Carcom Oy  Elekma

S80 -01 sähköt katosi -> CEM ongelma

  • 27 Vastauksia
  • 9399 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa longjohn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #15 : 10.09.2016, 15:22:20 »
Juu eipä mittään. Yritettään pärjätä näitten kans. Ei oo aina niin helppoa...

Poissa Akxu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Ratakiskot on rautaa.
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #16 : 13.09.2016, 12:05:29 »
Noniin.

Paikalliset purkaamot metsästettynä nämä boksit kuulemma kyllä tekee kauppansa ::)
Pitäsköhän näitä hamstata enemmänkin jonnekin tallin nurkkiin tulevaisuutta ajatellen vai pistää suosiolla pirssi myyntiin?  :'(

Kiinnostaisi kyllä tuommoinen joku V70 II 8)
Volvo 144 de luxe B20 & 740 B200ET & S80 2.4T LE & VW Passat 1.8T & Audi A6 2.4 | ex. 142 de luxe aut. & 245 B230F

Poissa Akxu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Ratakiskot on rautaa.
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #17 : 10.10.2016, 01:47:12 »
Tähän sen verran päivitystä että sercapin hinnoittelu ei nyt pärjännyt sille mitä sain Ruotsista suoraan.
Ensiviikolla Volvolla (Joensuun Avain Vaunu) koodaus uuteen boksiin ja katotaan miten menee :)
Joensuun Avain vaunun henkilökunta on aikakin puheluiden perustella pirun asiallista.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2016, 15:19:30 kirjoittanut Akxu »
Volvo 144 de luxe B20 & 740 B200ET & S80 2.4T LE & VW Passat 1.8T & Audi A6 2.4 | ex. 142 de luxe aut. & 245 B230F

Poissa Akxu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Ratakiskot on rautaa.
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #18 : 11.10.2016, 15:11:54 »
Rottelo tuli kuntoon!  P> :sundaydriver: :3/4 jättää sen:

Elikkäs kyllä se CEM oli loppujen lopuksi syyllinen tähän settiin. Kannattaa muuten ottaa kaikki avaimet mukaan että Vidalla saa koodattua ajoneston enempään kuin yhteen avaimeen. Itsehän en tätä muistanut.  :)

Avain Vaunulla asiallista palvelua myöskin.  -H-
Volvo 144 de luxe B20 & 740 B200ET & S80 2.4T LE & VW Passat 1.8T & Audi A6 2.4 | ex. 142 de luxe aut. & 245 B230F

Poissa wolled5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #19 : 13.10.2016, 09:33:25 »
mitä tuli koko lysti maksamaan?

Poissa Akxu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Ratakiskot on rautaa.
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #20 : 14.10.2016, 04:11:08 »
mitä tuli koko lysti maksamaan?

Kallein osuus oli tuo itse CEM. Volvolla uusi 1100€, Sercapilla 375€ ( http://www.sercap.fi/category/259/muut-ohjainlaitteet )
Itse löysin yhden käytetyn boksin alle 300€ Ruotsista, mutta se edellytti koodaamista, joten hommasta tuli kokonaisuudessaan jokseenkin samassa hintaluokassa kuin Sercap:in vaihtoehto, jossa koodi on siirretty vanhasta uuteen. Se että jos on tuommoinen vanhasta uuteen kopioitu koodi ja/tai korjattu yksikkö niin säästyy reissulta Volvolle. Luovuttaja-autosta pelastettu CEM ei myöskään toimi semmoisenaan vaan sen muisti pitää ensin tyhjentää ajoneuvokohtaisen datan vuoksi (ajonesto jne.)

Volvon hinta CEM pelkälle koodaamiselle oli reilun 100€. (säästin tässä hieman töissä kun vaihdoin yksikön itse).

Sercapillakin näkyy olevan tuo mahdollisuus koodin kopioinnille vanhasta, tai sitten tuo "tehdastila", joka vaatii auton viemistä paikan päälle. Pelkkien CEM moduulien kanssa Volvolla käynti ei onnistu.

Jos laivalippuja ja muita hinaushässäköitä ei lasketa hintaan mukaan niin selvisin pyöreästi 400€ hintaan tästä hommasta.

Volvo 144 de luxe B20 & 740 B200ET & S80 2.4T LE & VW Passat 1.8T & Audi A6 2.4 | ex. 142 de luxe aut. & 245 B230F

Poissa longjohn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #21 : 14.10.2016, 14:22:08 »
Ite löysin ebaysta "uuden" cemmin ja maksoi rahteineen n. 80€. Toivottavasti on ehjä...ainakin mainostivat että testattu ja ehjä. Siihen sercapin hommat lisäksi niin 200€ tulee hinnaksi. Toivottavasti tulee tuolla kuntoon.

Poissa Akxu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Ratakiskot on rautaa.
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #22 : 14.10.2016, 19:34:36 »
Ite löysin ebaysta "uuden" cemmin ja maksoi rahteineen n. 80€. Toivottavasti on ehjä...ainakin mainostivat että testattu ja ehjä. Siihen sercapin hommat lisäksi niin 200€ tulee hinnaksi. Toivottavasti tulee tuolla kuntoon.

