Kulkukoira  Proturbo

TAK: Volvo 960 T5

  • 199 Vastauksia
  • 57001 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #180 : 25.05.2020, 18:58:14 »
Noniin eli kaikkien muutoksien jälkeen edelleen tuo bensaongelma. Alipainealueen toimii moitteetta ja 0 bar jälkeen afr lähtee nousemaan. Koko bensalinja vaihdettu tankkipumpulta suutintukkiin asti ja suuttimet käytetty huollossa. Bensapaineen säätimestä rälläköin jousesta palan ja nyt onnistu tiputtaa 3 bar peruspaineeseen.





Myös sytkäpuolelta kaikki katottu läpi, eli pakkosyötöllä puolat ja tulpat vaihettu. Tulpat on myös niin valkoiset, että bensavialta haiskahtaa. Seuraavaksi pitää kokeilla jollain toisella purkilla, jolla saa ainakin megan rajattua pois. Onko megoissa yleensä ollut tällaisia ongelmia? Itsellä on 2017 protopartsilta ostettu ms3x.

Vika tuli siis kesken ajon, joten mikään softavika se ei pitäisi olla. Asetuksia on käyty läpi ja firmiksenki päivitin uusimpaan  :idiot2: Kohta alkaa ideat loppua, eli jos jollain on ideaa mitä tutkia, niin ne otetaan mielellään vastaan.  :'(
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • BBS & OZ Only
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #181 : 28.05.2020, 06:39:13 »
Aikoinaan kun sen iänikuisen vanhan megan ms1 kanssa leikittiin niin kaikennäköisiä selittämättömiä nykimisiä ja muita ihmeellisyyksiä tuli aina silloin tällöin eikä niihin koskaan saatu mitään selityksiä vaikka tutkittiin oskilloskoopillakin antureitakin, kaikki loppui mun tapauksessa purkkia vaihtamalla...tuo ms3 on jo varmasti hyvä ja sitä moni käyttää mutta omat epäilykset kyllä kääntyisi purkkiin päin sun tapauksessa...

Olithan ottanu logia ettei kierrosluku sekoa isommilla kierroksilla?

Ja muidenkin antureiden tiedot näyttää järkeviltä?
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #182 : 28.05.2020, 14:29:03 »
Aikoinaan kun sen iänikuisen vanhan megan ms1 kanssa leikittiin niin kaikennäköisiä selittämättömiä nykimisiä ja muita ihmeellisyyksiä tuli aina silloin tällöin eikä niihin koskaan saatu mitään selityksiä vaikka tutkittiin oskilloskoopillakin antureitakin, kaikki loppui mun tapauksessa purkkia vaihtamalla...tuo ms3 on jo varmasti hyvä ja sitä moni käyttää mutta omat epäilykset kyllä kääntyisi purkkiin päin sun tapauksessa...

Olithan ottanu logia ettei kierrosluku sekoa isommilla kierroksilla?

Ja muidenkin antureiden tiedot näyttää järkeviltä?

Joo mulla ilmenee aina aika ajoin ihan ihmeellistä käyttäytymistä varsinkin seossuhteen kanssa. Tuntuu olevan ehkä ominaisuus  :idiot2: ja voihan se tietenkin olla, että kun jaksaisi hienosäätää kaiken kunnolla, niin tuollaisetkin poistuisi.

Tosiaan vika ratkesi vihdoin kun vaihdoin vielä kaikki painelinjat. Map anturin letkun liitokset olin kyllä tarkistanu useaan kertaan ja myös erillinen painemittari näytti samaa lukemaa, niin en sitä sen enempää aluksi penkonut. Jotenkin se on vaan ollut sitten niin, että alipaineella se letku on tiivistynyt kiinni ja toiminut (esimerkiksi kun katsoo tuota kuvaa logista). 0 paineen jälkeen alkanut vuotamaan ja silloin karannut laihalle. Kyllä sitä välillä tuntee itsensä todella tyhmäksi näitten lelujen kanssa  :2funny:

