Elekma  Autoracing

V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus

  • 54 Vastauksia
  • 20589 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #15 : 14.09.2016, 09:58:02 »
Tarjouksia tuli muutama:

Calix 5A 320€
Calix 7A 390€ (sama kuin Volvolla)
Defa 4A 290€
Defa 10A 420€

Kaikki hinnat asennettuna.

Riittäisiköhän tuo 5A kun kuitenkin töissä pystyn latailemaan sen 8h kerralla. Pitäisi varmaan riittää jopa 4A jos saa kauemmin kuin 2h latailla kerralla. Tosin ei tuo hintaero 320/390 niin paljoa ole.

Kurkistin komehuoneeseen niim ei kateeksi käy asennus (saatanan ahdasta). Olen kiittänyt itseäni niiin usein että vaihdoin 2v työuran jälkeen sähköpuolelle autohommista.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #16 : 18.09.2016, 18:38:11 »
No nyt on parhaat tarjoukset tulleet. 300€ Calix 5A ja 360€ Calix 7A. Vielä en ole päättänyt kumman otan, mutta jompi kumpi. 10 A Deafasta on turha maksaa 60€ enmmän, kun tuskin niitä 5-3 lisäampeeria tarvitse.

Mietin vain, kuinkahan ammattitaitoisesti osaavat eri liikkeissä asennella noita. En haluaisi että ottavat akkua irti (kuittaukset Volvolla muutoin) ja kait älyävät kytkeä oikeiaan paikkaan miinusjohdot jne. Ja sitten vielä että mihkähän lätkäisevät ulkopistokkeen johdolle. Täytynee varmaan neuvotella liikkeessä.

Kuittaako Volvo noita akunvaihdosta johtuvia ilmoituksia tmv ilman korvausta?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa freed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #17 : 18.09.2016, 20:52:05 »
No nyt on parhaat tarjoukset tulleet. 300€ Calix 5A ja 360€ Calix 7A. Vielä en ole päättänyt kumman otan, mutta jompi kumpi. 10 A Deafasta on turha maksaa 60€ enmmän, kun tuskin niitä 5-3 lisäampeeria tarvitse.

Mietin vain, kuinkahan ammattitaitoisesti osaavat eri liikkeissä asennella noita. En haluaisi että ottavat akkua irti (kuittaukset Volvolla muutoin) ja kait älyävät kytkeä oikeiaan paikkaan miinusjohdot jne. Ja sitten vielä että mihkähän lätkäisevät ulkopistokkeen johdolle. Täytynee varmaan neuvotella liikkeessä.

Kuittaako Volvo noita akunvaihdosta johtuvia ilmoituksia tmv ilman korvausta?

Itse asensin omaani calixin 7A laturin, asennuksessa meni aikaa noin tunti ja akkua ei tarvitse irroittaa. Itselläni laturi ilmansuodattimen vieressä kiinni, maajohto auton orkkis maadoituspisteessä ja plussajohto volvon ohjeessa mainitussa paikassa. Kuskin puolen umpion ottaa pois paikaltaan niin helppo laitella kaikki paikoilleen ja pistokkeen laitoin tuohon puskurissa olevaan irroitettavaan mustaan "ilmanotto" paikkaan.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #18 : 18.09.2016, 23:48:39 »
Itse asensin omaani calixin 7A laturin, asennuksessa meni aikaa noin tunti ja akkua ei tarvitse irroittaa. Itselläni laturi ilmansuodattimen vieressä kiinni, maajohto auton orkkis maadoituspisteessä ja plussajohto volvon ohjeessa mainitussa paikassa. Kuskin puolen umpion ottaa pois paikaltaan niin helppo laitella kaikki paikoilleen ja pistokkeen laitoin tuohon puskurissa olevaan irroitettavaan mustaan "ilmanotto" paikkaan.
Et viitsisi napata paria kuvaa, varsinkin siitä pistokkeen paikasta? Olisi kiva nähdä millainen tulee. Plussajohto laitoit siis sinne johki sulakerasiaan, ei akun napaan kiinni?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa freed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #19 : 20.09.2016, 07:19:54 »
Et viitsisi napata paria kuvaa, varsinkin siitä pistokkeen paikasta? Olisi kiva nähdä millainen tulee. Plussajohto laitoit siis sinne johki sulakerasiaan, ei akun napaan kiinni?

Kuvat laitettu maililla tulemaan. Tosiaan plussajohto ei tule suoraan akkuun kiinni vaan kuten ohjeessakin niin sulakerasiassa on sille paikka (kuva99 ohjeesta).

