RallyBaron  Samppasport

B230FT outo käynti pottapyörän vaihdon jälkeen

  • 8 Vastauksia
  • 2556 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Eli vaihdoin -98 940 B230FT (350tkm) pottapyörän ja TDIC kytkinpaketin kaksoismassan tilalle. Noh kytkimen vaihto onnistui hienosti ja se pelaa mutta nyt tuli ongelmaa koneeseen heti käynnistettyään. Tyhjäkäynnillä seilailee pahasti 700-1400rpm välillä ja välillä meinaa sammua (koneessa myös Tonin lastu ja ahtopaineet nostettu 1bar). Ajossa auto nykii tasaisella kaasulla ja turbolle asti polettaessa kuuluu outoa sirinää/nakutusta eikä kaikki tehotkaan tunnu olevan tallella. Ennen kytkinremonttia kone toimi aivan normaalisti. Vauhtipyörän kehääkin verrattiin ennen asennusta vanhaan ja näyttivät identtisiltä, myös myyjä vakuutti että kyseessä LH2.4 pyörä. Pyörä asennettiin samoin perin kuin vanha, se kohta jossa ei ollut reikää oli ylhäällä eikä pyörää voikkaan asentaa kuin sen 180 astetta väärin jos niin tekee?

Äsken vaihdoin myös IMM:n kun haulla vastaaviin vikoihin oli auttanut, mutta ei ollut vaikutusta. Mikä tähän olisi neuvoksi?  :idiot2:

Edit: Ja mitä ovat nuo kaksi punottua maadoituspiuhaa keskellä konehuoneen takaseinässä? Eivät ole kiinni missään, ei kyllä mielestäni tässä remontissa ole irroitettukaan.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2016, 17:49:48 kirjoittanut Henk626 »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: B230FT outo käynti pottapyörän vaihdon jälkeen
« Vastaus #1 : 18.09.2016, 17:59:47 »
Ne maat kuuluu venakopan muttereiden alle. Ja pottapyörän asento on oikea kun ykk:ssa reiätön kohta näkyy startin reiästä
No kun halvalla sai.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT outo käynti pottapyörän vaihdon jälkeen
« Vastaus #2 : 18.09.2016, 18:26:58 »
Eli epäilet vauhtipyörän olevan väärässä asennossa?

The moose

  • Vieras
Vs: B230FT outo käynti pottapyörän vaihdon jälkeen
« Vastaus #3 : 18.09.2016, 18:34:08 »
Voisko ykk anturi olla liian kaukana kehästä tai ihan siinä rajoilla.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT outo käynti pottapyörän vaihdon jälkeen
« Vastaus #4 : 18.09.2016, 19:00:11 »
Eli pyörille pitäisi olla erilaiset vai? Saattoihan sitä tultua tönäistyäkin laatikkoa takaisin laitettaessa. Voikos sille mitään tehdä vai pitäisikö laatikko irroittaa uudestaan?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FT outo käynti pottapyörän vaihdon jälkeen
« Vastaus #5 : 18.09.2016, 19:28:17 »
Pyörän asennon näet kun irrotat startin ja etsit reiättömän kohdan pyörästä, ja sillon tarkistat etupäästä jakomerkeistä että kone on nollissa.

Anturi ja teline on molemmissa tapauksissa sama.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: B230FT outo käynti pottapyörän vaihdon jälkeen
« Vastaus #6 : 18.09.2016, 22:48:18 »
Tekis mieli väittää, että jos se pyörä olis väärässä asennossa, niin se auto ei kävis ollenkaan.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT outo käynti pottapyörän vaihdon jälkeen
« Vastaus #7 : 20.09.2016, 12:42:44 »
Säätelin YKK-anturia ylösalas eikä sillä ollut minkäänlaista vaikutusta (1mm päässähän sen pitäisi olla?) ja puhdistelin kaikki sen näkyvät liittimet. Samalla kuitenkin huomasin anturin johdon suojakuoren olevan rikki. Pitäisikö yrittää vaan uudella anturilla suoraan?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8116
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B230FT outo käynti pottapyörän vaihdon jälkeen
« Vastaus #8 : 20.09.2016, 20:33:02 »
Tekis mieli väittää, että jos se pyörä olis väärässä asennossa, niin se auto ei kävis ollenkaan.
Käy se ainakin toiseen suuntaan pieleen laittaessa. Joskus aikanaan tullut todettua. Voi juuri ja juuri pysyä itsekseen käynnissäkin. Katsoisin sen vauhtipyörän asennon kuten edellä on jo sanottu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport