Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.3 t5 ahtoputket

  • 13 Vastauksia
  • 3331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
2.3 t5 ahtoputket
« : 17.11.2016, 08:45:58 »
Potilaana 2korin v70 2.3 t5 moottorilla ja ongelmana on ahtoputkissa olevat kiristimet mitkä tahtoo koko ajan löystyä.kokeiltu vaikka minkälaisia klemmareita ja eilen kävin hakemassa etrasta kunnolliset pultti kiristeiset "teollisuus" kiristimet mutta vieläkin tahtovat vain löystyä.kysymys kuuluukin että pääseekö kone niin paljon heilumaan vedättäessä että  sen takia klemmarit löystyy vai mistä alkaa vikaa etsimään. moottorin ylätukikumi vaihdettu kesällä ja kaksi muuta moottorin kumia silmämääräisesti näytti kunnossa olevilta.kaikki kolme koneen yläpuolella olevat kiristimet löystyvät pienen ajon jälkeen,eli ahtimelta lähtevä liitos koneen yli menevään ahtoputkeen ja kuuleriin tulevat liitokset.ahtovuoto on todella pieni mutta kaasu pohjassa alkaa rötäämään.puolella kaasulla vedättäessä toimii "normaalisti" mutta auton kulutus taivaassa.

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #1 : 17.11.2016, 09:20:19 »
onko kuvaa niistä kiristimistä

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #2 : 17.11.2016, 11:28:06 »



ahtoputken ja kuulerin välinen liitos kunnollisella putkikiristimellä



kuulerin tulopuolen liitos rosteri klemmarilla ja tämä kanssa meinaa löystyä



ahtopaine mittari löytyy ja silloin kun auto toimii niin 0.7bar paineet pysyy tasaisesti mittarissa ja on vetoja niinku pitää,silloin kun on vika päällä niin ahtopaineet pyörii 0,4-0,5 bar välissä ja mittari värisee kovasti.
moottorin vikavalon heitti päälle ja tuommoiselle bluetooth vikakoodin lukijalla antaa p1171 vikakoodia mikä voisi viitata esimerkiksi imuvuotoon jos oikein olen ymmärtänyt?(vaihtoehtoja oli myös lambda ja ilmamäärämittari vika yms yms tuolla vikakoodilla)


voiko tämä selittää sitten tuon tukkoisuuden kun ei ole vetoja autossa ja tämän ahto ongelman? koti pihaan tullessa tuommosta tavaraa roikku putken päästä ja muutama tuppo näky tien sivussa olevan.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #3 : 17.11.2016, 11:54:31 »
Nyt ku ton vikan kuvan näki ni ite ottaisin ensimmäiseen putkiliitoksen auki heti katin jälkee ja sitte tien päälle koittamaa,ennen mitää muita toimenpiteitä.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #4 : 17.11.2016, 12:02:19 »
Joo itsellä kävi kanssa ensimmäisenä mielessä että pitäisi toi viimeinen vaimennin saada ohitettua ja käydä sitten kokeilee rupeeko pelittämään.onko vakio putkistossa muita liitoksia kuin tuossa katin jälkeen? auto tällä hetkellä rouvan käytössä niin ei voi itse käydä kurkkaamassa auton alta

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #5 : 17.11.2016, 14:04:47 »
ilmeisesti pakoputki niin pirun tukossa.kävin isolla tiellä pienellä vaihteella huudattamassa konetta niin johan rupes villaa taas putkesta lentämään ja välillä pölläytteli kunnolla mustaa.vauhtia 100km/h ja 3vaihde silmässä kierroksia huudattaa jonkin aikaa tasaisesti noin 5000rpm kohdalla ja sit lyö kaasun pohjaan niin nätisti ahtaa sen 0.7-0.8bar ja  ahtopainemittarin viisari pysyy tasassa ja on vetoja mut kotia tullessa ajeli nätisti sen 5min isoa tietä ja sillon lämä tiskiin niin taas alko ahtopaineet laskea johonki 0.4bar,ahtopainemittarin viisari vipattaa ja vedot katoaa.  autohan siis on geartronic askilla ja itellä tulee pelkkää lyhyttä kaupunki ajoa niin tuo putken tukkeutuminen ei varmaan olisi mikään yllätys?

