Aurinkoanturi 28€
Sitten kullanarvoisia neuvoja mekaanikolta, taas voi vaan todeta että Kuopion avainvaunulta saa hyvää palvelua.
Hänellä on itsellään saman ikänen seitenkymppi jossa myös on cfe. Ei lähtenyt kyllä cfe:tä syylliseksi arpomaan mutta kehotti minua selvittämään pyörien nopeus erot ja ratin kääntökulman onko niissä mitään katkoksia tai eroja. eli suoraan ajettaessa kaikkien pyörien pitäisi pyöriä samaa vauhtia( ei siis mitään revittelyä) ja sitten kääntää ratti keskeltä molempiin äärilaitoihin jos kääntökulma on jompaankumpaan suurempi on ratti vinossa, koska autoon vaihdettiin kulmavaihde on koko etukelkka käytetty irti jolloin ratinakseli on voinut mennä hampaan vinoon jne kaikki tietää mitä se meinaa.
kerroin kyllä mitä mulla on itellä siksi nämä neuvot. näitä nyt ei ilman tiettyjä vermeitä testailla.
Sanoi että jos löydän vikaa niin tuo he korjaa... toki se maksaa. Tuon väärän asennon lisäksi epäili että voi olla abs kehällä mikromurtuma ja saa hiuksen kienon pyörintä eron aikaiseksi. Niin ja JuhaU:n huolto muistiossa arvottiin onko takana abs-kehää niin ei ole vaan se tieto luetaan laakerista...
Tutkin vähän nopeuksia pyöristä, tosin katsoin kyllä nyt väärin eli haldeksin ohjaimelta (DEM) kun piti BCM:ltä ne katsoa... no siinä ajaessa tein tämmöisen havainnon... samoista antureista kai ne tietonsa silti saa, pitää ajaa vielä uudemman kerran tuon koneen kanssa loppui vaan akku läppäristä ei tuntia kauempaa kestänyt niin saan sitten lukemat BCM:ltä, mutta tässä havainto siis DEM:ltä

Tuossa häviää hetkellisesti takapyörien pyörintä tieto. data on kerätty ilman CFE:tä koksa sen luulen/luulin sotkevan(tosin asentaja sano että CFE on pininopeus väylässä ja nää anturi datat suurinopeus väylässä) no joka tapauksessa tämmöisiä katkoksia tuli oli palikka kiinnni tai ei.
sitten hämmästelyä viikonlopulla sattuneesta vaihdelaatikko huolla heti ilmoituksesta.

Moottorista näkys ainakin auton omien arvioiden mukaan läytyvän 500Nm...