Elekma  Autoracing

Viimeisen kerran 940

  • 35 Vastauksia
  • 8935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Viimeisen kerran 940
« : 09.10.2016, 09:14:25 »
Auto on ollut toimimattoma reilun vuoden. Alkuun ilmeni ettei lämpimänä lähtenyt käyntiin ja lopulta ei ollenkaan. Auto seisoi kesästä -15 kevääseen -16. auto piti trailerilla kuljettaa eripaikkaan ja koitin lähtisikö käyntiin, että saisi trailerille helpommin, no sehän lähti käyntiin. Ei muutakun auto trailerille ja matkaan. Perille kun päästiin ei taaskaan millään käyntiin. Aikamme tapeltua auton kanssa se lähti käyntiin kun kopautti suutirelettä ruuvarilla, no ei muutakun suutinrele vaihtoon. Auto lähti hienosti käyntiin noin viikon ajan jolloin siihen saatiin konttorilta leima. Sen jälkeen ei autoa ole käyntiin saatu.

Bensa tulee kiskolle asti, kipinä tulee joka tulpalle mutta tulpat ei kastu vaikka kuinka starttaa.
Vikakoodit 1-1-1
Vikakoodin lukijan testissä käy vain suuttimet, kaasuläpän asentoanturin ja jonkun yhden muun läpi ja nämä kaikki kolmesti. Joskus käynyt koko listan oikein läpi kahdesti niin kuin kuuluisi.

Vaihdettu:
Suutinrele, tulpat, bensapumpun releet ja painepumppu

Tarkistettu:
Sulakkeet ok, bensaa tulee kiskolle, suuttimille tulee virtaa, virranjakaja putsattu, jakopäässä kaikki ok, LH:n piuhat tarkistettu, koneen maadoituksia käyty läpi.

Volvo 940 automaatti, kone b230fb

 
Mistä alkaa seuraavaksia etsiä vikaa?
Aikaa on korjata 1kk tai auto jää odottamaan alun loppua


« Viimeksi muokattu: 09.10.2016, 12:18:01 kirjoittanut Goofyz »
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #1 : 09.10.2016, 09:20:25 »
Yhdellä vai kahdella bensapumpulla?
No kun halvalla sai.

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #2 : 09.10.2016, 09:56:54 »
Yhdellä vai kahdella bensapumpulla?

Kahdella bensapumpulla tuo on
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #3 : 09.10.2016, 10:03:07 »
Kahdella bensapumpulla tuo on
olisko painepumppu hengetön? Itellä oli kans mysteeri kun ei lähtenyt käyntiin vaikka bensaa tuli tukille saakka. Ongelmana oli se ettei ollut painepumppua pelissä
No kun halvalla sai.

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #4 : 09.10.2016, 12:19:35 »
olisko painepumppu hengetön? Itellä oli kans mysteeri kun ei lähtenyt käyntiin vaikka bensaa tuli tukille saakka. Ongelmana oli se ettei ollut painepumppua pelissä

Olikin vaihdettu ruiskupumppu, eikä siirtopumppu.

Aamu tokkurassa kirjoitettu teksti
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #5 : 09.10.2016, 12:22:31 »
Mulla oli lh boksi pimeänä 240:ssä eikä ohjannut suuttimia muuten kuin vikakoodi testerillä. Kokeile jollain toisella ecu:lla.

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #6 : 09.10.2016, 12:39:12 »
Mulla oli lh boksi pimeänä 240:ssä eikä ohjannut suuttimia muuten kuin vikakoodi testerillä. Kokeile jollain toisella ecu:lla.

Pittää koittaa etsiä jostain toinen boksi. Lh:n tuo saattais viitata kun ei vikatesterikään kunnolla pelaa?
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #7 : 10.10.2016, 17:35:20 »
Lh ei anna bensaa jos se ei saa EZK:lta moottorin pyörimistietoa.

Teeppäs komponenttien aktivointi, niin voit todeta toimiiko LH oikein ja ohjaako se suuttimia.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Testin aikana suuttimia availlan yhdessä vaiheessa ja ne kuulee/tuntee kun niitä ohjataan.

