Haisu on yliarvostettu kasa. Niissä viimeisissä telkkarilamppuisissa ei enää ole edes mitään luotettavaa. Tekniikkaa saa korjata 100 tonnin välein kun ei se d4d kestä nipussa. Ja kaikki on varmaan jo vähintään kertaalleen ylimaalattu, ne kun kukkivat jokapuolelta alle vuoden ikäisinä, punaiset vissiin pahimpia mätänemään. Nelivetokin pelkkä vitsi, yksi pyörä kun kuopaisee tyhjää niin jumissa ollaan. Kuormaakaan hiase ei kestä sitä vertaa mitä muut, persus vetää maata muutaman sadan kilon kuormalla. Se hyvä puoli niissä on, että kuski ei talvella tipu kyydistä kun käsivarsi on jäätynyt sivulasiin kiinni
Oikeassa työkäytössä noita ei ole enää näkynyt vuosiin, joku vanha turnusjussi, sähkäri tai timpuri noilla vielä koittaa sitkutella.
Ja kyllä olen omistanut haisun ja on ollut ylivoimaisesti huonoin ja epäluotettavin ajoneuvo mitä olen ikinä omistanut.
Jopa tuli mustamaalattua Hiacea
Yritykseni omistaa viisi 08-11 4WD Hiacea. Vähiten ajettu 250tkm, eniten päälle 300tkm. Tekniikkaan ei ole yhdessäkään kajottu, vain kytkimiä mennyt. Nekin johtuu rankasta ajotavasta lumihangessa kun pakko päästä työkohteille maastossa kesät talvet perille.
Viimeisissä vuosimalleissa kukkimisongelmaa, mutta kaikki on takaisinkutsuna maalattu kokonaan uudelleen
Neliveto on ihan hyvä, jatkuvasti kaikilla _kaikilla_ vetävä. Eipä noita lukollisia pakuja edes ole. Sitä ei lasketa jos jossain ajonvakautus yrittää jattutella vapaasti pyörivää rengasta.
Hiacella helppaa kun painaa ristiriipunnassa jarrua niin veto siirtyy toiselle puolelle akselia.
Hiaceen saa taskurahalla kuormajouset taakse, ja samalla kun kiristää edestä vääntövarsia niin saa hyvin maavaraa lisää
2000kg vetokyky siinä ja siinä että riittää, monelle riittää
Hytissy pystyy matkustamaan jopa kolme henkilöä koska vaihdekeppi on järkevästi eikä törrötä konsolista keskellä istujan polveen
Ne vain toimii, ja toimii. Niin ja huollettu kaikki 30tkm välein merkkihuollossa, ei olla tehty 15tkm vuosihuoltoja. Ei voisi edullisempaa ylläpidettävää ollakkaan
Pahimpina miinuksina valtavan kokonen kääntösäde (koskee vain 4-vetoja) ja rattiakselin läpivientikumi joka menee 100tkm välein ja sieltä tulee moottorin äänet kabiiniin. Tuon vaihtamalla auto oikeasti hiljenee hytistä
