Elekma  Autoracing

240->b230ft+m90

  • 123 Vastauksia
  • 44447 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #75 : 27.04.2017, 12:49:05 »
Sun 984 ruiskuboksi osaa ohjata sähköflektiä releen kautta. Itseasiassa 2-nopeuksista flektiä. Voi käyttää 850-flektiä ja relettä.

Mutta 1-nopeuksinen käy.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1194
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #76 : 27.04.2017, 14:55:28 »
Tais olla kasipätkän rele sama kun 940 rele mitä käytin. Lyhensin 940 flektiä poistamalla sen tuuletusosion niin sai sopimaan 240/740/940 kapeaan syyläriin. Oton mainitsema sähköohjaus releelle toimii bensaboxin nastoista 10 ja 11, kuvassa liitin releen keskellä.




142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #77 : 27.04.2017, 19:55:06 »
Lukoksi perään suosittelen 588 torsenia.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #78 : 27.04.2017, 22:51:08 »
Lukoksi perään suosittelen 588 torsenia.
O0

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #79 : 28.04.2017, 19:18:49 »
Kiitokset vastauksista!

Mistä tuommosen torsenin voi tilata ja missä hinnoissa pyörii? Näytti joku foorumin ukko myyvän nuihin 588 lukkoihin sopivia nopeusanturin kehiä niin ei tulis senkään kans ongelmia  8)

Racen sivuilla näytti olevan tämmöstä lukkoa kaupan vähän reilu tonnilla. Mitä on raati mieltä ja mitehä tuon kans toteuttaa anturikehä härpättimen

https://www.race.fi/fi/product/31978a/quaife-differentials/151-25402/volvo

Lukkoa etsiessä ei ole vissinkään väliä onko tämänhetkisenä peränä 1030 vai 1031?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4516

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #81 : 10.05.2017, 01:54:35 »
Nyt on tehty akselinylitys toiseen kertaan ja päästy taas vähän ajeleen :D



Tällä hetkellä harmia aiheuttaa se, että kytkinpolkimen joutuu polkemaan AIVAN pohjaan asti, että ottaa.Tältä olis varmaanki vältytty jos oisin laittanu rikkoja sinne pallopäämutterin alle kun oli laatikko irrallaan :nuhtelu ...tässä mietiskelin, että sekin varmaan auttaisi jos pidentäisi työsylinterin tankoa joka painaa haarukkaa? Yksi vaihtoehto on myös, että tekemäni poljin on  paska ja pitää sitä hiukan muokata  ::)

Nyt olis tarkotus alkaa pikkuhiljaa kerään rompetta seuraavaan vaiheeseen  8) 

Elikkä hakusessa:
-aito -012 immu
-seosmittari (mikä?)
-19T ahdin 7"ppesällä+ 3"dp (mistä?)
-531 kansi jonka sais heittää suoraksi varmistamalla paikalleen. Nokka vielä vähän kysymysmerkki.
-lastu tälle kokoonpanolle

Periaatteessa taitaa olla se ja sama muutoskatsastanko ennen vai jälkeen palikoitten laittoa

Tietty ostoslistalla edelleen torseni ja jonkunäköstä alustasarjaakin katellu, vanteetki ois mukava päivittää jajaja...

Edit. Onko nuita 531 erilaisia? Eli pitääkö minun ettiä esim. F koneessa ollutta tms.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2017, 01:58:26 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #82 : 10.05.2017, 08:51:07 »
Kaikki 531 on samoja. Sit jos ollu jossain merimoottorissa niin voi olla pakokanavien puolella jotain syöpymää. Viisaammat tarkentakoot.

Seosmittariks joku laajakaista-lambda, esim. PLX.
Aidon 012 IMMun löytäminen voikin olla hankalaa, mistäkö tiedän  ::)
Jos 19T on hakusessa niin laitappas Ebayn hakuun Kinugawa 19T Volvo. Löytyy vähän eri hintasina, on 20T:täkin tarjolla, mutta esim. täs:
http://m.ebay.com/itm/252729644157
3" DP esim. KL-Racingiltä tai sit teurastaa orkkis-DP:stä lähdön ja KKD:ltä supistuskartio ja vääntää ite 3" tavarasta...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #83 : 10.05.2017, 21:31:02 »
531 voi olla tai olla olematta lämpöaikakytkimen paikka, mutta tietääkseni kaikki 531 autonmoottoreista ovat sähköruiskullisesta, jotenka anturien puolesta kaikki käy bolt-on. Vaparin ja turbon 5351 oletusarvoisesti eroaa samalla tavoin kun 530, eli pakoventtiilit ovat erit (toimii kyllä kummillakin ihan yhtä lailla).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #84 : 17.05.2017, 17:16:43 »
531 on myös kjeteistä peräsin, voit toki hommata semmosenkin kuhan tulppaat ne suutttimien reiät. helppo homma. :)
240