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #20 : 20.09.2016, 11:36:48 »
Kuvat laitettu maililla tulemaan. Tosiaan plussajohto ei tule suoraan akkuun kiinni vaan kuten ohjeessakin niin sulakerasiassa on sille paikka (kuva99 ohjeesta).
Oliko tuossa plusnavassakin jotakin älyä, vai miksi siihen ei voi kytkeä suoraan? Miinusnavassahan on se mittaus, mutta että myös plussa olisi jotenkin "herkkä".
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #21 : 23.09.2016, 13:11:28 »
Noh. En nyt ihan tyytyväinen ollut asennuksen jälkeen. Aika hätäseen vedetty plussapiuha ja ei ole viety tuon sulkakerasian läpiviennistä, vaan siitä välistä kylmästi. Nyt kotelon reuna tietty painaa johtoa ja ajan myötä tuo menisi poikki. Muutan itse sen läpiviennin läpi.

Itse laturi on ihan jees paikassa, mutta sekin nähtävästi nippusiteillä kiinni. Aika jämptisti näytti kyllä olevan kun kokeilin sitä heilutella. Mutta täytyy vielä katsoa tarkemmin. Vähän sellanen fiilis, että miksi maksan asennuksesta jos se on tuota luokkaa.

Töpseli on ihan ok, mutta sekin turhan sivussa tuolta alareunan nurkasta. Se nyt kuitenkin on ihan jees siinä. Mitä mieltä te olette kuvien perusteella jäljestä?







V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #22 : 23.09.2016, 14:07:52 »
Piuha on melkoinen viritys kyllä. Töpseli on ihan hyvässä paikassa mun mielestä. Itse laturin toisaalta saa nyt pois tarvittaessa ja vaikka auton vaihdon yhteydessä jätettyä itselle.
Itse, kun laitatin edelliseen autooni laturin yhdellä tämän foorumin yhteistyökumppaneista niin päälle päin ei näkynyt mitään merkkiä koko laturista paitsi töpseli ja senkin paikka kysyttiin multa.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2016, 14:11:13 kirjoittanut Modifier »

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #23 : 23.09.2016, 14:28:43 »
Piuha on melkoinen viritys kyllä. Töpseli on ihan hyvässä paikassa mun mielestä. Itse laturin toisaalta saa nyt pois tarvittaessa ja vaikka auton vaihdon yhteydessä jätettyä itselle.
Itse, kun laitatin edelliseen autooni laturin yhdellä tämän foorumin yhteistyökumppaneista niin päälle päin ei näkynyt mitään merkkiä koko laturista paitsi töpseli ja senkin paikka kysyttiin multa.

Jep. Tuolla toisella foorumillakin oli vastaavia kommentteja. Olen samaa mieltä. Piuhan muutan itse oikein ja muutoin saa olla. Täytyy vielä kotona testata toimiiko.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #24 : 23.09.2016, 18:24:30 »
Näytti ainakin jotakin lataavan. Muutama minuutti mentiin 13V ja sitten pikku hiljaa nousi sinne 14,4V. Annoin olla, menin noin 30 min päästä, niin olikin 12,9V. Sitten nousi taas 13,7V ja siitä heti yli 14V. Vaikee sanoa mitä toi latausjännite oikein oli. Menikö se sitten kuorman mukaan, mutta aika vaihtelevaa vaikutti olevan. Boxissa paloi oranssi valo.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #25 : 03.10.2016, 19:50:38 »
Olipa kieltämättä melkoinen työohje akkulaturin asennukselle. Ei viitsiny kesken lopettaa lukemista kun alkoi kiinnostamaan että kuinka pitkä saaga tämä onkaan. Irroita, kiinnitä, irroita, kiinnitä.. ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #26 : 06.10.2016, 23:14:25 »
Kuinka aikaisin tuo PA-lämmitin oikein menee päälle, kun tänään oli aamulla 2 astetta lämpöä, laitoin kello 6:48 ajastimella että lähtisin kello 7:20 liikkeelle ja lämmitin lähti HETI päälle, eli 30min aikaisemmin. Melko kauan siis olisi lämmitellyt näillä lämmöillä. Luulisi että ajastin olisi napannut tyyliin 7:00-7:05 lämmittimen vasta päälle?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #27 : 06.10.2016, 23:19:02 »
Taitaa aina lämmittää vähintään puoli tuntia. Kannattaa siis laittaa ajastus 10 - 15 min lähtöä myöhäisemmäksi näillä keleillä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #28 : 07.10.2016, 14:00:19 »
Melkoisen mukavuuspainotteiseksi tosiaan säädetty tuo näissä.
Olisi ihan hyvä, jos tuolle olisi joku asetus mistä säätää.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #29 : 09.10.2016, 06:05:01 »
Juurikin ne 10min poltot sen webaston karstoittaa. Eikai se mitään haittaa että auto oikeesti kuiva ja lämmin. Volvo on miettiny asiat valmiiksi. Nautitaan :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Carcom Oy  Elekma