RallyBaron  Samppasport

Volvo S80 D5 -02 Tärisee/resonoi D päällä paikoillaan.

  • 5 Vastauksia
  • 1967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juuso1406

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Moro!

Elikkä ongelmana tärinä/resonointi vaihteen ollessa päällä ja auton ollessa jarrun varassa paikallaan esim liikennevaloissa. Mitään muuta oiretta ei ole ja ajossa ei tunnu ylimääräisiä tärinöitä. Tärinä myös vaimenee paikoillaan ollessa, kun vaihtaa vapaalle. Mikähän tuki/pusla tuosta voisi olla rikki?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Ei välttämättä mikään. Se on Diesel :) Mulla on 2006 D5 malli ja on tehnyt samaa niin kauan kun mulla ollut eli vuosikausia. Vaihdoin jokin aika sitten kaikki moottorin tuet. Siis ihan kaikki. Ei yhtään mitään vaikutusta muuta kuin että köyhtyi kokolailla kun alkuperäiset osat ei ole netistä tilaamallakaan ilmaisia.

Mahtaako olla kuinka karstainen mylly sulla? Karstoja poltellessa ja niitä litkuja autolle juotellessa on välillä tuntunut siltä että käynti pehmenisi. Nytkin on tankissa pullollinen stp injection cleaneriä. Voi olla kyllä plasebo efektikin noiden karstojen kanssa.

Edit: jos alat puslia tutkimaan niin ylätuesta kannattaa aloittaa. siis se mikä on kiinni siinä moottorin yli menevässä poikkituessa. Se on noissa vanhemmissa usein mennyt mutta mulla oli ihan samassa kunnossa kuin uusikin. Seuraavaksi kantsii tutkia ne alipainetoimiset tyynyt (yksi edessä, toinen takana). Tarkista että onhan letkuissa alipaine eikä missään vuotoja. Letkujen T-haara löytyy helposti (ilmanputsarin vieressä). Tyynyt pehmenevät pienillä kierroksilla tärinöiden vähentämiseksi mutta ainakaan mulla letkujen irroittaminen ei kyllä mitään dramaattista muutosta saa aikaan vaikka on uudet tyynyt, ei vuotoja ja alipaineet mitattu olevan kunnossa nekin.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2016, 09:29:29 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa juuso1406

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Kiitos vinkistä! =) Tulikin heti tutkailtua ja ravisteltua konetta. Ylätuessa ehkä hieman väljää, niin pistin sen tilaukseen. Alapuolen kumityynyissä ei tuntunut olevan vikaa. Ei jaksa/kiinnosta turhaan alkaa ehjiä osia vaihtelemaan  ;D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Kiitos vinkistä! =) Tulikin heti tutkailtua ja ravisteltua konetta. Ylätuessa ehkä hieman väljää, niin pistin sen tilaukseen. Alapuolen kumityynyissä ei tuntunut olevan vikaa. Ei jaksa/kiinnosta turhaan alkaa ehjiä osia vaihtelemaan  ;D

Joo, todennäköisesti sullakin se ylätuki on ehjä mutta tarvikkeena se ei taida onneksi olla kovin kallis. Myöskään vuotavien letkujen vaihto ei tule kovin paljoa kustantamaan. Letkuthan ei maksa mitään.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8111
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Oikeanpuoleinen eli jakopään alla oleva moottorintukikumi alkaa olemaan monessa aika huonossa kunnossa. Rajoitinraudat hakkaavat yhteen ja aiheuttavat ääntä. Kannattaa ainakin vilaista. Oikean pyöräkotelon kautta näkee kun kääntää sisälokasuojankulmaa sivuun.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa juuso1406

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
okei. kiitos vinkistä, tarvii vilkaista samalla kun ruuvailee bc:tä alemmas  ;)

 

Kulkukoira  Proturbo