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #85 : 12.07.2017, 20:30:34 »
Pari kuukautta ajellu vaan ja nyt meni laturi. Samaan syssyyn tuli lomarahatki niin vois alottaa taas volvon roplaamisen :D Viikonlopuksi olen sopinut kaupat 531 kannesta vx3 nokan kera. Nyt ostoslistalla siis:

-012 immu
-19T http://turbomeck.se/19T-volvo-940
-Tuohon passeli 3 tuuman dp http://turbomeck.se/node/156
-668 dekat http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/siemens_deka_injector_668_cc_c_26_12_ohm_jetronic_o_o_61_mm_long-p-517597-186/
-PLX https://www.jmtuonti.fi/products.php?p=2818&lang=fi löytyyköhä jotain ohjetta asennukseen vai onko kuinka yksinkertainen?
-Riittänee varmaan motonetin kansipahvi+pako/imusarjan tiivisteet. Pitäisiköhän samalla laittaa uudet pultit, mistä tai kuinka pitkät?
-Tonilta kysyn varmaankin lastua

Vieläkö joku hoksaa jotain mikä kannattaa ottaa huomioon tai puuttuu?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #86 : 12.07.2017, 22:16:47 »
Noi Motonetin tiivisteet kyllä riittää vielä. Isot pojat taitaa käyttää imusarjan tiivisteissä yms. liitoksissa aika monesti tiivisteliimoja kun ahtoja alkaa olla lähemmäks 2 kuin 1 bar...

Itse asensin omaan ysiin viime viikolla PLX:n (en kytkenyt ohjaamaan LH:ta, vaan pelkkää seosmittaria). Voe pojat että on yksinkertanen ja helppo! Toisen lambdan paikan kun tirskautti DP:seen kiinni nii loput oli ihan plug-in. Toki riippuen miten asentaa tuon näytön, boksin ja johdotukset on jokaisen oma valinta... Ainoot varsinaiset sähkötyöt oli kun otti sulaketaulusta 12V laajakaistalle.

Ja siis PLX:n mukana seuras oikeen hyvät ja yksinkertaiset ohjeet.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #87 : 13.07.2017, 00:31:22 »
Joo elikkä jotai liimaa tiivisteen lisäksi vai joku pelkkä massa? Ei kallis investointi niin vois varmuuen vuoksi laittaa. Ja joo eiköhän tuosta PLX sähköistäki selvitä ku rautalangasta joku vääntää vielä ohjeet ku ajankohtasta : ::)
Mutta asiasta kukkaruukkuun, väliaikasena ratkasuna ajattelin laikata keulasta jousia puoltoista kierrosta. Ruukataanko näistä ottaa ala vai yläpäästä? Aattelin vielä varmistaa että mitenkä tuo operaatio nyt tapahtuu ennenku rikon jotaki, elikkä otetaanko tuo yläpää jotenki irti ja sitte  vaan jousi ulos ja haluttu määrä rälläkällä pois ja takas kasaan?:idiot2:




Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #88 : 13.07.2017, 05:20:08 »
Eiköhän näillä paineilla paperi riitä.

PLX on siis muuten omilla pistokkeillaan (ei voi kytkeä väärin) kunhan otat vaikka tupakansytyttimeltä sille + ja -
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #89 : 13.07.2017, 17:40:21 »
AEM mittaria suosittelen laajakaistaksi ja unohda lh 2.4 ja osta autotunesta ATECU V3. Itse alotin tolla lh 2.4 lastulla ruisku + sytkä , 3 tuuman ilmamassamittarilla ja 446cc suuttimilla mutta et saa käymään kunnolla, varsinkaa paremmalla nokalla ja isommalla turbolla samaan hintaan tai oikeestaa halvemmmallla saat ton ohjattavan. Ja takaan että et kadu.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo