Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Pumpen S80 D5 & 740 T6 Driftmissile

  • 161 Vastauksia
  • 81862 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #30 : 26.11.2011, 18:17:01 »
Joo, ruutumaskia huutaa, on vaan melko harvassa tähän keulaan. Haa! Vaiha keula!
Jos et kunnon jousia heti hommaa, ota nyt edes se kierros pois euvietereistä. Enempää en suosita vakioiskareilla. ;)

Nii, missä ne jenkkiparkit on? Ihan tavalliset etuvalosysteemithän tossa on. ???

940:in maski on samallainen ja 940:in ruutumaskejahan on maailma täynnä ;)

Tämä näyttää jotenkin ihmeen hyvältä ja kivan härskiltä ilman madallusta :pomo:
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #31 : 06.12.2011, 18:54:39 »
No näistä vähäpäästösten tekniikanvaihoista on melkolailla puol
foorumia mitkä koskee jotenki viritystä ni täys, mut lyhyesti, saa,
tekniikka toisesta vähäpäästösestä ja tiedot siitä luovuttajasta.
16v alustasta en tie miten vastaa turboa, mut pistät vastaan turboa
ja todistat sen jotenki katsastusasemalle. Haulla löytyy toooosi paljon lisää.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #32 : 06.12.2011, 20:47:36 »

Saako tämmöseen vähäpäästöiseen munaan ees tehdä tekniikan vaihdosta ?  Eikös tässä oo jarrut sun muut ole kuitenkin samat kuin turbomalleissa?

 :(

Saa tehdä tekniikan vaihdon sillä edellytyksellä että uusi tekniikka on myös vähäpäästöinen ja samanikäisestä tai mielellään uudemmasta autosta.
Alusta ja jarrut on täysin samat 16v ja turbo malleissa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #33 : 08.12.2011, 19:10:44 »
Selvä, kiitos neuvoista...    Äskön kokeilin volvoa niin lähti pitkällä sahaamisella käyntiin eikä aluks käynyt tyhjäkäyntiä ollenkaan mutta sitten alkoi käymään... Sitten ei ottanut jenkaa 3tuhatta kierrosta enempää mutta hetken päästä otti suht normaalisti...  Nestettä lisäilin n 1.5l eikä paisuntasäiliö täyttynyt vielä ollenkaan, eli nesteet oli kadonnu... Kansipahvi on varmaan ehjä koska ei savuta kovasti ja öljyt oli normaalin väriset.

 Se tehon häviäminen pitäis selvittää, lambda valo palaa eli  anturi varmaan paskana ainakin?  Katalysaattoria mietittiin kanssa että jos se olis mennyt rikki ja tukkoon... Tehot hävis eilen ennnekuin lambda valo alkoi palaa...

 ???
S80 D5
740 "T6"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #34 : 08.12.2011, 19:53:04 »
Tota, jos kone on sammunut ja kilissyt, ei ihan ekana mieleen
tulis käynnistellä sitä uudestaan tutkimatta..

Vienny nesteet ainaki, ettei vaan ois lämpöleikannu noista sun aiemmi kertoneista
oireistaki päätellen..
Mut eti nyt mistä se ne nesteet on vuotanu, ihan ensimmäiseks.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #35 : 11.12.2011, 22:55:05 »
Tota, jos kone on sammunut ja kilissyt, ei ihan ekana mieleen
tulis käynnistellä sitä uudestaan tutkimatta..

Vienny nesteet ainaki, ettei vaan ois lämpöleikannu noista sun aiemmi kertoneista
oireistaki päätellen..
Mut eti nyt mistä se ne nesteet on vuotanu, ihan ensimmäiseks.
Meleko yllättävää on, että noinkin kovasta yrityksestä huolimatta on epäonnistuttu. Odotamme mielenkiinnolla, mitä seuranneita vaurioita syntyi...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #36 : 18.12.2011, 22:25:07 »
Joo o, nyt on vähän selvitelty ja  lämppärin hana on murtunut siitä letkun kohtaa eli letku oli irti ja kaikki nesteet tullu sieltä pihalle...

Vikakoodeja pukkas eli  1-2-3 mootorin lämpöanturi,  1-2-1 Map-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai maf anturi (imm), 3-2-2 kuumalanka- ilmamäärämittarin lanka poikki...

  Katoin ton ilmamassamittarin ja kaikki langat näytti ainakin ehjiljä ja puhtailta...   ???



