Auton mukana tuli tosiaan tämän verran renkaita:

Eilen en jaksanut ottaa renkaita kontista, mutta tänään piti ottaa PK-seudun ajelukeikan takia, niin paljastui että nasterenkaat ovatkin pinnoitetut Masterit, kun olin eilen nopeasti vilkaissut että "Hyvä, ok kuntoiset Hakkapeliitta 4:t"...
Huonoin puoli noissa nastarenkaissa nyt on se, että leveyttä on vaatimattomat 155.
Menisi hangen läpi kevyemmin noilla, mutta lisää levottomuutta ajossa, ja huonompi pito.
Voikin olla että menee talveksi alle Ariekset, joissa on päällä 3 talvea ajetut Nordman 4:t.
6 peltivannetta tuli myös mukana, joissa on päällä kaljut renkaat.
------------------
Katselin tänään autoa kattavammin läpi:
- Suodattimet ja moottoriöljy näyttävät olevan kunnossa.
- Virranjakajan kansi ja pyörijä olivat kunnossa.
- Sytkäjohdot mallia Biltema, mutta ei näkyvää/tuntuvaa vikaa niissäkään.
- Sytytystulppia en jaksanut alkaa irroittelemaan, niin ostin uudet NGK:n tulpat.
- Pakoputkiston alkupää katalysaattoreineen on aika varmasti alkuperäinen, takapöntöksi on joku jossain vaiheessa laittanut
Simonssin.
- Peräkopan täyttötulppaan on joku hitsannut mutterin.
- Vetokoukku on Volvo Original (tyyppikilpi), ja ei ole mätä mistään.
- Laturi on aika bränikän näköinen.
- Jäähdytin on joskus vaihdettu (Nissens).
- Ei vikakoodeja.
Lohkolämmittimen virkaa toimittaa Defan letkulämmitin, ja on hieman näkyvää glykoli-möhnää, että toivottavasti ei vuoda.
Toimivuus on vielä mysteeri.
Suurin kysymysmerkki, ja huoleenaihe on tällä hetkellä jakopään kunto, koska flektin muovin päällä on Volvo Original jakopäähihnan vaihtotarra, mutta joku on repinyt/raaputtanut siitä pois sen kohdan missä on lukenut vaihtoajankohta ja kilometrit.
