Kulkukoira  Proturbo

Volvo 142 b19 turbo

  • 38 Vastauksia
  • 14171 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #15 : 03.02.2017, 18:01:23 »
Tuli haettua tänään siis b21e kone , muutama asia vaan ihmetyttää.... miksi perus mekaanisella ruiskulla olevassa moottorissa on volvon alkuperäinen "ryöstölaippa" öljyn jäähdyttimelle ja lohkossa merkintä SN ???

Eikös niitten pitäis olla B21ET koneen juttuja ?

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #16 : 03.02.2017, 18:43:19 »
Ei se koneistaja volvolla ole paljoo kattonut mihin lohkoon on alkanut kairaamaan öljynpaluuta...
SN merkintä saattaa löytyä vaikka b19a:sta.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #17 : 03.02.2017, 18:46:41 »
Tässä vielä suttusia kuvia mutta lohko on -76vm b21 , sn merkinnällä , molemmin puolin banjon paikat ja vielä öljypohjassa oma öljyn paluu...








Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #18 : 03.02.2017, 18:49:11 »
Ei se koneistaja volvolla ole paljoo kattonut mihin lohkoon on alkanut kairaamaan öljynpaluuta...
SN merkintä saattaa löytyä vaikka b19a:sta.

Juu se voi olla , netistä ymmärsin vaan että toi sn olis jollain tapaa vahvempi valunen ja nimen omaan SN ja b21 ei olis kauheesti vaan merkintä löytyy yleensä b19 koneesta nimenomaan

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #19 : 03.02.2017, 18:57:04 »
Taitaa ainoa tapa todeta absoltuuttinen vahvuus olla mittauttaa esim ultraääni mittarilla koneen putken paksuus. Sokeasti ei kannata SN merkityn lohkon vahvuuteen alkaa luottamaan. Ainakaan silloin jos b21stä lähtee poraamaan esim 96mm männälle.
Kumminkin lohkon sisäkeernat on erilaiset b23 vs b19/b21

Poissa vaniukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #20 : 03.02.2017, 20:23:02 »
nuo banjonpaikat taitaa olla vesitilaan ja tuon öljyjäähyn lähönhän voi laittaa mihin vaan koneeseen.siinä virranjakajan takana lohkossa on koneen tyyppi,tosin kaikissa b21:ssä ei oo.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #21 : 03.02.2017, 20:28:21 »
nuo banjonpaikat taitaa olla vesitilaan ja tuon öljyjäähyn lähönhän voi laittaa mihin vaan koneeseen.siinä virranjakajan takana lohkossa on koneen tyyppi,tosin kaikissa b21:ssä ei oo.

Juu aloin kans ite kattoo että mahtaako ne olla vesi vai öljy kanaviin menevät...

Yritin lohkosta kattoo mutta joku maalannu sen verta paksusti päälle että pitää joku päivä puukolla raapia ja ettiä sitä.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #22 : 05.02.2017, 18:48:25 »
Oon tässä miettiny hieman tekniikkaa ja näillä osilla olis tarkotus lähtee moottorin osalta liikenteeseen:

-b21et ylikoko männät
- M tai H-profiili kanget ?
- 160 kansi hiplattuna orkkis venoilla (pakopuolelle orkkis turbon pinnoitetut)
-jäykät venajouset
-nokka, mikä ? Tällä hetkellä D nokka paikallaan...
-230ft pakosarja tai sitten omavalmiste
-hx35 tai garret discopottu
-Omavalmiste imusarja
-moottorin ohjaus tatech
-kevennetty VP

Autosta tulossa ihan jokapäivänen käyttö auto ja tehotavote siinä 300-400 välillä.

Mielipiteitä saa esittää...
En lähtenyt listaamaan kaikkia osia esim suuttimet bensapumppu yms perus systeemit...

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #23 : 06.02.2017, 09:59:53 »
Auto tällä hetkellä tässä kunnossa , oli siirrettävä muutamaks päiväks ulos jotta saa tehtyä talliin taas tilaa...






Ja lattiaankaan ei tarvi hitsata yhtään paikkaa  :o
Takakaaret on päässyt happanemaan ja tuulilasin reunat , muuten aikalailla ruosteeton , pintaruosteita lukuun ottamatta.

Ja positiivinen yllätys kun aukasin aamu tuimaan koneen niin sieltähän löyty valmiiksi M-kanget  :)




Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 617
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #24 : 06.02.2017, 11:45:49 »

- 160 kansi hiplattuna orkkis venoilla (pakopuolelle orkkis turbon pinnoitetut)


Eikös olisi sama tehdä 530- kannesta? :juhau:

Ainakin netin ihmeellisestä maailmasta saanut sellaisen kuvan, että tuo 160- kansi ois huonoin lähtökohta kannen tekoon.

Voin olla toki väärässäkin. Itse laitoin suosiolla vain 530, tuon 160 tilalle.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B20 + M40 -70 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #25 : 06.02.2017, 14:38:20 »
Mun käsittääkseni pitäs olla melkein samat kannet mutta toisaalta tossa 530 kannessa ei olis noita k jetti suuttimien reikiä....

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 617
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #26 : 06.02.2017, 16:59:07 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20004.0

Tuolla oli esimerkiksi pohdintaa aiheesta :)
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B20 + M40 -70 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b21
« Vastaus #27 : 07.02.2017, 07:30:51 »
Kiitti linkistä. täytyypi miettiä mitä ton kansi asian kanssa tekee , vakio 531 tai 405 tietysti ajais saman asian kun perus portattu pikku kansi....

Onko kellään henk. koht. Kokemuksia noista M kangista että mihin asti riittää ? Volvon a ryhmän kilpurissa oli 385hp ja kesti kilpailu käytössä...  eli luulis kestävän 350hp ja katukäytön jos kaikki muu vaan on kunnossa ?

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #28 : 07.02.2017, 12:19:06 »
No nyt sitten selvis sekin ihmettely kun otin tönärin käteen ja mittasin pytyn halkasijan ja se olikin n.89mm !!!

Eli b19 kone sittenkin kyseessä vaikka myyjä sen mulle 21 myikin ja oli varma asiasta...

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #29 : 07.02.2017, 12:47:53 »
No nyt sitten selvis sekin ihmettely kun otin tönärin käteen ja mittasin pytyn halkasijan ja se olikin n.89mm !!!

Eli b19 kone sittenkin kyseessä vaikka myyjä sen mulle 21 myikin ja oli varma asiasta...
toi voi olla hyväkin juttu...nyt porauttamaan tuo b21 männille niin on tifti alakerta :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

KL-varaosat  Race.fi