Niin, minun mielestä satasen sijoitus siihen että näkee siedettävästi liikenteessä ei välttämättä ole kovin kallista ja tarpeetonta. Tässä sarvikuonojen maassahan "kaikki" on laitonta. Kyllä itselläkin on seuraavan auton valitsemisessa pääkriteereitä kunnolliset ajovalot, tällä hetkellä sellaiseen vaan ei ole mahdollisuutta.
Ymmärrän sinun (ja lakipykälän) pointin noiden muutossarjojen kanssa, onhan se pirun ärsyttävää kun joku kloppi ajelee vastaan kuoleman ikäisillä rihlaumpioilla joihin on ängetty umpisiniset 8000K xenonisarjat ja tämä näyttää vastaan tulijalle sellaiselta siniseltä valo"pallolta". Mutta kunnossa olevat umpiot laadukkaalla muutossarjalla ja oikein säädetyillä valoilla ei varmasti häiritse (eikä sitä originaaleista erota) ketään.
Remes kyllä tyhjenti pajatson aikalailla hyvästi, samat ajatukset itelläkin.
Kyse ei ole mistään ärsyyntymisestä vaan totesin että tuo muutos on laiton!
Se pitäisi kertoa vastuulliselle kuljettajalle mistä on kyse?
No otetaan hieman toisenlainen esimerkki,(huono ja vaarallinen esimerkki)! Lainaa lailliset renkaat autoosi katsastukseen ja aja sitten taas loppuun kuluneilla renkaillasi rengasratsioita peläten, mutta ei turvallisuudestasi/turvallisuudestamme (huom! sinä ensin!) välittäen kun olet saanut autosi hyväksytysti katsastettua?
Tätäkö se teidän katsastus "pelleilynne" niitten valojen kanssa toisella esimerkillä kärjistettynä tarkoittaa?
Täysin pieleen menny esimerkki siinä suhteessa, että niin minulla kuin varmasti muillakin ajatuksena on nimenomaan liikenneturvallisuuden parantaminen. Itse otan aina xenonit yms. pois kesäajaksi, eli aikalailla talvirenkaiden kanssa samat ajat käytössä. Samoin ne renkaat on kohde, joista ei tingitä, on oltava hyvät.
Lyhyiden valojen heijastinumpiossa on xenonit tai ledit on ongelmallisia kyllä hajavalon vuoksi. Siitähän aloittaja halusi kommentteja. Pitkät ja lisäpitkät kaikkine laittomuuksineen ei ketään häiritse kun käyttäjä muistaa oman autonsa valotehon, suuntaa valot oikein, ja vaihtaa aikanaan lyhkäsille. Itselläkin on tuo Volvon alkuperäinen lisävalonappi kytkettynä, että ne ylitehokkaat valot saadaan käyttöön/pois käytöstä tarpeen mukaan.
Suomi on takapajula lisävaloissa ruotsiin nähden (ainakin kymmenkunta vuotta sitten kun norrbottenin alueella enempi liikuin). Kuitenkaan siellä ei juurikaan tarvinnu toisten valoista häikästyä, toisin kuin suomessa ajellessa usein käy.
Itselle on kertynyt 5 muutossarjaa (ite ostettuja ja autokaupoissa mukana tulleita), joista yksi on halppis kiinasta. Täyttä kuraa niin hajavalon suhteen, tehon puolesta kuin myös toiminnan kannalta. Ehdoton edellytys on siis laadukas polttimo, ja pykälää isompi balasti.
Oisko remeksellä mitään mallikuvaa H7R valotehosta / hajavalosta, tai saako järkevästi otettua. Balasteja on kyllä, josko tuommoista polttimoa kokeilis, perus H7 ei kehtaa lyhkäsille laittaa.