RallyBaron  Samppasport

Huohotin probleemaa 16v turbo

  • 6 Vastauksia
  • 2114 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Huohotin probleemaa 16v turbo
« : 25.09.2016, 19:01:21 »
*korjattu*
« Viimeksi muokattu: 02.04.2017, 08:28:49 kirjoittanut Rämpytin »

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
Vs: Huohotin probleemaa 16v turbo
« Vastaus #1 : 28.09.2016, 20:18:44 »
Melkoisella longlife öljyhuollolla tuntuvat tuolla euroopassa näillä ajavan. Omassa samanlaisessa oli reilut 200tkm ainakin mittarin mukaan ajettu pannu aika seula.

Laitoin tilalle reilut 400tkm ajetun öljyruiskullisen B230-lohkon, ei kaduttanut. ;)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huohotin probleemaa 16v turbo
« Vastaus #2 : 28.09.2016, 22:32:16 »
Joku siinä huohotuksessa tökkii jos puhallus öljykorkista katoaa öljytikku nostamalla, se on kuitenkin aika pieni se tikunreikä. Olisko se huohotinpömpelin lohkon sisään menevä letku rikki? Ja jos otat huohotuksen irti imuputkesta, tulppaat imuputken ja polkee kaasua paikollaan reilusti, puhaltaako paljon?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Huohotin probleemaa 16v turbo
« Vastaus #3 : 29.09.2016, 08:45:54 »
Melkoisella longlife öljyhuollolla tuntuvat tuolla euroopassa näillä ajavan. Omassa samanlaisessa oli reilut 200tkm ainakin mittarin mukaan ajettu pannu aika seula.

Laitoin tilalle reilut 400tkm ajetun öljyruiskullisen B230-lohkon, ei kaduttanut. ;)
Oivoi :buck2:

Joku siinä huohotuksessa tökkii jos puhallus öljykorkista katoaa öljytikku nostamalla, se on kuitenkin aika pieni se tikunreikä. Olisko se huohotinpömpelin lohkon sisään menevä letku rikki? Ja jos otat huohotuksen irti imuputkesta, tulppaat imuputken ja polkee kaasua paikollaan reilusti, puhaltaako paljon?
En ole sillai testannu, että korkki auki ja tikku ylös että häviääkö, tuskin. Tikku pois ja joku muovi/rätti öljytikun paikalle nii lerpattaa/puhaltaa. Tai tikku paikallaan, korkki auki ja taas muovi/käsi päälle nii selvä puhallus sielä käy :'(

Tässähän oli juurikin erimallinen toi huohotinpönttö, siinä meni n. 30cm pitkä _yhteinäinen_ putki öljypohjaan (kiinni pöntössä) ja sai sen pöntön juuri ja juuri irti ilman imusarjan irroitusta.

Täytynee koittaa paljonko puhaltaa tolla tavalla, olen kyllä irroittanut sen 14mm huohotusputken joka menee ptc-elementille ennen turboa, tyhjäkäynnillä siitä putkesta on vankka imu vaikkei uskoisi.... :o

Tällä hetkellä olen miettinyt tekoelvyttää lisäämällä b18 tjsp mallisen öljykorkin, josta lähtee letku "catch-caniin" ja siihen tulisi imusarjalta 10mm alipaineletku haaroitettuna jarrutehostajan lähdöstä -> haittaakohan jos kone huohottaa paljon...  :(? Ja vielä yksi letku sieltä turbon imupuolelta ennen sitä ptc- systeemiä.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Huohotin probleemaa 16v turbo
« Vastaus #4 : 29.09.2016, 09:20:22 »
Kannattaa mitata puristuspaineet uusiks niin että lisäät lusikkallisen öljyä tulpan reijästä, tämä tiivistää renkaiden välyksiä. Jos on radikaali nousu niin kielii väljyydestä. Jotenkii tuntuu että huohotinpönttö eli öljyloukku/putki ei ois kunnossa.. tai sitten joku huohotin putki/letku menee tukkoon pyöriessä alipaineen voimasta, kudokset revenny sisältä tms  :idiot2:

Poissa Rämpytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Huohotin probleemaa 16v turbo
« Vastaus #5 : 01.10.2016, 17:43:31 »
Loraus öljyä ja puristuspaineet olivat 12.5bar aika tasan kaikissa pytyissä. 10-15% heittoa siis vrt. ilman öljyä, tiedä sitten onko vielä pahat.
Tein öljynkeruusäiliön, mitä pitää toki vielä parannella. Alipainealueella imu tulee jarrutehostajalle menevästä letkusta ryöstettynä (10mm) ja ahdoilla ahtimen imupuolelta ptc- palikan letkusta. Huohotusletku öljykorkista.

Volvoon on joku ingenjööri suunnitellut kuuluisan kalibroidun nipan varmaankin, koska autossa ei pcv-venttiiliä edes löydy. Ainoastaan on laskettu, että 4mm alipaineletku ajaisi asian. Nyt kun alkuperäisen järjestelmän rinnalle kytkin 10mm letkulla imua, tyhjäkäynnillä tikunreiästä meinasi rätin viedä mennessään  :2funny:

Haittapuolena tyhjäkäynti luokkaa 1500/r ja sitten kun ecu älyää ettei pysty säätämään -> bensansyöttö poikki (afr 20) ja kiekat tippuu 1000 ja taas nostaa 1500, humppaa. Afr:ät pysyvät 14-15 korvilla tyhjäkäynnillä, mutta kampikammioon on päässyt niin paljon ohipuhallusfööniä että sen johdattaminen imusarjaan nostattaa kierroksia hillittömästi...

Tähän pitäisi siis asentaa imusarjasta tulevaan 10mm letkuun jonkinnäköinen pcv-venttiili ja mahdollisesti tyhjäkäyntimoottorin letkuja hieman supistaa, että olisi optimi tyhjäkäynti?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huohotin probleemaa 16v turbo
« Vastaus #6 : 02.10.2016, 00:10:24 »
Ei se PCV oikein auta siinä letkussa, mutta jos laitat siihen ahtimen imupuolelle tulevaan letkuun suuntaventtiilin niin ongelman pitäisi poistua. Minä kyllä ihan kylmästi yhdistäisin molemmat huohotukset kerääjäsäiliölle, pitäisin siinä kiinni sen imusarjaan menevän pikkuletkun ja pistäisin huohotuspöntöltä riittävän isolla letkulla siihen ahtimen imupuolelle sen huohotuksen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Elekma  Autoracing