RallyBaron  Samppasport

Pumpen S80 D5 & 740 T6 Driftmissile

  • 161 Vastauksia
  • 81842 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #45 : 23.05.2012, 23:05:17 »
Siistin näkösen farkun oot löytäny  :P
Kiinnostais tietää miten tuota ontehtaalla viritelty ?  ???
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #46 : 23.05.2012, 23:17:18 »
Jos sitä on "tehtaalla viritetty" niin siinä on todennäköisesti turbo+ sarja ja tehoa muistaakseni 190hv.
Mutta se kiinnostaa että onko alunperin tosiaan manuaali? Olen jotenkin siinä uskossa ollut että kaikki 760:it on ollu tehtaalta tullessaan automaatteja!?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #47 : 24.05.2012, 22:09:37 »
Jees, eilen pistettiin madallusjouset alle, on kyllä parempi mutta vielä sais laikata. Pitää ottaa kuvia jokupäivä  :)


Siistin näkösen farkun oot löytäny  :P
Kiinnostais tietää miten tuota ontehtaalla viritelty ?  ???
Jep, oli kyllä hyvä löytö  ;)
Jos sitä on "tehtaalla viritetty" niin siinä on todennäköisesti turbo+ sarja ja tehoa muistaakseni 190hv.
Mutta se kiinnostaa että onko alunperin tosiaan manuaali? Olen jotenkin siinä uskossa ollut että kaikki 760:it on ollu tehtaalta tullessaan automaatteja!?
Joo joku semmonen varmaan onkin, mitäköhän mahtaa sisältää ? korkeampi ahtopaine ja lastua muuteltu ? 

 Ja joo tää on ollut uudesta asti manuaali, tehtaalta erikoistilauksena aikoinaan tullut ja vastaavia on tuotu 2 suomeen kuulemma.
S80 D5
740 "T6"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #48 : 24.05.2012, 22:25:25 »
Kyllä 760:ä on tullut tehtaalta manuaalina, mutta B280 koneita ei saanut manuaalina, Volvokoneisia ja deekuja sai kovalla laatikolla. Ja hämmentävän siisti tuo yksilö kyllä on. Harmillisen siisti suorastan  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Leksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #49 : 01.07.2012, 21:25:13 »
Bongattu eilen Radalle.com:issa. Hienossa kunnossa kyllä!  S*
V70 classic -07

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #50 : 01.07.2012, 21:51:34 »
Jees, eilen pistettiin madallusjouset alle, on kyllä parempi mutta vielä sais laikata. Pitää ottaa kuvia jokupäivä  :)

 Jep, oli kyllä hyvä löytö  ;) Joo joku semmonen varmaan onkin, mitäköhän mahtaa sisältää ? korkeampi ahtopaine ja lastua muuteltu ? 

 Ja joo tää on ollut uudesta asti manuaali, tehtaalta erikoistilauksena aikoinaan tullut ja vastaavia on tuotu 2 suomeen kuulemma.
188hv/280nm, pelkkä ahtojen säädin.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=193506
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #51 : 04.07.2012, 22:58:34 »
Bongattu eilen Radalle.com:issa. Hienossa kunnossa kyllä!  S*
Kiitoos  :)

188hv/280nm, pelkkä ahtojen säädin.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=193506
  Joo o,  vaikuttaako tuo ahtojen nostoon mitenkään ? että ei antaisi ylittää sitä 0.5 baaria mitä siellä nyt on ?

Tänään hain motonetistä farkun kuormajuoset ja reijättömät lyhdyn alalistat... Jos sitä viikonloppuna vähän madaltaisi lisää.  :buck2:
S80 D5
740 "T6"

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #52 : 05.07.2012, 10:15:22 »
Turbo plus sarjalla ahtaa muistaakseni 0.8-0.9bar 4trpm jälkeen, muuten normi 0.5bar paineet.

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #53 : 05.07.2012, 18:00:46 »
Nyt ollaan jännän äärellä, en löytänyt mitään noita turbo+ hilppeitä konehuoneesta, ja ahdot ei kyllä nouse yli 0.5.  No eipähän tarvitse siitä murehtia kun nostaa ahtoja.

