KL-varaosat  Carwist

Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)

  • 125 Vastauksia
  • 23270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #15 : 02.05.2017, 23:52:08 »
Nyt on bensa vuodot korjattu. Tulolinjan tein uuden 8mm kupariputkella ja letkuilla. Vanha paluuputki oli melko heperoa, joten korvasin sen vanhalla ehyellä tuloputkella. Motonetin putkikannakkeilla kiinni.


Tankkilaitteen johto läpiviennistä poikki. Ilmankos ei bensamittari toimi.  :( Pitää paremmalla ajalla purkaa.

Etulippa ja sivupeilit maalattu ja laitettu takaisin paikoilleen. Pohjille kirkas muovipohjustemaali sitten pohjamaali ja pintaväri. Akkukauppa Kemppaiselta hain värikoodilla oikean sävyn.

Eihän siitä ihan näyttely peliä tule minun maalaus taidoilla, mutta onpahan ehyt maalipinta.




« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 22:51:51 kirjoittanut Gyrde »
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 480
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #16 : 03.05.2017, 09:28:47 »
Pittää olla vähän oman käjen jälkiä  8)
Volvo 740GLE B200E + M47 -88 & Volvo 240GL B200K+M47 -89 & Volvo 240GL B230K+M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -87 & Volvo 242DL B230E + M46 -80 & Volvo Amazon B18 + M40 -62
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #17 : 19.05.2017, 20:37:52 »
Nyt auto ajettu Kajaaniin niin pääse kunnolla ruosteiden kimppuun. Taitaa mennä jouset ja ehkä iskaritkin vaihtoon. Ihan ku oisi vähä kuoleentunut kun vietti 11vuotta kuusen alla :D Jotain budjettimallin vakiota jäykempää ja matalampaa alustaa tähän kehiteltävä ja mielellään kun leimallekkin saisi :P
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #18 : 22.05.2017, 01:14:55 »
Sisustaa purettu ja takakontin ja sisäpuolen korihommia aloteltu. Vähän kuvia ruosteista.

 Takapenkin alta yllättävän siisti, vain yksi pienehkö reikä runkopalkin päällä. Takajalkotilan lattiat on kovat. Pintaruostetta vain.  :o


Aika perus takareuna  ::)




Varapyöränkotelotkin yllättävän hyvät, oikeaa puolta ei tarvinnut hitsata.


Perus laho runkopalkin päältä.

Vähän keskeneräisiä paikkoja taiteiltu  :P


Apukuskin lattia.


Joku edellinen omistaja hienosti paikannut lahonneen lattian reunan.
  :facepalm: Pelti lattian päällä ja ei millään kiinni.  :idiot2:


Takakontin ruosteet paitsi takalaita hitsattu ja pohjamaalattu super rostexilla.


Paikattu ja rostexia päälle.


Äitimuori pesi penkit ja sisustan osia tekstiilipesurilla. Penkit hyvässä kunnossa ja siistithän niistä tuli kun pesi. 8)
« Viimeksi muokattu: 11.07.2017, 07:42:56 kirjoittanut Gyrde »
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2280
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #19 : 22.05.2017, 01:23:35 »

Iso Peukku jotta vanhemmat osallistuu auton laittoon työ osuuksilla  O0

Sitä ollaan jo hifistelty, jakosoudatinta oikein kuvassa  :D
240 White Cream, 940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, V70 Summum Business -06 Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #20 : 22.05.2017, 01:34:00 »
Iso Peukku jotta vanhemmat osallistuu auton laittoon työ osuuksilla  O0

Sitä ollaan jo hifistelty, jakosoudatinta oikein kuvassa  :D

Jep. :) Lähteepähän vanhan 11vuotta seisoneen auton tunkkanen haju ja home kun pesee kunnolla penkit ja muoviosat. Näkypä olevan tosiaan tuommoset suotimet ja erillissarjat jne pelit hattuhyllyllä. Kaitpa ne on sitten humppavehkeet tähän laitettava. :D
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 606
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #21 : 22.05.2017, 02:26:52 »

Joku edellinen omistaja hienosti paikannut lahonneen lattian reunan.
  :facepalm: Korjauspelti lattian päällä ja ei millään kiinni.  :idiot2:
Jos tarkoitat tuota oikeassa reunassa olevaa peltiä niin sen kuuluukin olla ns irti. Kuskinpuolella pitäisi olla parilla ruuvilla kiinni lepuutustuen kohdalta. Vänkärinpuolta en muista onko millään kiinni. Noiden alla menee johtosarjat yms kuskinpuolella pelti myös on jalan lepuutustukena ja sen alla on pyyhkijänrele yms

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #22 : 22.05.2017, 12:09:35 »
Jos tarkoitat tuota oikeassa reunassa olevaa peltiä niin sen kuuluukin olla ns irti. Kuskinpuolella pitäisi olla parilla ruuvilla kiinni lepuutustuen kohdalta. Vänkärinpuolta en muista onko millään kiinni. Noiden alla menee johtosarjat yms kuskinpuolella pelti myös on jalan lepuutustukena ja sen alla on pyyhkijänrele yms
Aivan. Tuotapa en tiennytkään, näytti niin epämääräiseltä kun oli irrallaan.  :D Nyt kun muistelen niin lattian mattokin oli alkuperäisellä "liimalla" parista kohtaa kiinni niin tuskinpa on koskaan auvottu.
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #23 : 22.05.2017, 23:58:56 »
Ja lisää kuvia tältä päivältä. :P


Korjasin ruostuneen pohjaanlyöntikumin.


