Autoracing  KL-varaosat

940 b230fk apua tarvitaan!

  • 13 Vastauksia
  • 1825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ysisatku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
940 b230fk apua tarvitaan!
« : 10.10.2016, 20:42:19 »
Elikkäs 940 rupeaa vähän nykimään ja tärryyttämään kiihdyttäessä niin mistä voisi vikaa alkaa etsimään? Ahdot noin 0.5baarissa tulpat vaihdettu. Kiitoksia kaikille jo näin etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 10.10.2016, 21:31:52 kirjoittanut Ysisatku »
940 b230fk

Poissa Ysisatku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 230fk
« Vastaus #1 : 11.10.2016, 17:13:52 »
Volvo 940 230fk jyrisee vain kakkosvaihteella noin 2500-3000rpm jonka jälkeen ei enään jyrise onkohan vika voimansiirrossa?
« Viimeksi muokattu: 11.10.2016, 20:10:14 kirjoittanut Ysisatku »
940 b230fk

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #2 : 11.10.2016, 17:24:31 »
Yhdistin aiheet, kun kaiketi samasta autosta on kyse. Onko manuaali vai automaatti, ja millasilla kilometreillä? Pohjaava kaksoismassavauhtipyörä jyrisee, mutta yleensä isommilla vaihteilla. Kiihdytyksessä alas painuva perä voi aiheuttaa jyrinää näin esimerkiksi.

Poissa Ysisatku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #3 : 11.10.2016, 19:49:00 »
Joo elikkäs auto on manuaali m90 ja kilsoja kertynyt mittariin 360 000km
940 b230fk

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #4 : 12.10.2016, 17:57:28 »
Vähemmillä kilsoilla mulla jyrisi löysän perän takia lähdöissä. Ääni kuului silloin keskeltä/takaa. Korostuuko ongelma kuorman kanssa?
Kai ahtopaineet on tarkistettu kunnon mittarilla/ei ole piikkaavaa bleediä käytössä?

Poissa Ysisatku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #5 : 13.10.2016, 22:30:55 »
Ahtomittari on joku auto gauge eli varmaan joku romu ja turbosmartin bleedi. Korostuu kuorman kanssa enemmän jyrinä
940 b230fk

Poissa Ysisatku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #6 : 15.10.2016, 12:51:20 »
Mitenköhän sen ahtopiikin saa pois?
Ottamalla bleedventtiilin pois?
940 b230fk

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #7 : 16.10.2016, 11:19:00 »
JOS piikkaa, ota bleedi pois tai muokkaa sitä. Esim halvoissa bleedeissä on rajapaineventtiili ilman sätöä, mikä aiheuttaa piikkaamista.
Oireiden perusteella kuulostaa kyllä enemmän voimansiirron ongelmalta.

The moose

  • Vieras
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #8 : 16.10.2016, 11:40:23 »
Ahtomittari on joku auto gauge eli varmaan joku romu ja turbosmartin bleedi. Korostuu kuorman kanssa enemmän jyrinä

Meinaatko kärryä perässä kuormana vai matkustajia ja peräkontti painoa? Onks alustaa laskettu yhtään vai onko vakio. Rajusti madallettu muuttaa kartaanin ristikoiden kulmat ja itse perä siirtyy repsikan puolelle ja perämurkula ahtaa ittensä alustassa olevaan tukikehtoon. Jurisee ihan varmasti jos on noin.

Poissa Ysisatku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #9 : 16.10.2016, 12:21:08 »
Korostuu kun on matkustajia kyydissä ja ei ole rajusti madallettu.
Pitääpä yrittää säädellä sitä turbosmarttia
940 b230fk

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #10 : 16.10.2016, 14:13:58 »
Ei edes tarvi olla rajusti madallettu. Orkkisjouset oli sen verran väsyneet jo n. 300tkm kohdalla, että 1 ja 2 jurisi. Varsinkin kuorman kanssa.

Poissa Ysisatku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #11 : 16.10.2016, 14:57:10 »
Se on vaan jännä homma ku jyrisee 2500-3000rpm kakkosvaihteella ja jouset vaihrettu juuri uusiin.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2016, 14:58:58 kirjoittanut Ysisatku »
940 b230fk

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #12 : 17.10.2016, 16:09:15 »
Se on vaan jännä homma ku jyrisee 2500-3000rpm kakkosvaihteella ja jouset vaihrettu juuri uusiin.

Eli siinä suurimman vääntömomentin tuntumassa...  Jännittävää....   :D

Oma katiskanikin jyristi noilla kierroksilla väsähtäneillä orkkis-jousilla, mutta kuormajousien vaihtamisen jälkeen jurinat ovat vain muisto. Jurinat tulevat takaisin sitten siellä +400Nm käännöillä.

Madaltaminen tosiaan muuttaa kardaanin kulmia sellaisiksi, että voimansiirto alkaa jurista kun kulmat pienenevät.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ysisatku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230fk apua tarvitaan!
« Vastaus #13 : 17.10.2016, 16:44:44 »
Okei pitääpä testata että auttaisko parin prikan laitto tukikuminväliin
940 b230fk

 

Carcom Oy  Elekma