Autodiagnoosi  Carcom Oy

240->b230ft+m90

  • 123 Vastauksia
  • 44456 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #105 : 28.10.2017, 23:56:16 »
 Voin kertoa että tuo ei rengasrauoilla inahtanukkaan. Liinat ku laitoin molemmin puolin repiin raollee nii sitte sai kammettua murikan irti kohtuu nätisti, kiitokset tonille :)


Tässä vaiheessa jo hyvä luikauttaa ilmoille kysymys, mistä saan tilattua oikeat laakerit tuohon? Ja muistutus tosin vielä että asun jumalan seläntakana, niin laakerikauppa ei ole vaihtoehto ellei aja 260km mutkaa rovaniemellä...

 Mitä nyt lukenu jonku verran niin isot pojat sanonu ettei tuota suojalevyä välttämättä tarvitse/vaikuta laittaa uuteen perään?
Ja jonkunäköstä vinkkiä laakereitte irrotuksee? Nuitten takana ilmeisesti simmilevyjä jotka heittää vaan samalle puolen uutee murikkaan?


« Viimeksi muokattu: 29.10.2017, 00:09:37 kirjoittanut Rokuli »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #106 : 29.10.2017, 01:05:54 »
En minäkään tuota suojalevyä omaani laittanut. Toki oma ei ole edes ajossa niin ei osaa sanoa mahdollisia haittavaikutuksia :D ainoa funktio tuolle, jonka itse keksisin, olisi estää pulttien joutuminen hampaiden väliin jos ne sattuisivat sieltä itsestään aukeilemaan.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #107 : 29.10.2017, 01:38:55 »
Joo jää kyllä mullaki laittamatta. Laitoitko johonki tiettyy momenttiin lautaspyörän pultit kiinni? Taian laittaa loctitet vielä väliin. Ja kasasitko uusilla laakereilla vai otitko vanhasta murikasta ehjänä irti?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #108 : 29.10.2017, 10:44:37 »
Pulttitaulukosta katsoin tuolle pulttikoolle soveliaan momentin ja kiristin siihen loctiten kanssa.

En irroitellut mitään laakereita, vaan snurrasin koko keksinnön dremelillä kuikkaan :D

Tähän tyyliin

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #109 : 29.10.2017, 22:39:46 »
Joo näyttäs alfameri neuvovan ainaki 140 manuaalissaan lautaspyörän pultit 65-85Nm tiukkuuteen niin sillä taietaa nyt mennä.  Ja hetken aikaa kävi mielessä että kasaisin tänään vanhoilla laakereilla tuon ajokuntoon, mutta nehä meni (yllätysyllätys) paskaksi irrottaessa :D

Löyty sitte samoilla numeroilla kohtuullisee hintaan laakerit netistä. Eli vanhoilla simmilevyillä ja uusilla laakereilla kootaan. Odotin tosiaan, että molemminpuolin ois ollu useampia levyjä, mutta ei ollutkaan kuin yksi per puoli.

http://www.tampereenlaakerikeskus.com/tuotteet.html?id=295/4060

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #110 : 31.10.2017, 17:40:25 »
Kaveri painahutti työpaikkansa rässissä laakerit paikallee ja itellä tuli räittyä nopeusanturikehä kiinni. Nyt alkaiski sitte kasaamine. Tuli lueskeltua, että joillaki nopeusanturi ottanu kehään kiinni, pitänee tarkkailla ja lyyä rikkaa väliin jos tarpeellista.


pic upload
« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 22:07:48 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #111 : 08.11.2017, 23:03:16 »
No niin elikkä kuten odotettua, anturi vastaa  nopeusanturikehään. Miten tuo perkele lähtee irti? Pyörii vain tyhyjää nihkeästi kun lukkopiheillä pyörittää




upload images

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #112 : 08.11.2017, 23:32:52 »
Se on vain painettu siihen ja pysyy siinä kitkan avulla. Melkein helpompi ottaa peräkoppa irti ja naputella toiselta puolelta hylsyn kanssa anturi irti. Joutuu antamaan mailaa ihan tosissaan, että suostuu lähtemään irti. Sopiva voimankäyttöaste on himpun verran siinä rikkoutumisrajan alapuolella.

Näin ainakin tuossa omassa.  :D

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #113 : 09.11.2017, 20:59:09 »
 Kylläpä tympäsee jumittaa tämmösen takia... Jos jollain on myyä 1030 akselin  peräkoppaa anturin kera, jonka saa irti ja takas paikallee, niin ostan mielelläni kohtuu hintaan, varmaa nimittäi kohta menee  tää oma paskaksi ::)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #114 : 09.11.2017, 21:29:36 »
Mutteri vaan auki, siinä on ihan kierre kuten kuvasta näkyy. Itse anturihan ei ole kun painamalla, mutta sekin voi olla vuosien varrella jonninverran jässähtäny. Voisit myös kokeilla esim tuplatiivisteellä, tai sitten etsiä paksuinta tiivistepaperia mitä löydät ja leikellä siitä peräkoppaan uuden/toisen tilkkeen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #115 : 09.11.2017, 22:03:42 »
Oli nii ruosteessa että pyöri vain tyhjää ja sillonki piti kaikkien voimien takaa repiä. Tilannehan eskaloitu siihen, että rälläkkä kätee mutteri poikki, rikkaa väliin ja nyt täpeillä kiinni ja katotaa mitä se sanoo jahka saa nippuun :D

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #116 : 10.11.2017, 17:02:51 »
En muistanutkaa kuinka mukavaa on ajaa lukkoperällä :D aivanku eri auto ! Kaikki meni siis lopulta nappii ja mittariki pelaa vaikka jäi aika reilustikki väliä anturille ja kehälle. Ainoa mikä ihmetytti/jäi vaivaamaan, niin öljyä ei mennyt kuin 1,3 litraa vaikka jostain luin, että 1,6 litraa olisi tilavuus
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 20:02:21 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #117 : 10.11.2017, 23:56:58 »
En muistanutkaa kuinka mukavaa on ajaa lukkoperällä :D aivanku eri auto ! Kaikki meni siis lopulta nappii ja mittariki pelaa vaikka jäi aika reilustikki väliä anturille ja kehälle. Ainoa mikä ihmetytti/jäi vaivaamaan, niin öljyä ei mennyt kuin 1,3 litraa vaikka jostain luin, että 1,6 litraa olisi tilavuus
En nyt suoraan muistanut tilavuutta, mutta mitä löysin netistä perän öljytilavuudeksi niin.

Vetoisuus:
1030  1.3l
1031   1.6l

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #118 : 11.11.2017, 10:17:08 »
Tilavuuteen vaikuttaa myös onko perässä lukko vai avoin differentiaali.
Onhan ne tasauspyörästöt ihan erikokoisia.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #119 : 11.11.2017, 10:34:09 »
Jos menee yli litra, mutta alle kaks niin asiat on yleensä ollut ihian hyvin.

 

KL-varaosat  Race.fi