Autodiagnoosi  Carcom Oy

V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus

  • 54 Vastauksia
  • 20588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« : 12.09.2016, 23:34:21 »
Uutena dieselnoviisina kysyisin, että mitenkä käytät polttoainelämmitintä autossasi? Kuinka herkästi päälle ennen lähtöä (päteekö alle 5 asteen "nyrkkisääntö"), kuinka kauan lämmitin käy ennen lähtöä ja pidätkö lämmitintä päällä vielä ajon aikana?

Onko muuten kannattavaa hommata akkulaturi (kiinteä) jolla saa tolpasta ladattua akkua esim töissä ja kotona (kotona kahden tunnin ajastin), pitkääkö tuo laturi huolet loitolla akun varauksesta?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #1 : 13.09.2016, 00:01:58 »
Itse olin samassa tilanteessa edellisen auton kanssa ja sen konetta lämmitin samoin kun bensaa. Nollan nurkilla rupesin käyttämään webastoa. Nuilla keleillä jo 10min käyttö saa koneen melko lämpöiseksi samoin kun kunnon pakkasilla moottori ei paljoa yli 15 minuuttia tarvi. Loppu on sitten omaa mukavuuden halua ja sisätilojen lämmitystä.
Automaatti käyttöä en pitänyt päällä kuin kaikista kovimmilla pakkasilla. Tuosta on täällä paljon juttua, että lyhyet käyttö ajat karstoittaa webaston ja ongelmia saattaa olla tiedossa.
Yleisesti nuita huoltavat suosittelevat väh. 15min käyttöä kerrallaan, että se polttaa kunnolla.
Tuon laturin laitatin itse edelliseen autoon ja nykyiseenkin se on tulossa.
Kyllä se mielenrauhaa antaa ja melko surutta itse käytin lämmitintä ilman ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2016, 01:04:56 kirjoittanut Modifier »

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #2 : 13.09.2016, 08:50:16 »
Jos ajat aina saman verran kuin lämmität niin laturia ei välttämättä tarvita. Ei siitä kuitenkaan mitään haittaa ole. Alle +5 tulee itse käytettyä ja tosiaan tuolla kelillä riittää 10 min mutta lämmitintä kannattaa käyttää vähintään 15...20 min niin ehtii polttaa kunnolla eikä karstotu. Ajon aikainen lämmitys riippuu vähän autosta, joissakin ei tarvitse ja joissakin pakko käyttää että pysyy lämmin.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #3 : 13.09.2016, 09:46:04 »
Ok. Minulla on tyyliin 20min työmatka, joten melko pientä on ajo. Pakkasilla tuskin akkukaan kovin kivasti latautuu noilla ajoilla (kylmä akku). Mites kun jos lämmittimen ajastaa, niin silloinhan ei tiedä kauanko se on päällä, kun sehän menee itsekseen päälle ja lopettaa toiminnan siihen kellonlyömään kun on aseteltu?

Millainen laturi muuten kannattaa hommata? Volvolta (Bilia) pyytävät 575€ asennettuna. taisi olla 6 A laturi.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #4 : 13.09.2016, 11:08:05 »
lopettaa toiminnan siihen kellonlyömään kun on aseteltu?

Juuri näin. Ja kannattaa jonkun verran laittaa aikaa myöhäsemmäksi (5...10 min) mitä on lähdössä koska tuo Volvon oma lämmitin lähtee suht aikasin käyntiin ulkolämpötilaan nähden. Tietty makuasia...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #5 : 13.09.2016, 14:27:44 »
Motonetista Benetton 7A, oliko 89e. hyvin pelannu.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #6 : 13.09.2016, 14:43:20 »
Motonetista Benetton 7A, oliko 89e. hyvin pelannu.
lähteekö lataamaan kun laittaa vaan johdon rasiaan?

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #7 : 13.09.2016, 14:48:13 »
Joo, siinä on muisti ohjelma. Pitää tietysti alkuun asettaa lataus päälle. Ollu käytössä 3-4v.  45-5516 motonetin numero
« Viimeksi muokattu: 13.09.2016, 14:50:21 kirjoittanut paku97 »
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #8 : 13.09.2016, 16:11:02 »
Joo, siinä on muisti ohjelma. Pitää tietysti alkuun asettaa lataus päälle. Ollu käytössä 3-4v.  45-5516 motonetin numero
Siis joka kerta kun laittaa pistokkeen seinään tai tolppaan?
Jos niin, ei jatkoon, liian työlästä.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #9 : 13.09.2016, 16:28:30 »
Ei tarvi joka kerta laittaa, siinä muisti toiminta, joka jatkaa edellisestä toiminnasta.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2016, 16:30:02 kirjoittanut paku97 »
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #10 : 13.09.2016, 16:58:59 »
Ei tarvi joka kerta laittaa, siinä muisti toiminta, joka jatkaa edellisestä toiminnasta.

Asennutan todennäköisesti jossakin liikkeessä (tyliin AD...mitä lie olemassa). Joku DEFA 1210 tmv. Jos saa tyyliin 200-300€ max asennettuna. Volvon laite on Calix.

Ilmeisesti tässä autossa tuo asennetaan niin, että miinusnapa kytketään runkoon, ei akun napaan suoraan.

Kun noita volvon asennusohjeita lukaisi, niin jumalauta, voiko enää vaikeammin laturin asentaa?

http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Document/VCC-491704/2014
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #11 : 13.09.2016, 18:07:28 »
Joo tuo s&t systeemi tekee ylipäätään koko latauksesta monimutkaisempaa ja akun vaihdosta ym jutuista.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #12 : 13.09.2016, 20:30:06 »
Joo tuo s&t systeemi tekee ylipäätään koko latauksesta monimutkaisempaa ja akun vaihdosta ym jutuista.
Mikä S&T systeemi? Koitin katsella tarjouksia tmv pk-seudulla näistä asennuksista, mutta aika nihkeesti löytyy. Saa vinkata paikkoja (pk-seutu), jossa noita asennellaan.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #13 : 13.09.2016, 20:41:04 »
Start&Stop. Se joka sammuttaa auton liikennevaloihin pysähtyessä.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 PA-lämmitin käyttö ja akun lataus
« Vastaus #14 : 13.09.2016, 23:49:25 »
Start&Stop. Se joka sammuttaa auton liikennevaloihin pysähtyessä.
No se ei koske onneksi tätä autoa (ei ole tässä). Noissa st-autoissa on tosiaan kaksi akkua. Heittelin tarjouskyselyjä muutamiin liikkeisiin, katsotaan mitä tarjoavat.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

 

Autoracing  KL-varaosat