Samppasport  Futurez

MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"

  • 128 Vastauksia
  • 39314 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #60 : 21.12.2016, 21:58:14 »

V60 D5 manuaali R-Design "Polestar 230hp/440nm" MY-13
(Kuva poistettu lainauksesta.)


 S* Saattaisin "kelpuuttaa" etuvetoisenakin, varsinkin manuaalin mutta yritän vielä pitää kriteereistäni kiinni awd:n hankinnan kanssa. Etuvetoista vaan saisi hieman edullisemmin. Sulla on automaku kohillaan  8)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #61 : 21.12.2016, 22:16:42 »
S* Saattaisin "kelpuuttaa" etuvetoisenakin, varsinkin manuaalin mutta yritän vielä pitää kriteereistäni kiinni awd:n hankinnan kanssa. Etuvetoista vaan saisi hieman edullisemmin. Sulla on automaku kohillaan  8)

Kannattaa koeajaa tuollainen manuaali aika tarkkaan. Itseäni siinä alkoi harmittamaan puhdittomuus ykkös-/kakkosvaihteella, koska oltiin selkeästi ahtoja rajattu. Kolmosella se lähti vasta kunnollan laukkaamaan. Vaihtoonkin sitä oli hiton hankala saada menemään hyvällä rahalla ja jokunen liike kieltäytyi sitä ottamastakin verukkeella, että isot dieselit halutaan automaattina. Totuuden siemen siinäkin.

Automausta en tiedä  :). Pyrin ostamaan sen mikä eniten itseäni sillä hetkellä miellyttää  ;)

Tällä hetkellä on mietinnässä lääkettä tuolle Harman/Kardonien puuttuvalle alapäälle. Suunnitelmissa olisi pistää tällä hetkellä 10" tai 12" koteloitu subbanen, sekä yksikanavainen digipääte tuolle. Tuossa kakkos kulkineena toimivassa Rellussa on tehty isompi hifipäivitys ( mm.kaikki  ;D -->  Audison Prima APK165 + APX5 + AP4.9bit + Alpine MRV-M500 + Alpine 10" Type-R ja pikkasen vaimennusta ) ja siellä majailee Alpinen Type-R 10" alkuperäisessä suljetussa kotelossa + Alpinen monodigipääte. Vastaava olisi ihan asiallinen varmasti Volvoonkin...mutta ehkä 12" versiona.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2016, 22:47:39 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #62 : 21.12.2016, 22:52:00 »
Tällä hetkellä on mietinnässä lääkettä tuolle Harman/Kardonien puuttuvalle alapäälle.

Bang & Olufsen *taavih->

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #63 : 21.12.2016, 22:53:00 »
Bang & Olufsen *taavih->

Ajaisin Audilla jos puuhelmipoikien vehkeet kiinnostaisi  ;D. Vai kenties Bowers & Wilkins ?

EDIT: Monella merkillä muuten nämä "paremmat" popppikoneet muuten varsin asiallisa, mutta järjestään nuo äläpään toistimet ovat aika "kuraa".
« Viimeksi muokattu: 21.12.2016, 22:57:11 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #64 : 21.12.2016, 23:05:46 »
Ajaisin Audilla jos puuhelmipoikien vehkeet kiinnostaisi  ;D. Vai kenties Bowers & Wilkins ?

Soisi säkkijärven polkka aika miehekkäästi  :o Mutta hukkaanhan nuo menee jos puhelimesta/tikulta soitetaan  :-\

EDIT: Monella merkillä muuten nämä "paremmat" popppikoneet muuten varsin asiallisa, mutta järjestään nuo äläpään toistimet ovat aika "kuraa".

Kyllä. Liian usein keskitytään siihen yläpään saundiin, joka kuulostaa kyllä erittäin hyvälle ettei siinä mitään, mutta sitten se alapää :facepalm: Se vain hukkuu sinne jonnekkin ja matalia saundeja ei "tunne". Ja kun puhutaan tuntemisesta niin en tarkoita sellaista amismaista jumputtamista. Mutta jos vähääkään ymmärtää hifin päälle niin tietää mitä tarkoitan  ::)

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #65 : 21.12.2016, 23:15:17 »
Soisi säkkijärven polkka aika miehekkäästi  :o Mutta hukkaanhan nuo menee jos puhelimesta/tikulta soitetaan  :-\

Kyllä. Liian usein keskitytään siihen yläpään saundiin, joka kuulostaa kyllä erittäin hyvälle ettei siinä mitään, mutta sitten se alapää :facepalm: Se vain hukkuu sinne jonnekkin ja matalia saundeja ei "tunne". Ja kun puhutaan tuntemisesta niin en tarkoita sellaista amismaista jumputtamista. Mutta jos vähääkään ymmärtää hifin päälle niin tietää mitä tarkoitan  ::)