Nyt painetta karvan vajaa 2 bar ja hyvin tuntuu liikkuvan. Ensi viikolla penkkiin ja koetellaan niitä rajoja  ::)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #183 : 08.06.2020, 18:06:07 »
Penkissä käyty ja eihän se tietenkään suunnitelmien mukaan mennyt  ::) Tuolla bilteman hukkiksen vakio jousella + vastapaineohjauksella ei saatu kuin 1.6bar painetta aikaiseksi. Tätä ennen dumppi onnistui myös vuotamaan paineet ulos, jolloin ihmeteltiin varmaan tunti miksi ahdot ei nouse yli 1.2 barin  :idiot2:

Lopuksi lyötiin paineilmakompuralla hukkikselle vastapainetta, jolloin ahdot saatiin nousemaan sinne 2 barin tienoille. Niillä paineilla taas kaikki ohjauslinjat räjähtelivät irti, eikä yhtään kunnollista vetoa saatu aikaiseksi. Renkaille piirtyi 509 hv, joka vastaa noin 600hv konetehoja. Lopetettiin leikki ajoissa kesken, sillä homma tuntui menevän säätämiseksi  :2funny:



Pistin nyt 1.4 kilon jousen tilaukseen ja päivittelen paineohjausletkut kunnollisiin, että saadaan se 550hv rikki. Loppukesästä ajatuksena oli kanssa laittaa flexfuel anturi, jolloin soppakartat joutuu säätämään uusiksi bensalle, josta se korjaa viinalle oikeat arvot.  :)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6003
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #184 : 08.06.2020, 23:08:15 »
Tuolla bilteman hukkiksen vakio jousella + vastapaineohjauksella ei saatu kuin 1.6bar painetta aikaiseksi.
Mistä lie kiinni. Mulla on englantilaisessa Bilteman 50mm portin peruspaine 0,7bar lyhennetyllä vakiojousella ja vastapaineohjauksella saa ainakin 2,4bar.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304   745 -87 Turbo
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa kiroileva_fossiili

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 283
  • 242 '84 T5
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #185 : 09.06.2020, 16:49:08 »
Mulla ahdisti pakoputki ja bilteman portilla ei saanut painetta yli 1,7 baria. Pakopaine kai raotti porttia väkisin ennen aikojaan. Ahdistavan vaimentimen irroituksella käyttäytyminen muuttui normaaliksi.

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #186 : 09.06.2020, 22:19:12 »
Mulla ahdisti pakoputki ja bilteman portilla ei saanut painetta yli 1,7 baria. Pakopaine kai raotti porttia väkisin ennen aikojaan. Ahdistavan vaimentimen irroituksella käyttäytyminen muuttui normaaliksi.

Minkä kokonen rööri ja millanen vaimennin tässä oli kyseessä?
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa kiroileva_fossiili

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 283
  • 242 '84 T5
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #187 : 09.06.2020, 23:04:21 »
3,5" dp ja siitä taakse 3" yhdellä itsetehdyllä läpivirtaavalla vaimentimella. Vaimennin oli 3 tuumainen myös, mutta siinä oli ilmeisesti kriittisen verran liikaa virtausvastusta kuitenkin.

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #188 : 14.06.2020, 00:54:40 »
3,5" dp ja siitä taakse 3" yhdellä itsetehdyllä läpivirtaavalla vaimentimella. Vaimennin oli 3 tuumainen myös, mutta siinä oli ilmeisesti kriittisen verran liikaa virtausvastusta kuitenkin.

Oolrait. Itellä oli hieman samanlaisia oireita edellisellä setupilla. 3" rööriä koko putki, kaksi läpivirtaavaa vaimenninta ja katalysaattori. KKD hukkaportissa oli kaikki jouset sisällä, jolloin pitäisi riittää 2,5 bar asti, mutta millään ei painetta saatu yli 1,8 bar, ei vastapaineohjauksella eikä ilman. Pakosarja toki oli silloin vielä mallia kötöstys, mutta ehkä tässä oli sitten putkistokin jo tuonut vastapainetta.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #189 : 14.06.2020, 21:44:02 »
Mulla on 4" akselin ylitykseen asti jossa kapenee 3,5".