Mites noi suuttimet ?  löytyy ton yhden listan mukaan 337.1cc suuttimet eli numero on : 0-280-150-804

Ilmamassamittari on 016 loppunen...

Kansi on 530..

Tolta siellä näyttää :







e: tossa vielä pari muutakin kuvaa




« Viimeksi muokattu: 05.07.2012, 22:38:29 kirjoittanut Pumpe »
S80 D5
740 "T6"

Poissa ^matukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #54 : 05.07.2012, 22:08:41 »
Kerrassaan hienoja volvoja molemmat!! Tämä topicci lähtee seurantaan  8) jatka samaa rataa!

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #55 : 05.07.2012, 23:00:39 »
Pistä sellasta mustaa "haitarimaista" muoviputkea tuon vahvarikaapelin päälle. Itse tein nuin ja kyllä on kuin tehtaalta :hello:

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #56 : 12.07.2012, 22:46:17 »
Kerrassaan hienoja volvoja molemmat!! Tämä topicci lähtee seurantaan  8) jatka samaa rataa!
Kiitos, tosta 740 pitäisi vielä taikoa talvilintta ja 760 jää sitten talliin  ;)

Pistä sellasta mustaa "haitarimaista" muoviputkea tuon vahvarikaapelin päälle. Itse tein nuin ja kyllä on kuin tehtaalta :hello:
Hyvä idea ! Mitäs semmosta saa ?  :)
 
Farkulle on tehty kaikkea kivaa, mm 1 kierros etujousista pois, taakse kuormajouset joista 2,5 kierrosta pois, takakuraläpät irroitettu,  ja kolmen tuuman putkisto downpipeltä loppuun... Kahdella vapaavirtaavalla vaimentajalla ja ilman kattia äänet on aika mukavat ja voimaa tuli lisää   8)

Tais vähän ahdistaa se vanha putki, ahdot nousee nyt johonkin 0.9 kunnon kiihdytyksessä ?  ???

Kiinnostais vähän nyt tietää että mitkä on b230ft vakio suuttimet, että pitääkö pelätä nakutusta/ laihalle menoa.. Kun tuossa on noi 337.1cc suuttimet.

 Huomenna pesen auton ja otan kuvia !

 ELK
S80 D5
740 "T6"

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #57 : 12.07.2012, 22:52:57 »
Voisin veikata että sähköliikkeistä tai jostain rautakaupasta. Itse hommasin työpaikalta, traktorikorjaamo ja varaosaliike.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #58 : 13.07.2012, 08:56:43 »
Kiitos, tosta 740 pitäisi vielä taikoa talvilintta ja 760 jää sitten talliin  ;)
 Hyvä idea ! Mitäs semmosta saa ?  :)
 
Farkulle on tehty kaikkea kivaa, mm 1 kierros etujousista pois, taakse kuormajouset joista 2,5 kierrosta pois, takakuraläpät irroitettu,  ja kolmen tuuman putkisto downpipeltä loppuun... Kahdella vapaavirtaavalla vaimentajalla ja ilman kattia äänet on aika mukavat ja voimaa tuli lisää   8)

Tais vähän ahdistaa se vanha putki, ahdot nousee nyt johonkin 0.9 kunnon kiihdytyksessä ?  ???

Kiinnostais vähän nyt tietää että mitkä on b230ft vakio suuttimet, että pitääkö pelätä nakutusta/ laihalle menoa.. Kun tuossa on noi 337.1cc suuttimet.

 Huomenna pesen auton ja otan kuvia !

 ELK


Nuo on normaalit b230ft:n suuttimet. Eli ne vihreät.

Ja sen turbo+ sarjan löydät helpoiten kun seuraat hukkaportilta lähtevää letkua.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #59 : 13.07.2012, 16:34:36 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Onko tämän ikäisessä jo alunperin 13c mitsu?  ???
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

 

KL-varaosat  Race.fi