Itsellä musa tulee usein Spotifysta, mutta totuuden nimissä löytyy autosta nippu cd-levyjäkin ;). Nuo alkuperäiset subbarit ovat lähinnä niitä kumisevia jumputtajia ilman mitään tarkkuutta ja joiden soundi on kaukana kunnon alapäästä. Sille vaan ei voi mitää, että matalat ovat monesti musiikin selkäranka.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #66 : 22.12.2016, 05:53:03 »
Kannattaa koeajaa tuollainen manuaali aika tarkkaan. Itseäni siinä alkoi harmittamaan puhdittomuus ykkös-/kakkosvaihteella, koska oltiin selkeästi ahtoja rajattu. Kolmosella se lähti vasta kunnollan laukkaamaan. Vaihtoonkin sitä oli hiton hankala saada menemään hyvällä rahalla ja jokunen liike kieltäytyi sitä ottamastakin verukkeella, että isot dieselit halutaan automaattina. Totuuden siemen siinäkin.

Automausta en tiedä  :). Pyrin ostamaan sen mikä eniten itseäni sillä hetkellä miellyttää  ;)

Tällä hetkellä on mietinnässä lääkettä tuolle Harman/Kardonien puuttuvalle alapäälle. Suunnitelmissa olisi pistää tällä hetkellä 10" tai 12" koteloitu subbanen, sekä yksikanavainen digipääte tuolle. Tuossa kakkos kulkineena toimivassa Rellussa on tehty isompi hifipäivitys ( mm.kaikki  ;D -->  Audison Prima APK165 + APX5 + AP4.9bit + Alpine MRV-M500 + Alpine 10" Type-R ja pikkasen vaimennusta ) ja siellä majailee Alpinen Type-R 10" alkuperäisessä suljetussa kotelossa + Alpinen monodigipääte. Vastaava olisi ihan asiallinen varmasti Volvoonkin...mutta ehkä 12" versiona.
Pitäisi itse asiassa käydä kokeilemassa, olen ehtinyt koeajaa ainoastaan -13 mallisen D5 AWD Summumin ja sekin jo tuntui "minun autolle". Veikkaan että R-Design naputtelisi ehkä viimeisen naulan arkkuun  :D Tuosta puhdittomuudesta on ennenkin päästy muutamalla saturaisella eroon  8)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #67 : 22.12.2016, 08:05:46 »
Valkonen ja punanen ovat S* Pukkaa jopa hieman autokuumetta. :buck2:

EDIT: Monella merkillä muuten nämä "paremmat" popppikoneet muuten varsin asiallisa, mutta järjestään nuo äläpään toistimet ovat aika "kuraa".

Allekirjoitan tämän... :-\
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #68 : 22.12.2016, 15:51:18 »
Valkonen ja punanen ovat S* Pukkaa jopa hieman autokuumetta. :buck2:
Valkoinenkin on hyvä (mikä vaan kunhan ei musta)! Ai "hieman"  :nälkä:
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #69 : 22.12.2016, 18:34:29 »
Pitäisi itse asiassa käydä kokeilemassa, olen ehtinyt koeajaa ainoastaan -13 mallisen D5 AWD Summumin ja sekin jo tuntui "minun autolle". Veikkaan että R-Design naputtelisi ehkä viimeisen naulan arkkuun  :D Tuosta puhdittomuudesta on ennenkin päästy muutamalla saturaisella eroon  8)

Kyllä tuo R-Design on minusta huomattavasti jämäkämpi ajaa kaikinpuolin. Onhan alustassa paljon muutoksia tuohon normi alustaan verrattuna, ei siis pelkkä 15m madallus. Puhdittomuudesta pääsee toki helposti eroon :). Onhan tuo lisäteho itseäkin aina houkutellut, mutta sen verran p...ahousu ettei uskalla polttaa takuita, jos sattuu käymään joku katastrofi. Tosin, yhtään konerikkoa ei ole omalle kohdalle osunut. Hiton lähellä oli tosin...ostin aikoinaan -05 Corolla T-Sportin jossa oli tuo 1.8-litranen 192hp vapari. Parivuotiaana ja muistaakseni 57tkm ajettuna myin sen serkkupojalle. Kaksi viikkoa ehti ajella, venttiili poikki ja sitä kautta täystuho. No, takuu hoisi, mutta oppipa ettei ikinä myy sukulaisille mitään  ;D.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2016, 18:37:50 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #70 : 09.01.2017, 14:59:40 »
Joopajoo, ~2700km takana jo vielä maistuu :D. Täytyy kyllä sanoa, että olen erittäin, erittäin positiivisesti yllättynyt vanhastas 6-vaihteisesta Geartronicista. Kyllä se vaan pelaa niin paljon paremmin, kuin aikaisemmin omistamissani, erityisesti Sport-asento toimii todella paljon paremmin ja nyt tulee ajeltua pääasiassa sillä. Ennen se oli mielestäni aivan kauhea. Liikkeellelähtökin on aivan eri planeetalta. Vaihtaa todella nopeasti verrattuna aikaisempaan, eikä jää turhaan junnaamaan isommilla kierroksilla. Myös luisto vähentynyt paljon. Pari kaveria ei ole meinannut uskoa, että ajetaan vanhalla 6-lovisella, kun ovat heittäneet lenkin. Toki, jotain kehitystä on pakko ollut tapahtua, kun kulutuskin tullut päivitysten myötä alas vanhalla tekniikalla.

