Elikkäs tämmönen projekti olisi talven aikana tekeillä käyttäjän Jode kanssa ja tarkoituksena olisi saada auto leimalle kesään mennessä. Auto pidetään vakiona kunnes moottori on saatu muutoskatsastettua ja virittäminen hoidetaan myöhemmin. Laki on ilmeisesti muuttunut ja tähän "ei vähäpäästöiseen" koriin voi siis käytännössä laittaa t5 ilman sitä kuuluisaa VTT mittausta.
Korina toimii kuvan mukainen 960 farkku manuaalina ja tietenkin kaikilla herkuilla. Elinluovuttajana 850 josta tähän jää vain kone, joten käytännössä kaikki muu myytävänä ennen kuin menee paaluun.


Projekti alkaa tosissaan ensi viikolla ja lisää päivitellään sitä mukaan kun duunia tehdään.
Eli moottori on automaattina toiminut t5, joka ikävästi sattuu olemaan virranjakajalla(226hv) eli hieman muutostöitä joutuu tekemään koneen kiinni saamiseksi. Eli manuaali ja automaatti vitosissa on mitä ilmeisemmin hieman erilaiset kampiakselit, mutta manuaalin vauhtipyörä menee automaattikoneeseen, mutta ei päinvastoin. Korjatkaa jos olemme väärässä. Muutoksiin tarvittavia osia kuten öljypohja, öljysumppu ja vesiletkut löytyy tuosta kutoskoneesta(b6254f) ja ne pitäisi vain leikellä ja hitsata oikeaan kokoon, löytyykö foorumilta osaajia? Kummallakaan meistä ei tig pysy käsissä kun muutenkin aloittelijoita ollaan. Muuten moottori pitäisi mennä bolt-on kiinnikkeiden ja askin puolesta.
Haasteet:
- Virranjakaja ei kokonsa puolesta mahdu konehuoneeseen koneen ja tulipellin väliin, mistä madallettu versio? Entä kuinka helposti puolilla toimivaksi tuollainen kone muuttuu? Virranjakajan siirtäminen ilmeisesti melko haastavaa?
- Käykö kutoskoneen vauhtipyörä (kaksoismassa) suoraan kiinni vitoseen ja entä mittaako hall-anturit yhtä montaa pistettä ja väliä vai meneekö sytytys vituiksi?
- Vakio t5 imusarja ei kuulemma käy näissä rwd hommissa, joten voiko esimerkiksi kutosen imusarjasta muokata toimivan?
- Sähköt, eli onko t5 vakio moottorinohjaus ynnä muut helppo kytkeä 960 omaan johtosarjaan?
Hankinnat:
- 960 modattu öljypohja + sumppu + vesiletkut (tekemättä!)
- R-pakosarja (puuttuu!)
- Sopiva imusarja (puuttuu!)
- vauhtipyörä? + kytkin (puuttuu!)
- Matalampi virranjakajan kansi (puuttuu!)
Mielipiteitä otetaan mielellään vastaan, sillä yllä mainitut haasteet tuskin jäävät ainoiksi ja tietenkin tarvittavia komponentteja saa tyrkyttää myytäväksi!
- erbbu & Jode