Voisin luulla, kun laki on ekan kerran vuodelta 1992 niin sen jälkeen autoissa ollut omamassana tämä (en ole varma):
"Omamassa tarkoittaa massaa täydessä ajokunnossa ja tavanomaisilla varusteilla varustettuna. Varusteisiin lasketaan mm. vararengas, työkalut, voiteluaineet ja jäähdytysneste sekä 90 % polttoaineesta. Massaan on mukaan luettuna myös kuljettaja 75 kg, mikäli kyseessä ei ole L-luokan ajoneuvo (mopo, moottoripyörä, mönkijä). Matkailuautolle lisätään 90% vesi- ja kaasusäiliöiden tilavuudesta. "
Mutta sillä onko kuljettaja vai ei siinä omamassassa ei ole mitään väliä.
Lähtökohtaisesti kokonaismassa ei muutu eikä akselimassat. Eli kuski ja v8 keulille jännittämään meneekö painoihin. (Eiköhän

)
Flippikeuloja ja putkirunkoja saa tehdä, uusissa säädöksissä oli vielä jotain selkeämpiä ohjeita. Ei näitä (eikä edes 90 luvun alkua) koske mitkään kummoset turvallisuuslait, kunhan ei ole järjenvastaisesti kasattu jostain vanhoista haravoiden varsista.