Madallusjousetkin tuli
S80 D5
740 "T6"

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #37 : 19.12.2011, 16:54:20 »
Niin justiin elikkä väärät jouset pistivät studion pojat meikäläiselle :facepalm: Tarjoukseen laittovat että K.A.Wit on asiakkaat todennu hyväksi että pistetäänkö semmoset, ja sanoin että pistetään. Viime viikolla tuli paketti ja MADit siellä oli :facepalm: Eivät ole ainakaan vielä vastanneet että mitä tämä tarkottaa >:(  Ei siinä muuten, asiallisen näköset nuokin muttako ei edes tiiä että mitä nämä nyt madaltaa.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #38 : 19.12.2011, 20:53:26 »
Niin justiin elikkä väärät jouset pistivät studion pojat meikäläiselle :facepalm: Tarjoukseen laittovat että K.A.Wit on asiakkaat todennu hyväksi että pistetäänkö semmoset, ja sanoin että pistetään. Viime viikolla tuli paketti ja MADit siellä oli :facepalm: Eivät ole ainakaan vielä vastanneet että mitä tämä tarkottaa >:(  Ei siinä muuten, asiallisen näköset nuokin muttako ei edes tiiä että mitä nämä nyt madaltaa.
Sori Pumpe kun sotken sun topikkia OT:lla.

Mutta jos tässä oli kyse TuningStudiosta niin ite sain selviteltyä sen firman kanssa asiat vasta kuluttajariitalautakunnan kautta, että sen verran tulee suosituksia tältä suunnalta.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #39 : 19.12.2011, 22:40:23 »
Ok. Kuullostaa lupaavalta. Kovasti suosittelevat "kysy tarjous!" Sitä kysyessä tulee nettikaupan hinnalla tämä "tarjous". Siitä kyllä jonkulainen saissen maku jäi jo suuhun, mutta siitä nyt sitten en kuitenkaan sen enempää valittänyt. Asiallisesti kaikki ohjeet ja muut tuli tilatessa, mm ota heti yhteyttä jos paketissa ei ole tuv-todistusta. Eihän sielä ollu. No tämän voi vielä pistää ehtimisen piikkiin kun sunnuntaina kirjotin viestin takasin. Jos ei huomena ja keskiviikkona tuu vastausta niin puhelin kouraan.

Poissa EtuX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #40 : 24.12.2011, 21:03:38 »
päässyt youtubeen kunnon amispoppivideoon volvos  ;D http://www.youtube.com/watch?v=noJ9UHuJebU&feature=related

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #41 : 24.12.2011, 22:02:27 »
Cool O0

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #42 : 25.12.2011, 01:12:16 »
 :facepalm:    eihhh....
S80 D5
740 "T6"

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Pumpen 740 GLT
« Vastaus #43 : 25.01.2012, 00:21:53 »
Mitäs tänne kuuluu? Joko motti avattu?
No kun halvalla sai.

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #44 : 21.05.2012, 22:58:03 »
Noniin, pitkästä aikaa tännekkin kirjoittelen. Vanhan volvon laitto on vähän jäänyt kun ei ole oikein paikkaa, ja turbo volvo on kuumotellut päässä jo jonkun aikaa, joten kun löytyi helkkarin hyvä yksilö taas niin pitihän se pois hakea !

Autohan on siis -90 vuotinen  760 farkku, tekniikkana on tietääkseni b230ft ja vaihteistona tuttu nappifemma.

760 kiinnosti pirusti varusteidensa takia, varsinkin manuaalina ja turbo koneella, aluksi en halunnut farkkua mutta kyllä sekin on makee  :D

Löytyy siis muunmuassa:

- Plyyssi sistusta, lähes virheetön  (apparin penkin lehtitaskun pohjassa reikä)  :D
- Automaattinen ilmastointi, toimii
- Sähkölasit joka nurkassa, toimii
- Sähköinen kattoluukku, toimii
- Sähköpeilit
- Tehtaalla viritetty N. 200hv
 Jne

Autoon ajattelin laittaa perus jutut  eli  ruutumaski, madallusjouset, kirkkailla vilkuilla olevat takavalot  ja kaikkea pientä mm poppivehkeet siirrän tuosta toisesta tähän jaja lisää voimaa jossakin vaiheessa.  Noi levitetyt peltivanteet heitinkin heti alle jo.
 













Seiskanelikymppisestä on se tasapainoakselin hihna poikennut ja kansipahvi tai venttiilit vuotaa.  Ajattelin että laitan sen kuntoon ja ajelen talvella sitten sillä.

Mittasin siitä puristus paineet ja ykkös ja nelos sylinterissä oli  karvan alle kymmenen mutta kakkosessa oli noin 7.5 ja kolmosessa noin 8 bar ...

Öljyt eivät olleen menneet puuroksi eikä se sillälailla pöllyttänytkään että olisi kansipahvi mennyt, että en tiiä sitte...







S80 D5
740 "T6"

 

Elekma  Autoracing