Jos magneettikytkintä ohjaavan releen kärjen tulonapaan tulee 12 V ja se yhdistämällä lähtönapaan ei aiheuta johdossa virran kulkemista, on relerasian ja magneettikytkimen välinen johto poikki tai magneettikytkimen kela poikki. Jos virtaa kulkee, mutta kytkin ei vedä, on kytkimen ilmaväli kulunut liian suureksi. Tietysti virran kulkemattomuus voi johtua siitäkin, että jännite katoaa hyppylangan kytkemisen hetkellä, jolloin tulopuolella on löysä liitos tms., tai sitten on kokeilu tehty väärän releen navoista.
Jännitteen voi tietysti kytkeä magneettikytkimen johtoon kokeilun vuoksi suoraan akun navasta, vaikka moottori ei käykään.
Matalapainekatkaisimen pitää olla kytkeytyneenä (oikosulussa), kun moottori ei käy ja kun laitteiston lämpötila on yli +10 astetta ja kun kylmäainetta on riittävästi putkistossa.
Korkeapaineputkessa olevaa elektroniikkaa sisältävää kolmijohtoista anturia ei pidä mennä ohmimittarilla tms. mittailemaan, ellei tiedä, mitä on tekemässä. Moottorinohjain syöttää sille yhtä johtoa pitkin 5 V käyttöjännitettä, toisessa on maa ja kolmannesta lähtee moottorinohjaimelle paineesta riippuva jännite. Anturi ei siis ole kytkin, joka on poikki tai oikosulussa. Mikäli se on poikki tai oikosulussa, on se rikki.
Kojelaudassa oleva säädinpaneeli ei millään tavalla säätele kompressorin toimintaa. Ainoastaan sen AC ON/OFF-painikevalinta joko antaa signaalijännitteen pressostaatille ja siitä edelleen moottorinohjaimelle tai sitten ei anna. ON/OFF-kytkin on siis sarjassa matalapainekatkaisimen kanssa. Kun jompi kumpi tai molemmat ovat auki, kompressori ei kytkeydy.