Näkyy olevan aikalailla tasan vuosi viime päivytyksestä, joten yritetäämpä muistella tännekkin mitä on saatu aikaan. Talvehtiminen sujui rauhassa harrasteluilta eikä ajokilometrejäkään ole liioin kertynyt.
Ajelut suoritettu vieläkin ässällä ja kilometrejä tällähetkellä mittarissa n.322000km. Viikko sitten tuli kiinan pojilta muutama paketti jotka innoitti tekemään pienimuotoisen huollon ennen talven tuloa. Öljyn ja paskan peitossa ollut Mitsubishin TD04 16T sai lisään elinaikaa huoltosarjan ja uuden bybassin avittamana. Samalla vaihtui luonnollisesti öljyt, suodatin sekä jäähdytinnesteet. Tarkoitus oli tehdä vain kyseiset toimenpiteet, mutta kun tallista löytyi osat jakopääremonttiin niin sekin hoitui samalla.
Kuvat tältä viikonlopulta jäi taas kerran vähäisiksi, mutta siinäpä yksi räpsy ennen koeajolle lähtöä lauantaiaamuna.


Ärrä tosiaan oleskelee vieläkin tallissa, mutta joitain on kuitenkin saatu aikaan. Keulasta löytyy nyt uutta mm. tukivarret, raidetangonpäät, koiranluut, fiksatut vetarit ja ehostetut jarrut.



Myöskin tämän oma hieman isompi Mitsubishi 18T on huollettuna samalla reseptillä. Vielä kuitenkin irrallaan odottelemassa paikalleen laittoa. (joka on vielä vähän enemmän einiin mukava homma kun tuossa etuvetoisessa..

)


Sisusta alkaa olla melko hyvällä mallilla. Viimesyksynä vuorasin lattian sisältä vaimennusmatolla ihan takaa kontista varapyörän- ja pyörän kotelot mukaanlukien etupenkkien kiinityspalkkeihin asti. Tuote oli Stp:n silveriä bitumimattoa. Kuvia ei näköjään löytynyt ilman verhoiluja vaimennusmattojen ollessa näkyvillä.
Lämppärin kenno oli vuotanut ja sieltä löytyikin sitten melko mielenkiintoisia klemmari/kumiletku virityksiä jotka korvattiin purkuosilla, uudella hellan kennolla ja uusilla O- sekä tukirenkailla. Mattoja sekä penkkejä pesty huuhteluimurilla ja taakse penkki vaihtunut lämmitettävään sekä muutama etupenkki kävi verhoilijan käsittelyssä. Tuloksena vuodesta 1997 asti muutamia perseitä nähdyiksi penkeiksi jopa mallikelpoiset.

Jalopuupaneelit löytäneet niinikään paikalleen.








Viimeisimpänä työn alla on ollut auton takapää. Putkiston kaksi viimeistä pätkää olivat päättäneet solmia hieman vahvemman liiton, joten tuli muutamassa osassa teräaseiden avulla pois. Liittoutuman innoittaman päätin tehä akselin ylityksen kohdalle sisäkkäisliitoksen tilalle laippaliitoksen. Ulostulot olivat myös melko heikossa hapessa joten säilytin niistä etupätkät ja tiggailin uudet niinikään rälläkän uhreiksi joutuneet ulostulot kiinni.





Auton alla tuli myös maattua ja nieltyä alustamassaa, hiekkaa ja maalipölyä vähintäänkin tarpeeksi. Takakelkkaa en alkanut pudottamaan pois edestä, mutta kelkasta taaksepäin käytettiin kaikki irrallaan ja uusia tökötteja ruiskin suojaksi.
Peräkoukku tästä löytyikin jo alunperin mutta mieleen tuli purkamisen yhteydessä haave (oikeasti) irroitettavasta koukusta ja sellainen löytyi purkaamolta sopivaan hintaan. Kuuluisat rälläkkä ja kemppi esittivät pääosaa tässä näytelmässä. Irrallaan bongattiin purkaamon pihasta, joten ei hajua mistä mallista peräisin, merkki on kuitenkin Westafalia. Pistokkeen kiinnityslevyn paikkaa täytyy vielä muutta kun läppä ottaa puskuriin kiinni eikä mahdu kunnolla auki.







Cometit ja Pegaasukset lähtivät tällä viikolla pulverimaalukseen ja ne pitäisi kuukauden sisällä saada takaisin. Hengitystä ei kannata vieläkään pidättää uusia pävityksiä odotellessa. Harrastamista jatkossa oman laiskuuden lisäksi haittaa muutto n.130 kilometrin päähän kotitallista.

Näille sijoilleen Volvo jää taas ainakin hetkeksi levähtämään.
