Valmetista oli jämähtänyt kytkin kiinni liian vähän käytön takia. Osat varmaan hikoilee ja sitten aluksi kytkin jäätyy kiinni ja ajan kanssa ruostuu.. Kesällä tuo ei tuota tee, mutta talvisin aikamoinen riesa ja minä jääräpäänä en laita kapulaa polkimen ja penkin väliin, joka painaisi kytkintä pohjaan niin ettei se jämähdä kiinni. Tähän asti aina lähtenyt irti pienellä kikkailulla, mutta nyt ei enää irrottanut

Joten pala kerrallaan purkamaan, että pääsee tarkastusluukulle asti. Hitto mikä vitsi tuo Valmetin akkukotelo läpivienteineen ym.

Rälläkällä piti hieman aukkoa suurentaa, että näkisi asetelman ja levyn. En oikein ymmärrä mitä järkeä on tehdä luukku josta näkee turbiinin ja vauhtipyörän väliin muttei mitään muuta

Kun aukkoa oli suurennettu tarpeeksi niin pullollinen ruosteenirroitusöljyä asetelman ja levyn väliin. Pari kertaa kokeilin raktoria vaihde päällä käyntiin josko irrottaisi, ei tulosta. Hieman epätoivoisena suihkutin sitten WD40 "reilusti" levyn väliin

Uusi yritys, vaihde päälle, jarru ja kytkin pohjaan, raktori käyntiin ja hitosti jenkaa jolloin kuului ilahduttava *klonks* ja raktori alkaa kiertämään enemmän. Eli siis kytkin lopuksi irtosi

Raktori sammuksiin ja 500ml bräkleeniä levyn väliin ettei rupea luistamaan tuo WD40:pin takia.