En meinaa kyl leimalle, rengasvannesetti vois mennäkin tutun leimasedän kans läpi. Alusta ei

Olin tässä muuten poliisisetienkin kanssa vähän juttusilla. Seurasivat jonkin matkaa ja noin parisataa metriä ennen kotipihaa pysäyttivät, keskustelu meni jotakuinkin näin
Poliisi: Hyvää iltaa, kateltiin, että Volvossa melko leveet renkaat. Annas ajokortti ja rekisteriote niin katotaan vastaako noi rengaskoot yhtään rekisteriotetta
Minä: Juu, odotas hetki niin kaivan täältä tän rekisteriotteen.
Annoin sit rekisteriotteen poliisille ja tokaisin, että kyllä ne renkaat on ihan 195 leveät. Poliisi seisoi melkein kymmenen minuuttia auton vieressä vilkuillen välillä rekisteriotetta ja välillä renkaita. Hetken päästä antoi rekisteriotteen toiselle poliisille vilkaistavaksi nopeasti. Tämän jälkeen keskustelu jatkui poliisien ihmettelyllä
P: Sulla näyttäis otteessa olevan 195/60-15 ja nää on 195/50-15 eli profiili näyttäis olevan vähän pienempi kun paperissa
M: Mutta eikös se kompensoi sitä hommaa, että mulla on 14 tuumasetki vanteet siä lapussa? Nää on kuitenkin halkasijaltaan vähän isommat ku ne
P: Niin näyttäs olevan juu, eihän tässä mun mielestäni mitään ongelmaa ole. Näistä katsastusmies varmaan sanoo jotain jos on jotain sanottavaa. Melko leveen näköset kyllä vaan 195 -leveiks renkaiks, mutta ihan komeen näkönen Volvo muuten
M: Kiitoksia, olisitte vaan pysäyttäneet parisataa metriä myöhemmin kotipihassa niin olisin saanu viedä kebabit lämpimänä äitille

Tämän jälkeen poliisi ojentaa rekisteriotteen ja pillin ja keskustelu jatkuu
P: Joo, tossa olis rekisteriote ja jos viä vaikka perjantai-illan kunniaks puhaltaisit
M: Kyllä se käy, ainakin nollaa pitäis näyttää
P: Juu, niin näyttääkin, me tästä jatketaan matkaa
M: Hyvät viikonloput
P: Kiitos samoin!
Ihan mielenkiintoinen keskustelu, eivät ollu vissiin poliisit ennen nähneet venytettyä rengasta. Mukavia kyllä olivat, saman poliisin kanssa tullut jutustelua useamminkin mopoaikoina