Portti puhaltaa takas putkeen, ei merkittävää vastapainetta. 4" DP sopii hyvin konetilaan.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 939
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #190 : 15.06.2020, 07:20:04 »
Biltsun portin perusjousi pitäisi riittä 2-2.4bar välille jos letkut on oikein ja pitää, vastapaineohjauksella.

Sit jos pakopainetta on reilusti asia on eri.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #191 : 10.07.2020, 20:02:02 »
Hyvin mahdollista, että tuo 3 tuuman putkisto ahdistaa alkupäästä. Pitääpi raportoida sitten kun jaksaa tuon jäykemmän jousen tuonne vaihtaa  ;D

Tänään tuli taas vuosi leimaa ja sain classicsweden coilialustan vihdoin myös muutoskatsastettua. Jos jollain sattuu tämä alusta olemaan ja laput puuttuu, niin kyselkää multa. Väännettiin kaverin kanssa varmaan yli puoli vuotta sen puljun omistajan kanssa ennen kuin suostui laput kirjoittamaan  ::)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #192 : 23.02.2021, 09:46:44 »
Päivitellääs tätäkin ketjua välillä, ettei ihan kuole pois  ;D Mitään isompaa rakentelua ei ole tapahtunut, mutta pientä kosmeettista OEM+ korjailuja on tullut tehtyä. Alkuperäinen takaluukku löysi vihdoin itsensä takaisin autoon ja samalla vaihdoin pihinä ihmisenä tuosta mustasta luukusta ehjän lasin siihen.




Lisäksi flexfuel anturi tuli vihdoin asenneltua paluulinjaan ja keväällä pitäisi ajaa peruskartat bensalle, jotta voi sitten ajella millä aineella huvittaa. Muuten auto alkaa olla aikalailla "valmis" joten nyt keskitytään vain pikkujuttujen hienosäätöön. Pitänee taas myöhemmin ainakin penkkituloksia päivitellä, jos sitä saisi taas hieman lisää tehoa kesäksi.  :)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 655
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #193 : 24.02.2021, 00:33:59 »
Tuli mieleen tuosta hukkaportin jousesta, eikös joko nyrkkisääntö ollut että jos on yhden barin jousi, niin sillä saa kahden barin ahdot, eli puolet enemmän kuin mitä jousessa on voimaa...

Minä laitan suorilta 1.7barin jousikombinaation ja katsotaan sitten voiko vastapaineohjauksella nostaa kahteen bariin paineet, jos ei iske nakupetteri kylään aiemmin ja sulata mäntää... :idiot2:

Poissa VT86

  • Hallituksen jäsen
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2916
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #194 : 24.02.2021, 08:26:58 »
Tuli mieleen tuosta hukkaportin jousesta, eikös joko nyrkkisääntö ollut että jos on yhden barin jousi, niin sillä saa kahden barin ahdot, eli puolet enemmän kuin mitä jousessa on voimaa...

Minä laitan suorilta 1.7barin jousikombinaation ja katsotaan sitten voiko vastapaineohjauksella nostaa kahteen bariin paineet, jos ei iske nakupetteri kylään aiemmin ja sulata mäntää... :idiot2:

Ei ole mitään hattuvakiota, kaikki riippuu vielä pakopaineesta ja portin koosta (voimasta joka sitä painaa auki). Mulla on sähköinenohjaus (ei vastapaine) ja 0,6Bar kello ja 1.8B keskialueella painetta ja 1.4B 4900-7000rpm. Tällä kombolla tosin huomattiin että 5500rpm jälkeen ei tartte yrittää edes pyytää enempää kuin 1.4 kun ei jaksa pitää.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125

Miksi? - Koska voin!

 

Ateho  Elekma