Poissa brozi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #6 : 17.11.2016, 18:02:04 »


ahtoputken ja kuulerin välinen liitos kunnollisella putkikiristimellä



kuulerin tulopuolen liitos rosteri klemmarilla ja tämä kanssa meinaa löystyä



ahtopaine mittari löytyy ja silloin kun auto toimii niin 0.7bar paineet pysyy tasaisesti mittarissa ja on vetoja niinku pitää,silloin kun on vika päällä niin ahtopaineet pyörii 0,4-0,5 bar välissä ja mittari värisee kovasti.
moottorin vikavalon heitti päälle ja tuommoiselle bluetooth vikakoodin lukijalla antaa p1171 vikakoodia mikä voisi viitata esimerkiksi imuvuotoon jos oikein olen ymmärtänyt?(vaihtoehtoja oli myös lambda ja ilmamäärämittari vika yms yms tuolla vikakoodilla)


voiko tämä selittää sitten tuon tukkoisuuden kun ei ole vetoja autossa ja tämän ahto ongelman? koti pihaan tullessa tuommosta tavaraa roikku putken päästä ja muutama tuppo näky tien sivussa olevan.


Tuo p1171 vikakoodi poistui omasta 2.4t:stä ilmamäärämittarin vaihdolla.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #7 : 17.11.2016, 18:48:09 »

Tuo p1171 vikakoodi poistui omasta 2.4t:stä ilmamäärämittarin vaihdolla.

Ok,täytyypä kokeilla toisella imm mittarilla

Poissa LugNut

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #8 : 18.11.2016, 21:11:58 »
Kannattaa tarkastaa etummainen moottorin (ala)kumityyny. Silmämääräisesti voi olla ok, vaikka oikeasti on ihan loppu. (Sitä vaijerilenksua ei pitäisi pystyä käsin kääntämään pois tyynyn päältä.)

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #9 : 19.11.2016, 17:21:40 »
jos On Ahto ongelmia niin tarkistaisin putkiston aluksi jos kerran villat roikkuu pihalla jo :) itsellä on samanlaiset klemmarit letkuissa ja pysyy 1,5 kilon paineella ihan normaalisti kiinni...

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #10 : 19.11.2016, 20:10:28 »
jos On Ahto ongelmia niin tarkistaisin putkiston aluksi jos kerran villat roikkuu pihalla jo :) itsellä on samanlaiset klemmarit letkuissa ja pysyy 1,5 kilon paineella ihan normaalisti kiinni...

Nyt on pari päivää pysynyt ainakin kiinni klemmarit ja tuohon putkistoon liittyen huomenna lähtee viimeinen vaimennin irti ja korvataan suoralla putkella väliaikaisesti ja katsotaan onko mitään vaikutusta.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #11 : 20.11.2016, 19:27:37 »
Löyty ilmeisesti vika vihdoin ja viimein.tänään poistettiin viimeinen vaimennin ja laitettiin suora putki väliaikaisesti tilalle.en kyllä suosittele kellekkään,aivan karmeat traktorimaiset äänet tyhjäkäynnillä ja noin 100km/h ja siitä suuremmissa vauhdeissa melkoinen humina hytissä.orkkis vaimentimessa melkein nyrkin kokoinen reikä mistä oli villat yrittänyt tulla ulos ja miljoona pientä reikää.putken vaihdon jälkeen rupes toimimaan niinkuin pitää,ahtopaineet nousi nätisti 0.7bar mutta vedot oli vieläkin kateissa. Ilmamäärämittarista oli tullut kesän aikana muutama vikakoodi joten kokeilin vielä tarvike anturilla ja sen jälkeen rupesikin vedot palautumaan takaisin.joku pieni häikkä on tai tuntuu vielä että yläkierroksilta ei aivan kaikki tehot olisi pelissä,verrattuna niihin vetoihin kun auto toimi boschin ilmamäärä anturilla.onko tuo kone miten tarkka tuosta ilmamäärä mittarista,eli kelpaako 20€ tarvike vai käynkö vielä boschin anturin ostamassa?

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #12 : 22.11.2016, 17:48:09 »
laita Boschi

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: 2.3 t5 ahtoputket
« Vastaus #13 : 26.11.2016, 13:50:11 »
Motonetin boschin ilmamäärämittari vaihdettu ja johan rupesi pelittämään auto juuri niinkuin pitää,eli mysteeri ratkaistu.  Putki tukossa ja ilmamäärämittari oli vikoina.

 

Samppasport  Futurez