Pitkästä aikaa ehti kunnolla lukea foorumia ja päivitellä omaa topikkia. Aikaa on vienyt mm. syksyllä siirtyminen uusiin tallitiloihin lähemmäs omaa kämppää. Talliin pitäny yhtä sun toista hommailla, joten osittain senkin takia projektit hieman seissyt. Sitten kun vielä päätettiin paremman puoliskon kanssa lyödä tavarat saman katon alle niin vei tuokin oman aikansa harrastamisesta. Pikkuhiljaa on tilanne alkanut normalisoitua ja voi keskittyä taas enempi harrastamiseen.
960 siirtyi talviteloille joskus marraskuussa muistaakseni. Edellämainittujen kiireiden takia tuolle en alkanut mitään ihmeempiä tekemään, leimarenkaat pyöräytin alle ja nostin jokusen sentin. Vuodenvaihteessa oli sen verran hyvä keli, että otin huvikseni ajoon kun tuo kuitenkin toimiva kampe on ja talvipyörät alla. Hyvin tuo nyt on viikon verran liikuttanut, suolakelejä yrittänyt parhaani mukaan vältellä. Siinä tosin en täysin onnistunut. Onneksi tätä nykyä tallilla on pesumahdollisuus, joten olisi tarkoitus talven aikana pestä myös pohja kaikesta moskasta. Suunnitteilla on kaiken näköstä pientä parannusta ensi kesää ajatellen, niistä sitten kun on enempi kirjoitettavaa.

S80:n kanssa on tullut harrastettua suht huoletonta käyttöautoilua. Vaihteistoöljyn vaihto on kummitellut mielessä oikeastaan siitä asti, kun tämän ostin. Syksyllä sain aikaiseksi tilata 10l testierän Pemco iMatic 450 öljyä. Joidenkin mielestä tuossa ei ole varmasti tarpeeksi, mutta tarkoitus olisi kohtapian ajaa uusiksi vähintään 10l öljyä vaihteiston läpi jonkun puhdistusaineen kera. Helppoa ja mukavaa hommaa, varsinkin kun tajusin varustautua ostamalla eri kokoisia letkuja ja oli kaveri apuna. Kyllä tuo öljy aika paskaista tuntui laatikossa olevan.

Jarrut tuossa alkoi ääntämään ja tiedossa oli jo, että eteen joutuu viimeistään ensi leimalle levyt ja palat vaihtamaan. Onneksi kaverilta sattui löytymään nurkista bränikät Bilteman hilut, jotka vaihtoi omistajaa. Varsinkin hanttarin puolelta edestä jarrut alkoi olla samaa mallia kuin edellisessä V70:ssä: koko rahan edestä ajetut:

Myös näille tyypillinen mittaristo alkoi oikkuilemaan. Viisarit teki omiaan, näytöissä juoksi numerot ja ajotietokoneen näyttö ei edelleenkään toiminut. Purin tuon mittariston muutamaan otteeseen. Ensimmäisellä kerralla huomasin, että tuota oli jo joku aikaisemmin ropannut ja juottanut. Ekalla kerralla ei lähtenyt pelaamaan, lähinnä juottelin ajattelematta noita aikaisemmin juotettuja paikkoja uusiksi. Toisella kerralla tutkin hieman tarkemmin ja juotin pari komponentit uusiksi. Olin jo varautunut, että mittariston saa lähettää tuon jälkeen Sercapille korjaukseen, mutta yllätys olikin suuri kun ajotietokoneen näyttö alkoi toimimaan ja mittaristokin on siitä asti pelannut kuten pitää. Tästä alkaa olla aikaa jo kuukauden verran

Nyt lähinnä masentaa, kun tuo keskikulutuslukema on todellisuutta huomattavasti pienempi

Veronpalautuksien tultua ostin vikakoodinlukijan Ardicin koodinlukua varten. Puhallinta tuo tosiaan herjaa. Pitänee purkaa pönttö pois kun joutaa. Kerran jo aloittelin, mutta joku aikasempi maisteri on patentoinut puskurin kiinni ja sen irroitus vaatii hieman enemmän aikaa. Sain kuitenkin samalla kertaa edes molemmat lampunpesimet pelaamaan. Uudet sumuvalot pitäisi tilata, samalla ajattelin niille kaveriksi ledipolttimoita. Ajovaloihin tilasin jo kiinalaiset xenonit, katsotaan saako noilla valotehoa vai vaan häikäistyä vastaantulevia. Käsijarrua pitäisi myös ropata, seuraavasta leimasta tuo ei mene enää läpi. Loppuun vielä yksi kuva joulun reissulta, otettu tapaninpäivänä kotimatkalla.

Sunnuntaina tulee täyteen vuosi tämän kanssa. Ostettaessa oli kilometrejä 526tkm ja tällä hetkellä hiukan rapiat 560tkm. Hyvin on kilometreihin nähden toiminut, ei voi moittia
