Löytyykö kohtalotovereita joilla tämä olisi ratkaistu? Auto on v70 02 D5 manuaali ja kilsoja reilu 400tkm.
Sammuu ajossa satunnaisesti. Mittariston valot kerkiää välähtämään mutta samassa "mäkistartti" jo käynnistää moottorin. Tuo pätkiminen on alkanut lisääntymään, ekan kerran teki viime kesänä. Nyt saattaa lyhyessä ajossa mennä monta päivää ettei sammu. Pidemmissä ajossa melko varmasti tekee ainakin kerran. Lämpötila ei vaikuta. Tekee kuumalla ja kylmällä ilmalla. Myöskään moottorin kuormitustilanne ei vaikuta.
Vikakoodit luettu ja tähän viittaavia vikoja voisi olla:
ECM-2501, Polttonestepaine-liian suuri paine
ECM-820A, Järjestelmärele- Signaali virheellinen
-Debilillä vaihtoivat vikakoodien luvun yhteydessä ECU:n releen ja jonkun toisen ristiin. Ei vaikutusta.
-Konepellin alla olevan sulakeboxin harmaata liitintä ja johtoja nitkutettu auton käydessä...ei vaikutusta.
-Huom. akku on alkuperäinen.
Päivitystä:
Viikko sitten kaverin vikakoodin lukijalla koitettiin tutkia miten rail-paineet käyttäytyy. Torquen softa kertoi "Fuel Pressure" vaihtelevan tyhjäkäynnilla n. 320-440 bar. Osaako joku sanoa onko tuo vaihtelu liikaa. Mitä tapahtuu jos paine nousee tietyn rajan yli?
Eilen öljynvaihtoa tehdessä lämmittelin konetta nostamalla vähän kierroksia. Kun asetti kierrokset 1500 ja piti kaasupolkimen paikallaan niin kierrokset seilas +- 200 rpm. Samaa teki vähän korkeammillakin kierroksilla.
Olisko kuitenkin railin paineensäätimessä häikkää? Tietysti tämä voi olla lisä oire ja varsinainen vika muualla. Johtosarjojen nykimisellä ei konetta ole saatu sammumaan.
Akku on vielä vaihtamatta...sillä kyllä lähti kone tulille parikin kertaa -18 lämpötilasta ilman lisälämmityksiä.