tulikohan tämä noin 5 maissa vastaan tuossa hatakan kohdalla trailerissa?
jep, valkosen pakun vetämänä
Loistavaa luettavaa!
Itsellä jäärata/jokkis/rokkiralli sianpää ja alustan muutokset ajankohtaiset. Tarkoitus myös tuoda laatikko eteen ja ison volvon akselilla.
Kilpien välissä oleva kaasariturbo-possukin on, toistaiseksi odottaa motivaatioo muuttaa ruiskuturboks 
Seuraillaan tätä jos motivaatioo löytys samalla!
tässä laatikko pysyy takana ja muutenkin tarkotus pitää suht simppelinä, toiseen 360 on tosin tulossa laatikko eteen, tosin siihen ei tuu volvon konettakaan... mites onks toi sun kilpipeli r-sprot sarjalla vai omatekele? mietin vaan kun eikö r-sport sarjasta lähe jo yli toi sallittu 138hp, pitäis tääkin joskus muutoskatastaa.
-----------------------------------------------
parin viikon tapahtumat nyt pikaseen tiivistettynä
sain noi coilien kierrosat toimimaan leikkaamalla lyhemmiksi tosta läpisulaneen kohan alta

seuraava ongelma olikin napojen poraaminen oikeaan kokoon, ostin teräkselle tarkotetun reikäporan ja sain sillä tollasen parinmillin uran, yhen porakoneenkin vaati toi poraus.

tän jälkeen mietin että millä saan tohon reiän ja kuulin että amiksella ois joku hieno kone jolla pitäs onnistua --> osat sinne. 1,5 vikkoa meni ja ilmotetaan että ei oo terää joka kävis näille eikä saa koneeseen kiini. nyt siis koko coiliprojecti jäi tähän. tän jälkeen kirolin vaan kun auto seisoo tallissa, kunnes päätin perjantai iltana 9 aikaan että pitää päässä helsinkiin. ensin 50km päästä hakemaan toisesta 360 tän vanhat tolpat jossa laikkajouset. vasta parivikkoa aikasemmin olin nää sinne vieny.

samalla tuli hitsattua pakoputkin kun olin sen aikoinaan kiiressä tehnyt klemmareilla ja vuoti aika paljon (02 tais olla 15% pakokaasumittarilla).

koko putkisto, hitsaussaumat niin nättejä ettei lähempää tarvii kuvia. pakoputki loppuu tällähetkellä renkaan viereen, koska ei mahu kunnolla akselin yli, eikä oo tarpeeks matala että vois laittaa alikaan.

tuli tehtyö vähän muutakin mm. korjasin öljynpaaluuletkun (jo 3 kerta kuukauden sisään kun vuottaa). rikoin yhen iskarinyläpäistä ja laitoin noi camberyläpäät vakio tolppiin. yritin korjata pakopesän katkennutta pinnapulttia. näistä ei kuvia kun tuli suht kiireellä tehtyä pe-la välisenä yönä. Launtai aamuna helsinkiin, sinnepäin matka ilman ongelmia. ekä ongelma: auto ollut parkissa 5h ja unohin flektin päälle (flekti toimii vieläkin pelkällä napilla). no apuvirtaa sain yheltä smart kuskilta. tän jälkeen keskustan läpi ja melkeen keitti sentaki kun unohin laittaa sen flektin päälle.
ja tästä alkaa oikeesti ongelmat:
eli lähin ajaa takaspäin ja siinä porvoonväylällä ajellessa muistin että piti kattoa jossain vaiheessa öljynpintaa no ajattelin että katon kohta kun pysähyn johonkin syömään. no vauhtia 120 kmh ja mietin että vähänniinkuin menettäis pikkuhiljaa tehoa. tuuli aika kovasti niin ajattelin vaan johtuvan vastatuulesta. 10 sekunttia ja yhäkkiä tehot katoo kokonaan -->1sek hirvee kolina moottorista --> kytkin pohjaan enkä ees ehtiny saada kättä avaimille ennenkuin mootori sammu. koitin startata ei pyöri --> meen kattomaan öljytikkua --> ei kastu --->kiroile. noin tunnin oottelun jälkeen sain käymään, mutta kiertokanget siellä kolis senverran kovasti ettei viittinyt paria sekunttia pitempään käyttää. no sain tutun hinaamaan auton lähimmälle parkkipaikalle
siinä vielä kuva tienlaidasta

ideana oli käyä ostaa toinen moottori ja asentaa se tuolla ja sitten ajamalla takas, ei mistään löytynyt moottorinostinta, mutta sattu löytyy e kortillinen henkilö joka ton suostu hinaamaan mulle kotiin vuokratrailerilla.

toinen moottori tuli myös tänään illalla haettua, tiistaina tarkotus vuokrata moottorinostin ja laittaa paikalleen.
mitä tästä opimme osio:
-pitää asentaa tuo flektin sensori, ollut jo hetken hyllyssä muttakun ei oo kehdannu otta uusia jäähytysnesteitä pihalle, tosin nyt ne on pakko.
-tässä oli turbon öljytulo ryöstetty öljypainanturin reiästä, aikasemmin ajattelin että ei sillä niin väliä kun ei sensori toiminut aikasemminkaan, tosin ois tää moottori varmaan pelastunut jos ois nyt ollut sensori paikallaa. öljytulo myös vuoti hieman jonka takia menee putki uusiksi.
en kyllä tiiä mihin hävis 5l öljyä n.300km matkalla. vuoti se ehkä vähän mutta en ainakaan löytänyt mitään isompaa vuotoa, tosin tuntu menomatkalla savuttavan aika paljon sinistä aina kun kiihytteli. eniten ärsyttä se kun tossa koneessa oli uudet mäännänrenkaat, kiertokangenlaakerit ja kaikki tiivisteet vaihettua uusiin. no seuraavaan moottorin en laita silikonia kallimpaa tiivisteitä niin ei sitten vituta niin kovasti kun se hajoo, vois myös ton öljynpainaanturin laittaa nii ei pitäis jäädä tienpälle. jää nyt nää coiloverit tekemättä jossei saa noihin napoihin reikiä millään.