

Nostin tänään vanhan moottorin pois

Kaksoismassavauhtipyörä 850:ssä?

mikähän aivopieru toi on ollu tehtaalla?





Siinä näkyy sit millaseen kuntoon ykkösen mäntä oli mennyt. Aika viimeistelty on, niinkuin on myös sama pytyn kk-laakerit... Tai siis se mitä niistä on jäljellä eli tuo pätkä ja silput öljypohjassa ja imusihdissä.
Mikähän tuon on tapahtumaketjun on saanut aikaan? Voisko olla että kk-laakerit luiskahtanut päällekkäin, mäntä napannut sen takia pakoventtiileihin ja sitten on haljennut koko mäntä? Vai voisko olla toisinpäin, että käyny laihalla, nakuttanu tai sulanu, jotain irronnut männästä ja jäänyt pakovenojen väliin, sitten iskenyt männän venoihin ja samalla kietassut laakerit vituiksi?
Oli miten oli, niin nyt on uusi moottori pääpiirteittäin kasassa. Imusarjaa täytyy vähän muokata glt-kaasuläpälle, pakosarja ruuvata kiinni kunhan nyt saapuu, turbo tilata (kenties hx35), huohotin heittää kiinni ynnä muuta pientä räpellystä. Kytkimeksi tulee uusi R-kytkinlevy ja 707 sre asetelma. Asetelma täytys kait vielä sovituttaa vauhtipyörään (ei tuohon mikä kuvissa näkyy

)
Voiko tota vakio huohotinta muokata jotenkin niin ettei paskaa ohjata imupuolelle? Kampikammion tuuletuksen kuitenkaan kärsimättä.