanut rantsu96 »
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: Rantsun kasipätkä ikuisuusprojekti
« Vastaus #11 : 15.04.2017, 17:56:50 »
Taas on hiukan tulkut puuhasteltua. Ahtopaineen nostoon ei riittänytkään kunnolla se 3mm venttiili, niin tilailin ebaysta isompaa, ei muutakun odottelemaan:) Tällähetkellä on ahtomodi saatu toimimaan bleediventtiilin kanssa, jännä ettei kumpikaan toimi yksistään kunnolla, mutta nyt ahdot pysyy tasaseen n.1,5bar kohalla :idiot2:

Ahtopainemittarin myös siirsin parempaan paikkaan, ja sain tuhkakupinkin takaisin romujen säilytykseen 8)
« Viimeksi muokattu: 15.04.2017, 18:27:30 kirjoittanut rantsu96 »
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

 

RallyBaron  Samppasport