Olen vahvasti sitä mieltä että Volvo teki ison munauksen siirtyessään nelareihin. Niin paljon väkevämmältä vitonen tuntuu alhaalla, kuitenkin kiertäen kauniisti aina punarjaan asti juurikaan ahdistumatta. Ja se soundi, liikeen pihassa kävi vieressä uusi samanmoinen D4:nen S90 keulalla kuin edellisessa autossani. Vitosen ääni peittyi lähes kokonaan uuden D4:en raksuttavan äänen alle. Tsiisus että voi se käydä rumasti.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 15:05:42 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #71 : 09.01.2017, 16:12:30 »
Joo vitonen on kyllä mahtava, nelosen tehot ja kutosen kulutus  ;D (vitsi, vitsi)

Se uus nelipyttynen käy kyllä yllättävän rajusti, muistan kun niitä alkoi tulemaan takseihin niin pari kertaa ihmettelin hotellin edessä ääntä että mikäs laitos noin rumasti käy kunnes näin että Volvohan se..
PSA nelonen taas nakuttaa sulosointuja  :-*

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #72 : 09.01.2017, 17:44:49 »
Joo vitonen on kyllä mahtava, nelosen tehot ja kutosen kulutus  ;D (vitsi, vitsi)

Se uus nelipyttynen käy kyllä yllättävän rajusti, muistan kun niitä alkoi tulemaan takseihin niin pari kertaa ihmettelin hotellin edessä ääntä että mikäs laitos noin rumasti käy kunnes näin että Volvohan se..
PSA nelonen taas nakuttaa sulosointuja  :-*

Niin ehkäpä kannattaa ajaa molemmilla 5 ja 4 koneisella  ja todeta se tosiasia kuten minä että ei siinä äänessä mikä kuuluu auton sisälle ole juurikaan eroa 5 hyväksi, kokeilkaa ja mitatkaa esim. kännyssä olevalla desibeli mittarilla auton keskikohdalta se "melu" niin saatatte yllättyä, minulla tuli kolmen toiston jälkeen tulos, 4 hiljaisempi 2db, no eihän se mittari virallinen ole? Mutta yllätyin kuitenkin.

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #73 : 09.01.2017, 17:59:43 »
Niin ehkäpä kannattaa ajaa molemmilla 5 ja 4 koneisella  ja todeta se tosiasia kuten minä että ei siinä äänessä mikä kuuluu auton sisälle ole juurikaan eroa 5 hyväksi, kokeilkaa ja mitatkaa esim. kännyssä olevalla desibeli mittarilla auton keskikohdalta se "melu" niin saatatte yllättyä, minulla tuli kolmen toiston jälkeen tulos, 4 hiljaisempi 2db, no eihän se mittari virallinen ole? Mutta yllätyin kuitenkin.

Kyllä se vitonen kuuluu sisälle ainakin 60-sarjassa vähemmän mitä nelari. Lisäksi nelosen käyntiääni on erittäin karkea, verratuna vitosen vaimeaan kurlaukseen. Vitosilla olen ajanut ~150tkm, nelarilla 70tkm. Tuo Volvon nelari on varmasti rumiten käyvä kone luokassaan.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 18:02:17 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: MY-17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220/440"
« Vastaus #74 : 09.01.2017, 19:49:51 »
Tuo Volvon nelari on varmasti rumiten käyvä kone luokassaan.

Ei voi kun yhtyä. En tiedä mitä Volvo on moottorille tehnyt tämän neljän vuoden aikana (muutakuin lisännyt 6hp ja X määrä vääntöä), kun anopilla oli vm. -13 V40 D2 ja siinä käynti oli hitokseen siistimpää. kuin hänen nykyisessä vm. -16 V40 D2:saan.

 

Carcom Oy  Elekma