Nyt on taas ysikin ajossa. Ihmeteltiin, kun laatikon vaihdon jälkeen ei kiertänyt edelleenkään yli 2,5krpm, kolisi kierrosten laskiessa ym. Vikaa etsittiin jo turbiinistakin, turhaan. Antureita mittailtiin ym. mitä nyt ikinä mieleen juolahtikaan. Jostain kaverille tuli mieleen, että olisko putki tukossa. Alko oleen jo sen verran vaihtoehdot vähissä, että katalysaattorin kohdalta putki irti ja auto käymään. Kuulosti pölynimurilta edelleen ja samat oireet. Etuputki pakosarjoista irti ja johan alkoi kiertämään. Etuputken kun käänsi, niin tommostahan sieltä tipahti

Vedettiin raakasti katti rälläkällä auki ja syyllinen löytyi. Puolet kennostosta putken seassa ja toinen puolikas sulanut melkein umpeen. Hiukan operointia rautakangella, puhkikuluneeseen pohjaan paikka ja kansi kiinni.


Alkoi jo kuulostamaan kutoskoneiselta. Pitää tässä jonain kauniina tilipäivänä käydä nappaamassa emmeet putkistoon Motonetistä ja rakennella 2,5" tai 3" hormi yhdellä läpivirtaavalla ja Bilteman racing katilla. Tuskin noilla vielä kovin suuret pöhinät tulee? Bemarin peltisarjojakin tonne vois sovitella, jos jostain halvalla löytyis. Muutoin auto nyt ei ole mitenkään muuttunut, takakaaria aloin fiksaileen, BC:n jouset taakse pitäis hommata ym.. kun ei tällä nyt tarvitse joka päivä ajella.

Mites, kun laatikkoöljyn määrä tikussa kylmänä ylärajaan ja lämpimänä mitattuna tikku ei edes kastu. Mittaanko lämpimänä väärin vai mitä tuossa tapahtuu?

Väliaikaiskulkineeksi tuli ehkä vähänkin hätäsesti haettua tommonen 740GLE. Tekniikkana huima B200E ja AW-70. Ilmeisesti tuontiauto, sähkölaseilla ja -peileillä, vakkari ja autom. ilmastointi. Ilmastointi yllättäen tyhjä. Pitää uus kuivain tuohon vaihtaa ja käyttää täytössä. Leimaa on 9/2016 asti ja oli edullinen. Tälle tuskin hetkeen mitään erikoisempaa tapahtuu, käyttöauto kun on ja luultavasti jää emännälle, kunhan tuo kolmas kaara saadaan hävitettyä. Kuitenkin suunnitelmia on tietysti, alemmas, ulommas, tupakkimuovia, faceliftin takavalot kokopunaisena, yleistä siistimistä ym. mitä nyt vanhaankin seiskaan tuli näperrettyä. Ensimmäisenä hommana tästäkin takakaaren paikkamaalaus, tosin tästä niitä ei ole mankeloitu pilalle vaan joku ajanut kylkeen joskus

Tapojani vastoin tylsästi vain yksi kuva koko kulkineesta
