Tauko ei tässä vaiheessa vielä muodostunut kovin pitkäksi. Suunnitelmien ja muiden projektien muuttuessa täytyy tämäkin saada pyörimään ja liikkumaan siirtelyn verran omin voimin.
Finnjektorilta tilasin uudet Dekan 668 suuttimet. Näistä kohta lisää.
Ruotsinmaalta isomman välijäähyn, 3" putken immun siirtoa varten ja 3" pakoputken sekä downpipen.
Pakoputki tällä hetkellä mallia ei katalysaattoria. On vielä mietinnässä mikä katti tuonne lopulta päätyy. Muokkaan sitten putkea juuri sille sopivaksi. Nyt oli paras ratkaisu näin.
Sähköt koneelle tuli auton alkuperäisellä johtosarjalla. Immun johtoja en jatkanut. Yltävät koneen yli kun purkaa alkuperäistä johtosarjaa sen verran että saa ne siitä eroteltua.
Ja kun tälle nyt tuli hieman hoppu saada pyörimään, osa muutoksista toteutuu myöhemmin omina juttuinaan.
- Isompi cooleri. Vaatii vähän kiinnityspaikan ja ahtoputkien muokkausta, joten nyt pyörimään vakiolla.
- Ilmastointi. Putket tulevat myöhemmin, kun nyt juuri ei sattunut olemaan käsillä uusia tiivisteitä yms.
- Nyt oli nopein jättää akku omalle paikalleen, kuten toiselle puolen aktiivisäiliö ja pesurin säiliö ja pistää imuputken päähän vapaavirtaussuodatin. Tätä täytyy vielä miettiä, miten loppupeleissä tulee olemaan.
Tonilta tuli lastut tähän vaiheeseen. Jatkossa mietittävä, jatkuuko noilla, säätyykö LH muuten, vai säätääkö autossa joku muu järjestelmä. Tällä kuitenkin päästään nyt liikkeelle.
Kasatessa alkoikin sitten taas ahdistamaan. Pakoputki ei istu auton alle ihan juuri niin kuin pitäisi. Ei vaan saa sitä nyt nitkuteltua ihan kohdalleen, ennen kuin pääsee auton alle kunnolla. Eli ajettua vaikka nosturille. On kuitenkin paikallaan, eikä vuoda. Mutta ottaa vähän runkoon kiinni akselin ylityksen kohdalla.
Mutta näyttää ainakin lähdön kohdalta laitetulta.
image uploadHuomasin myös, että minulta uupuu turbon imuputken ja huohotinpöntön välinen letku. Siihen väliaikaisesti ihan vesiletkusta pätkä.
Jos jollakin ko letkua ylimääräisenä nurkissa, niin ostan mielelläni.
Lopulta kaikki oli kuitenkin siinä vaiheessa, että pääsin laittelemaan nesteitä ja öljyjä. Ja tietysti olin unohtanut pari klemmaria löysälle. Ohjaustehostimen paluuputkella ja lämmityslaitteen kennolle menevällä letkulla pienet vuodot, mitkä asettuivat kiristämisellä.
Sitten jännittämään, lähteekö käymään, nouseeko öljynpaineet jne jne
Ei siis muuta kuin akku paikalleen ja polttoainepumpun rele irti muutaman starttauksen ajaksi, jotta sai starttauksen alle hieman öljyjä liikkeelle. Sitten rele kiinni ja bensaa tankkiin.
Kone jysähti käyntiin lähes heti kun avainta oli käännetty.
Kaikki siis hyvin? No ei.
Konehuoneessa suhisee ja suihkuaa bensa suuttimilta. Vuoto asettui kun vaihdoin uusien suuttimien mukana tulleet yläpuolen o-renkaat alkuperäisten suuttimien tiivisteiksi.
Joko nyt. Joo, kone käy (huonosti) mutta ei suihkua enää bensaa muuanne kuin pitääkin.
Epätasaisen käynnin syy tässä

Tuo imm, minkä siirsin isompaan putkeen, tuli koneen mukana, eikä sen parempaa tietoa sen toimivuudesta.
Kuitenkin, kun kokeilin tilalle toista, sillä toimi. Ja vikakoodikin tulee tuolla siirretyllä 121.
Lienenkö sitten rikkonut putken vaihdossa, vai ollut jo rikki, jää arvoitukseksi.
Nyt vaan pähkäiltävä, alkaako poraamaan tuota toista immua, minkä ainakin tietää toimivan, vai etsisikö jostain alunperinkin isommassa putkessa olevaa?
Niin ja immun lisäksi täytyy laittaa vielö sähköflekti, ennen kuin konetta saa pyöriteltyä kunnolla lämpimäksi. Tai joo, sanotaanko ettei pyörisi liian lämpöiseksi.