Kuskin puolen helmaa ja pohjan palkkia  ::)


Vasen helman takapää.


Sama oikealla.


Oikean puolen helmaa.



Takakontin hitsisaumoihin tiivistemassaa. Ja maalia vielä päälle.


Oikean helman etupää hitsattu ja rostexia päällä. Samoin etulokarin reuna hiottu ja pohjamaalattu.


Vänkärin jalkotilan lattiaan samat hommat. Samoin muutamia muita pienempiä ruosteita korjattu.
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #24 : 25.05.2017, 00:02:57 »
Alakaa vänkärin puolen helma olla jo hyvä ja tuon sivupalkin hitsuuttelin tännään. Vielä tiivistemassat saumaan ja maalia. :P

Pohjasta, runkopalkeista jne. pinta ruosteita hiottu pois ja maalattu ruosteenestolla.



240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #25 : 29.05.2017, 01:00:53 »
Sähköt alkaa olla korjailtu/siistitty. Pyyhkijätkin lähti pyörimään mutta moottori piti melkosta rohinaa. Moottori sitten auki ja toinen magneettihan se siellä oli irti liimauksesta ja yksi hiilen jousi poikki. Saapa nähä tuleeko korjattua vai etinkö toisen moottorin. ::)
« Viimeksi muokattu: 29.05.2017, 02:13:38 kirjoittanut Gyrde »
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #26 : 29.05.2017, 20:30:14 »
Tuliha se korjattua ja rasvattua. :P Magneetti liimattu ja hiilen jousiksi otin jouset mustekynistä ;D olivat justiinsa sopivia ja hyvin toimii. ;)


240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #27 : 02.06.2017, 00:35:21 »
Nyt on jakoremmi vaihettu. Ja tulipa tehtyä samalla melko järkyttävän näkönen mutta toimiva kampiakselinhihnapyörän lukitustyökalu.  ;D :D




Perushuoltoja tehty niin, että uskaltaa koneen puolesta viiä leimalle ja kaasutella huoletta. 8)





240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 478
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #28 : 02.06.2017, 05:52:36 »
Mukava nähdä kun ei paaliin mene vaikka onkin tehomyllyllä ja ruostettakin kohtalaisesti O0 Kätevästi valkosesta erottuu kyllä pienimmätki ruosteen alut.
Ihan mielenkiinnosta kysyn tuosta lukitustyökalusta jos ei isompi liikesalaisuus ole niin miten on tuolta kampuran päästä kiinni? Melko yksinkertaisen olonen palikka jos vaikka väsäisi tuollaisen...
Hyvää työtä! :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #29 : 02.06.2017, 08:01:36 »
Mukava nähdä kun ei paaliin mene vaikka onkin tehomyllyllä ja ruostettakin kohtalaisesti O0 Kätevästi valkosesta erottuu kyllä pienimmätki ruosteen alut.
Ihan mielenkiinnosta kysyn tuosta lukitustyökalusta jos ei isompi liikesalaisuus ole niin miten on tuolta kampuran päästä kiinni? Melko yksinkertaisen olonen palikka jos vaikka väsäisi tuollaisen...
Hyvää työtä! :)
Kiitoksia! Kyllähän tuossa hitsaamista on vielä. Onhan tuossa originaali B200K.ssa oma viehätyksensä kaikkine tehoineen.  :D Kyllä se tämäkin alkaa pikkuhiljaa valmistua vaikka kovin huonolta näyttikin silloin kun kuusen alta hain. ;)Tuo lukitus työkalu on aika simppeli. Hihnapyörän sisään tuleva osa on vain 3" putken pätkä johon rälläkällä lovettu sopiva hammastus hihnapyörän koloihin sopivaksi. Tuo yläpää on vain jatkomutterilla kiinni kiristäjän pultissa. Varovasti väännettävä, että ei väännä kiristäjän pulttia kieroksi  ::) Voisi toki tehdä ajan kanssa vähän paremman mutta tämä nyt oli parissa minuutissa tehty versio. :P
« Viimeksi muokattu: 02.06.2017, 08:10:02 kirjoittanut Gyrde »
240 D24TIC , 240 B200K -86 & V70mk1 -00 TDI

 

Futurez  Proturbo