Loraus öljyä ja puristuspaineet olivat 12.5bar aika tasan kaikissa pytyissä. 10-15% heittoa siis vrt. ilman öljyä, tiedä sitten onko vielä pahat.
Tein öljynkeruusäiliön, mitä pitää toki vielä parannella. Alipainealueella imu tulee jarrutehostajalle menevästä letkusta ryöstettynä (10mm) ja ahdoilla ahtimen imupuolelta ptc- palikan letkusta. Huohotusletku öljykorkista.
Volvoon on joku ingenjööri suunnitellut kuuluisan kalibroidun nipan varmaankin, koska autossa ei pcv-venttiiliä edes löydy. Ainoastaan on laskettu, että 4mm alipaineletku ajaisi asian. Nyt kun alkuperäisen järjestelmän rinnalle kytkin 10mm letkulla imua, tyhjäkäynnillä tikunreiästä meinasi rätin viedä mennessään

Haittapuolena tyhjäkäynti luokkaa 1500/r ja sitten kun ecu älyää ettei pysty säätämään -> bensansyöttö poikki (afr 20) ja kiekat tippuu 1000 ja taas nostaa 1500, humppaa. Afr:ät pysyvät 14-15 korvilla tyhjäkäynnillä, mutta kampikammioon on päässyt niin paljon ohipuhallusfööniä että sen johdattaminen imusarjaan nostattaa kierroksia hillittömästi...
Tähän pitäisi siis asentaa imusarjasta tulevaan 10mm letkuun jonkinnäköinen pcv-venttiili ja mahdollisesti tyhjäkäyntimoottorin letkuja hieman supistaa, että olisi optimi tyhjäkäynti?