Ei kait se dumppi nyt saa liikkua, jos kaasua painaa. Senhän pitäisi aueta vasta kun kaasusta höllätään, eli imusarjaan tulee alipaine. Tällöin päästetään ahtoputkistosta ylipaine pois. Vai onko tuo "suhistin" tuolla pelkästään äänien vuoksi.
Toi romu päästää läpi.. Noh, kaverilta uus dumppi jo kiinni, ja se ainakin toimii.
tyhmä kysymys, onko dumpissa alipaineletku imusarjaan kiinni?
On.

Eilen meni kellonympärystä vikoja etsiessä ja ruuvatessa. Suoraa koulusta kaverille ja kello 3 yöllä takas kotona.
Katti me otettiin sieltä pois ja tyhjättiin. Ei ihme jos senkään takia ei oo toiminu, yks paskaisimmista kateista mitä kaveri on nähnyt, ja ruuvaa kuitenkin käytännössä työkseen.
Haettiin myös "uus" hukkaportti, toi edellinen meinaan kolisi ja klapisi ja kaikkea siltä väliltä, ettei sekään kyllä ehjä ollut.
Ahtovuotoja kateltiin kauan aikaa, mut ei löytyny millään. Puol 11 mais löytyi. Flektin ja imusarjan välissä on se alipainepumppu, siltä lähtee letku ahtoputken kylkeen. Oli murtunut sieltä pumpun päädystä, niin v-mäisesti ettei kädellä tuntenu mitään, ja tuota ei oikeasti meinannut nähdä. Tehtiin sinne sitten omapatentti, väliin kovaa metalliputkea ja klemmareilla koko laitos kiinni, ei varmasti irtoa.
Sitte tehtiin testilenkki. Ensivaikutelma lupaava kun konekin kuulosti katin tyhjäyksen takia paljon nätimmältä.
Ykkösellä vähän vauhtia, kakkonen tupaan ja loso pohjaan. Täydet ahdot jo 3000rpm nurkilla, kelas nyt noin 0.9bar, ja kulkee ihan ku tautinen. Verrattuna toissapäiväisen ja nykyisen "setupin" välillä, tuntuu et toissapäivänä alla olis ollut litrainen Micra.
Kohtuullisen kiva peli nyt

Kiitoksia teille kaikille mussukoille, ootte te eri ihania

EDIT: Kaverilla kun on vähän reippaampi RX-7, niin ajattelin että ikuistetaan kuva. Eli kuvassa
15G kompurapuoli vs. Holset.