Ekaa kertaa tälle kesälle pestynä:

Nyt pari päivää ajeltu siirtokilvillä vikoja esiin. Kilsoja tullut noin 120 ja niitä vikojakin löytynyt.
Lämpömittari näytti alkuun vähän outoja lukemia. Virrat laittoi kylmällä koneella päälle, niin anturi lämpötila oli 4c. Anturin olisi pitänyt näyttää 20c lämpötilassa 2600ohm. Yleismittarilla anturi näytti 20c lämmössä 5600ohm, eli anturi rikki. Olisi pitänyt silloin konetta kasatessa mitata se.
Purin sitten termarin kopan irti ja sain lenkkiavainta leikkelemällä tehtyä työkalun, jolla anturin sai auki. Kl racingin imusarja on lähes kiinni anturissa, joten tiukkaa on. Sain anturin jo kokonaan kierteeltä pois, mutta mittapää oli niin pitkä ettei se mahtunut tulemaan pois. Ei ollut sitten toista imusarjan tiivistettä ja piti saada auto tänään vietyä nelipyöräsuuntaukseen, joten pistin takaisin kasaan ja säätelin megaan laserlämpömittarilla arvot vähän sinnepäin.
Ohjaustehostimen kanssa oli myös imusarjan takia todella tiukkaa ja jouduin talvella ottamaan siitä kiinteän säiliön irti. Hitsasin jostain romukopasta löytyneestä nipasta siihen tiukan mutkan ja löin sen paikalleen "krymppi" sovitteella. Nyt taitaa pikkasen sauman välistä hikoilla. Pitää seurata tilannetta.
Tänään käytin auton kulmien säädössä. Säädin tallilla aurauksen mittanauhalla yksin suurinpirtein kohdilleen. Yllätykseksi kaikki arvot oli vihreällä. Säädettiin kumminkin oikealta camberia pikkusen pienemmäksi ja auraus juuri ohjearvojen keskelle. Samalla sitten huomattiin, että pohja ihan märkä jarrunesteestä. Säiliö oli ihan vinossa, ja vähän kun tökkäsi, niin irtosi kokonaan. Säiliön oli talvella irti ja nyt siitä oli sitten tiivisteet mennyt poikki kokonaan. Aamulla ei vielä ollut mitään vuotoja auton alla. Ajelin sitten 60km tallille, mutta ei päässyt missään välissä vetämään ilmaa jarruihin, eikä kytkimelle. Olisi kumminkin ollut hydrauli kässäri toiminnassa siltä varalta, jos jarrut olisi kadonnut. Tallilla ehjät tiivisteet paikoilleen, ja nyt toimii jälleen.
Nopeusmittarissa on jotain häikkää ja liitin oli kiinni perässä, vaikka sitä epäilin. Näyttää ajossa kokoajan 20kmh ja kilometrit lisääntyy todella hitaasti. Noin 120km matkalla ehkä 20km. Viimekesänä 740 mittaristolla ei ollut ongelmaa. Periaatteessa perän anturin johtojen napaisuudellakaan tuskin on merkitystä?
Bensapaineanturi näytti alkuun oikeita lukemia. Yhtä`äkkiä logia seuratessa pomppasi 3bar-->11bar. Sen jälkeen näytti virrat päälläkin 11bar, mutta nyt toimii taas normaalisti. Liitin oli vähän kiinalaisen oloinen, joten vika saattaa olla siinä. Pitää tarkastaa samalla, kun vaihtaa vedenlämpöanturin. On vähän ahtaassa paikassa bensakiskon alapuolelle.
Pistäkääs nyt jotain kommenttia. Tai jos jollain ideaa nopeusmittari hommaan?