Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Akusta ja sen lataamisesta

• 22 Vastauksia
  • 7231 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diesel

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Akusta ja sen lataamisesta
« Vastaus #15 : 10.12.2016, 15:50:00 »
V60 MY17 ja kiinteä Volvo akkulaturi.
Olis joskus kiva sitä laturia kurkata ja kattella latauksen edistymistä...
No hankalaa se hieman on kun laturi on johonkin kuskinpuolen lokasuojaan piilotettu...

Eli näkis vaikka koska lataus päättynyt ja lataus suoritettu loppuun.

Poissa V70 A 4D 2016

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 10.12.2016, 16:02:03 »
V60 MY17 ja kiinteä Volvo akkulaturi.
Olis joskus kiva sitä laturia kurkata ja kattella latauksen edistymistä...
No hankalaa se hieman on kun laturi on johonkin kuskinpuolen lokasuojaan piilotettu...

Eli näkis vaikka koska lataus päättynyt ja lataus suoritettu loppuun.

Totta! Volvoihin laitetaan se laturi "piiloon"! uudessa V70 se on ainakin hyvässä "piilossa" eikä löytäneet edes merkki huollossa kun pyysin tarkistamaan mistä se kiinteä laturi löytyy!  Eri merkkiliike kuin auton osto liike, ostopaikkaan olisi liian pitkä matka moisen asian takia, ei selvinnyt puhelimessa vaan sanottiin,      "asennus voidaan toteuttaa moneen paikkaan"!       Minulla on muitakin merkkejä ja niissä on Kiinteät laturit hyvin esillä akkutelineen kyljessä ja se on helppo havaita milloin lataa= oranssi valo      ja       täynnä= vihreä valo, kyseessä on Calix 5.0A laturi jos oikein muistan?

Poissa Diesel

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 10.12.2016, 16:08:55 »
Totta! Volvoihin laitetaan se laturi "piiloon"! uudessa V70 se on ainakin hyvässä "piilossa" eikä löytäneet edes merkki huollossa kun pyysin tarkistamaan mistä se kiinteä laturi löytyy!  Eri merkkiliike kuin auton osto liike, ostopaikkaan olisi liian pitkä matka moisen asian takia, ei selvinnyt puhelimessa vaan sanottiin,      "asennus voidaan toteuttaa moneen paikkaan"!       Minulla on muitakin merkkejä ja niissä on Kiinteät laturit hyvin esillä akkutelineen kyljessä ja se on helppo havaita milloin lataa= oranssi valo      ja       täynnä= vihreä valo, kyseessä on Calix 5.0A laturi jos oikein muistan?

Galix laturi siellä jossain varmaan on... kai.Kun on Biliasta se ostettu.
No,tarvii vaan sitten latailla ihan mutu tuntumalla.

Poissa V70 A 4D 2016

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 10.12.2016, 16:30:02 »
Galix laturi siellä jossain varmaan on... kai.Kun on Biliasta se ostettu.
No,tarvii vaan sitten latailla ihan mutu tuntumalla.

Niin tuli ihan näin yksinkertainen ajatus: Mittaa akun navoista kun kytket latausjohdon silloinhan todennäköisesti näet paljonko laturi "työntää" akkuusi? Siis ihan yleismallin testerillä tuosta selviää! :)! Hieman vaivalloisempaa kuin sen latauksen tarkistus katsomalla laturista mikä on esillä mutta lienee yksi ainoista konsteista! :)

Poissa t4power

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi

Poissa V70 A 4D 2016

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #20 : 10.12.2016, 18:24:35 »
Voi löytyä! Mutta Volvolla sanoivat ettei paikka ole aina tuo joka on ohjeessa neuvottu vaan asentaja voi valita useista vaihtoehdoista auton (varustelutason) mukaan sen paikan!
Kuitenkin aina on pistoke asennettava auton kuljettajan puoleiseen etulokasuojaan sen eturenkaan etupuolelle, muuta ei kuulemma ole tarkkaan määrätty! Tieto on Auto-Ilveksestä

COPTABALA

• Vieras
« Vastaus #21 : 11.12.2016, 00:01:36 »
Mulla on yhdessä autossa ollut kiinni defan kiinteä laturi. Samalla se oon ollut ainoa autoni mille olen joutunut antamaan apuvirtaa webaston vuoksi.

Kovalla pakkasella akku ei ota lisävirtaa ilmeisesti riittävästi vastaan. Pitäisi olla lisäksi akunlämmitin...

Nykyään luotan ampeeritunteihin ja max. kolme vuotta vanhaan  akkuun. Se akku on paljon kivempi (ja halvempi) vaihtaa kesällä kuin tammikuisena pakkasyönä.

Sitä paitsi tää nykynen volvo on sammuttanut kerran lisälämmittimen huonon akun vuoksi mutta jaksoi silti käynnistyä pakkasestakin.

Poissa völvöxc60

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 11.12.2016, 07:47:09 »
Mulla on yhdessä autossa ollut kiinni defan kiinteä laturi. Samalla se oon ollut ainoa autoni mille olen joutunut antamaan apuvirtaa webaston vuoksi.

Kovalla pakkasella akku ei ota lisävirtaa ilmeisesti riittävästi vastaan. Pitäisi olla lisäksi akunlämmitin...

Nykyään luotan ampeeritunteihin ja max. kolme vuotta vanhaan  akkuun. Se akku on paljon kivempi (ja halvempi) vaihtaa kesällä kuin tammikuisena pakkasyönä.

Sitä paitsi tää nykynen volvo on sammuttanut kerran lisälämmittimen huonon akun vuoksi mutta jaksoi silti käynnistyä pakkasestakin.
Ei se akku välttämättä huono ole vaikka lämmitin putoaa pois. Omassa ex Xc60:ssä pudotteli muutaman kerran kovimmalla pakkasilla lämmitintä pois alhaisen jännitteen vuoksi. Ensimmäisessä huollossa ilmeisesti päivittivät jännitteen haistelua alemmaksi, kun sen jälkeen ei kovillakaan pakkasilla enää sammuttanut lämmitintä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Race.fi  Puotilan autokorjaamo