Erittäin hyvän kuuloinen diili! Itse tilasin viimeksi ebaysta mersuun airbag moduulin ja oli ihan toimiva värkki. Myyjäpalautteet kertoo aika paljon että niitä kyllä kannattaa vilkuilla tuolla O0
Volvo 144 de luxe B20 & 740 B200ET & S80 2.4T LE & VW Passat 1.8T & Audi A6 2.4 | ex. 142 de luxe aut. & 245 B230F

Poissa longjohn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #23 : 14.10.2016, 22:13:03 »
Jep, kyllä sieltä löytää aika paljon parempaan hintaan tavaraa verrattuna vaikka Suomen purkaamoihin. Kerranki ostin "uuden" radion ebaysta ja makso n. 70€, suomessa ja ruottissaki purkaamoilla monta sataa...

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #24 : 20.10.2016, 08:44:54 »
Itsellä täsmälleen samankuuloisia ongelmia ja autona 1998 S80 2.9.
Yleensä palaa pelkkä lambda mutta välillä on melkoinen joulukuusi jonkin aikaa ja sitten ongelmat poistuvat yleensä itsestään, paitsi lambdavalo.
Lambdavalokin itseasiassa poistuu jos vikakoodit nollaa, mutta tulee yleensä takaisin 30min päästä.

Kävin sinisellä lukemassa vikakoodit ennen ja jälkeen nollauksen. Alla listaa.
Mitäs käytäs korjaamaan??







Poissa Akxu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Ratakiskot on rautaa.
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #25 : 20.10.2016, 15:11:36 »
Itsellä täsmälleen samankuuloisia ongelmia ja autona 1998 S80 2.9.
Yleensä palaa pelkkä lambda mutta välillä on melkoinen joulukuusi jonkin aikaa ja sitten ongelmat poistuvat yleensä itsestään, paitsi lambdavalo.
Lambdavalokin itseasiassa poistuu jos vikakoodit nollaa, mutta tulee yleensä takaisin 30min päästä.

Kävin sinisellä lukemassa vikakoodit ennen ja jälkeen nollauksen. Alla listaa.
Mitäs käytäs korjaamaan??






No jopas on vikakoodeja pukannut :-\

Tuon kytkinpolkimen anturi on todella helppo ainakin vaihtaa / korjata. Se löytyy siitä kytkinpolkimen kupeesta, ja ei välttämättä tarvitse edes irroittaa sitä jalkatilan suojapaneelia. Lähtee nätisti irti ilman minkäännäköisiä työkaluja. Liitin vain irti, ja anturi on molemmista päistä semmoisilla muovisilla pallonivelillä kiinni, ja lähtee varovaisesti nykäisemällä irti.
Volvo osanumero tuolle on: 9472979. Itse ainakin ottaisin sen vanhan ensin irti ja tutkiskelisin, voi meinaan lähteä toimimaan pelkällä puhdistamisella.
Volvo 144 de luxe B20 & 740 B200ET & S80 2.4T LE & VW Passat 1.8T & Audi A6 2.4 | ex. 142 de luxe aut. & 245 B230F

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #26 : 20.10.2016, 23:19:18 »
Itsellä täsmälleen samankuuloisia ongelmia ja autona 1998 S80 2.9.
Yleensä palaa pelkkä lambda mutta välillä on melkoinen joulukuusi jonkin aikaa ja sitten ongelmat poistuvat yleensä itsestään, paitsi lambdavalo.
Lambdavalokin itseasiassa poistuu jos vikakoodit nollaa, mutta tulee yleensä takaisin 30min päästä.

Kävin sinisellä lukemassa vikakoodit ennen ja jälkeen nollauksen. Alla listaa.
Mitäs käytäs korjaamaan??


ABS yksiköstä lähtisin liikkeelle.





nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 -01 sähköt katosi
« Vastaus #27 : 21.10.2016, 14:16:24 »
No jopas on vikakoodeja pukannut :-\

Tuon kytkinpolkimen anturi on todella helppo ainakin vaihtaa / korjata. Se löytyy siitä kytkinpolkimen kupeesta, ja ei välttämättä tarvitse edes irroittaa sitä jalkatilan suojapaneelia. Lähtee nätisti irti ilman minkäännäköisiä työkaluja. Liitin vain irti, ja anturi on molemmista päistä semmoisilla muovisilla pallonivelillä kiinni, ja lähtee varovaisesti nykäisemällä irti.
Volvo osanumero tuolle on: 9472979. Itse ainakin ottaisin sen vanhan ensin irti ja tutkiskelisin, voi meinaan lähteä toimimaan pelkällä puhdistamisella.

Jep aika nasevasti on tekemistä :D. Itseasiassa cruise ei toimi ja olen ymmärtänyt että kytkinpolkimen asentoanturi on useasti syypää tähän. Pitänee aloittaa tästä, sekä abs-moduulin juotoksien tarkistamisesta.

CEM moduulin käytin jo irti ja katsoin nopsaan sisälle että ainakaan vettä tai muuta likaa ei näyttänyt olevan. Toki voi silti olla viallinen. Harmillisen paksu suojalakka päällä niin ei huokuttanut käydä kolvilla tökkimään.

 

Carcom Oy  Elekma