Eli se kolmas testi.

Luitko vikakoodit myös EZK:sta?

Mitä tarkoitat vikatesterillä? diagnostiikka pömpeliä siinä iskaritornissa? Sen huono toiminta on usein kontatihäiriöistä kiinni.

Kannattaa muuten tarkastaa suuttimien etuvastukset myös.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #8 : 10.10.2016, 18:50:49 »
Ei se testi kaikkea kerro että toimiiko lh:n suuttimien ohjaus.

240 ei lähtenyt käyntiin. Bensaa tuli tukille, kipinä tuli mutta suuttimet eivät auenneet. Diagnostiikka töpselillä ajoin testin ja suuttimet napsuivat. Jopa hörähti sen jälkeen kun pidin bensapumpun hyppyjohdolla käynnissä testin aikana ja sen jälkeen starttasin.

Vasta lh:n vaihdolla heräsi henkiin. Eikä toiminut toisessakaan volvossa sama boksi.

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #9 : 11.10.2016, 12:17:55 »


Luitko vikakoodit myös EZK:sta?

Mitä tarkoitat vikatesterillä? diagnostiikka pömpeliä siinä iskaritornissa? Sen huono toiminta on usein kontatihäiriöistä kiinni.

Kannattaa muuten tarkastaa suuttimien etuvastukset myös.


Kyllä diagnostiikka pömpeliä tarkoitan. Kolmas testi toimii niinkuin ensimmäiseen tekstii olen kirjottanut eli käy suuttimet läpi jne... EZK luetaan töpseli reiästä 6? Nekin näytti 1-1-1.
Koitan tänään tutkia vielä paremmin suuttimia, jos saisi vaikka kiskon suuttimineen irti. Vaikka kolmannessa testissä suuttimet napsuu niin ei auto lupailekkaan lähteä käyntiin vaikka luulisi koneessa olevan bensaa. Koitan metsästää parhaillaan lh boksia ja yvnä voi laittaa jos joltain ylimääräinen löytyy.
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #10 : 11.10.2016, 15:04:37 »
Ei se testi kaikkea kerro että toimiiko lh:n suuttimien ohjaus.

Kyllä kertoo!

Jos suuttimet aukeavat testissä, niin suuttimien ohjaus toimii oikein. Syy miksi LH ei anna startissa bensaa on ihan muualta kiinni!

Ainoa syy miksi LH ei anna bensaa startissa jos testi on mennyt läpi onnistuneesti on se, ettei LH saa syystä tai toisesta pyörimis-tietoa EZK:lta (piuha/juotosvika).

LH:n purkki-vikoja on esiintynyt lähinna 5xx sarjassa, 9xx sarjaisissa purkeissa en ole vikoihin törmännyt, ellei ole itse ryssitty esim. suuttimien etuvastusten kanssa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #11 : 11.10.2016, 17:09:38 »
Piuha tai juotosvika lh tai ezk päässä ::).

Pointti oli se että kannattaa koittaa toisella eculla vaikka se testissä toimiikin.

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #12 : 12.10.2016, 20:26:57 »
Joo hetken saa odotella volvo. Löytyi käytetty Ecu jonka saan haettua vasta parin viikon päästä.

Osaisko joku sanoo, kun mun nykynen lh on Bosch 0 280 000 595 niin käykö siihen 0 280 000 590 ja miten noi sarjanumerot meni ristikkäin? Niin paljon tullu luettua eri topicceja ja mistään en löydä sitä kohtaa kun joku oli kertonut miten ne meni.
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #13 : 12.10.2016, 22:39:55 »
590 on B200F koneesta. Kyllä se silläkin käyntiin lähtee jos vika on boksissa. Voi jopa toimia niin ettei sitä ajossa huomaa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #14 : 12.10.2016, 22:44:01 »
B200f purkkia on turha työntää B230F koneeseen, vaihtamatta lastua. B230F lastun voi työntää noissa purkeissa keskenään....


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

RallyBaron  Samppasport