Asiallinen peli! Mutta että 65 cm, ei kai vakio 240 ihan niin korkea ole... 
Itse heivaisin takalasinpyyhkijän kokonaan ja laittaisin peruutuskameran. Melkein jokaisessa autossani on takalasinpyyhkijä kränännyt tavalla tai toisella, ei jaksa tapella niitten kanssa. E-villen alle 30e peruutuskamerasetin kanssa on ihan hiton mukava pakitella tarkasti, kurakeleillä tietty vaatii viitseliäisyyttä vähän puhdistella linssiä välillä...
No näköjään tullut kirjoitusvirhe...
65mm on keula vakiota matalammalla.
-------------
Tarkastin tänään lähemmin moottorin rikkinäisiä tukikumeja, niin on apparin puolen tuki on perinteisesti pettänyt, ja moottori nojaa vasempaan tukikumiin, ja öljypohja on hyvin lähellä etupalkkia.
Auto tosiaan katsastettu kesäkuussa 2016, niin ihmettelen, ettei katsastaja ollut sanonut mitään moottorin tukikumeista, kun öljyvuodosta tuli kuitenkin huomautus.
Voihan se olla että tukikumi ei ollut silloin vielä totaalisesti pettänyt, mutta silloin kun tämän ostin niin katsastuksen jälkeen mittariin oli kertynyt noin 4000 km, niin tukikumin murtuma on ollut ainakin havaittavissa.
Itse käytän autoja nykyään yksityisellä katsastusasemalla, jossa ei välttämättä tule edes sanomista jos moottorissa on pieni öljyvuoto, mutta normaaliin tapaan on nollatoleranssi, jos on kulunut pusla tai saati sitten moottorin tukikumissa havaittavaa kulumista.
--------------
Tällä hetkellä on mennyt ja tulee vielä menemään rahaa vähän liikaa osiin, että auton saa "ajokuntoon".
Tosin tämä 245 on sellainen auto jonka halusin palavasti ostaa (muut Volvot olen vain halunnut ostaa).
Palava ostohalu ei liittynyt mitenkään mattavihreään väriin ja laikkamadallukseen.
Se liittyi siihen, että "hankintalistalla" on vuosia ollut 245.
Tämä nyt sattui vain olemaan kohtuuhintainen ja siinä sattui sopivasti olemaan B230F med M47.
--------------
Mutta joo, kaiken alta löytyy hyvä Volvo.
Huomioon otettavaa on tietenkin, että autolla on ajettu jo / tai vasta 571 000 km.
Moottorista en ole tällä hetkellä kauhean huolissani, kun puristuspaineet ovat jokaisessa sylinterissä vähintään 12 baria,
ja öljyvuodotkin rajoittuvat huonoihin tiivisteisiin (lähinnä venttiilikoppa).
Kampikammion tuuletus pitää vielä tarkastaa, ettei ole tukossa.
Mitä nyt 1,5 kuukautta omistaneena ja melkein 2000 km ajeneena voin todeta että ei kuluta moottoriöljyä, ja ne mitatut puristuspaineetkin viittasivat kohtuullisessa kunnossa oleviin männänrenkaisiin.
Yllätyin silloin kun mittasin, että puristukset ovat joka pytyssä vähintään 12 bar.
Möhkössä puristuspaineet olivat kahdessa pytyssä alle 12 bar ennen RVS -käsittelyä,
ja vasta sen jälkeen nousivat 12 bar tai yli.
Kilometrejä oli vasta noin 320 000 km.
Tähänkin moottoriin on kyllä tulossa RVS -käsittely, koska ensimmäinen käsittelykerta on sponsoroitu, ja odottaa hyllyssä.
--------
Vaihteistossa alkaa kyllä olemaan kulumaa näin yli 24 vuoden ja 571 000 km jälkeen.
1. vaihde ei välillä mene sulavasti paikoilleen.
Kakkaa laatua, kun vaihdelaatikko osoittaa hajoamisen merkkejä ennen moottoria.