Proturbo  Autodiagnoosi

G80 liikkeellelähtölukon toiminta & modifiointi

  • 220 Vastauksia
  • 77313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5628
  • Teiden tukko
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #15 : 19.09.2011, 23:34:20 »
Tuo rakotulkki on toimiva juttu. Täytyy vaan ottaa huomioon se että jos lukko irroittaa vaikkapa 80kmh vauhdissa niin onko kuski siihen valmis? Hirvee sladi lukolla ja "poks" lukko pois------> sit mentiin. Tiedän pari tapausta joissa on menty aika kauas normaaleista ajoreiteistä... :D

Lukko ei irrota kuin vasta sitten kun nostaa kaasun. Jos perän saa irti vakio lukolla alle neljässäkympissä kolmosella niin sillä voi vetää pitkälti toiselle sadalle molempien renkaiden sutiessa. Näin ainakin liukkaalla.

Eli, veto päällä, lukko kiinni --> veto pois, lukko vapauttaa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #16 : 20.09.2011, 12:12:46 »
Tuota turbo242 oletko varma tuosta että pitää kiinni niin kauan kuin vetoa on? Meinaan märällä asvaltilla pyörittämään niin perän heittää pienen pyörimisen jälkeen sivulle (nappaa kiinni) ja heti sen jälkeen alkaa pyörien nopeus kasvaa, päästään ehkä 1/4 ympyrä luistossa ja sen jälkeen suttaa 1 pyörä.

Näin siis täällä, AW pakko ykkösellä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 992
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #17 : 20.09.2011, 17:04:08 »
Ainakin S90 toimii kuten Turbi 242 kuvaili, silloin kun autossa lukko vielä TOIMI. Nykyään käyttäytyy kuten HembdalD kuvailee... lukossa kitkalevyt loppu kun päässyt muutaman kerran valtoimenaan suttaamaan kun jäänyt kiinni pahaan paikkaan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5628
  • Teiden tukko
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #18 : 20.09.2011, 18:15:43 »
Tuota turbo242 oletko varma tuosta että pitää kiinni niin kauan kuin vetoa on? Meinaan märällä asvaltilla pyörittämään niin perän heittää pienen pyörimisen jälkeen sivulle (nappaa kiinni) ja heti sen jälkeen alkaa pyörien nopeus kasvaa, päästään ehkä 1/4 ympyrä luistossa ja sen jälkeen suttaa 1 pyörä.

Näin siis täällä, AW pakko ykkösellä.

Ainakin liukkaalla toimii niin kuin kuvailin. Asfaltista en tiedä. Mullakin rupeaa tuo lukko olemaan jo ehtoopuolella.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #19 : 20.09.2011, 18:22:13 »
Ainakin liukkaalla toimii niin kuin kuvailin. Asfaltista en tiedä. Mullakin rupeaa tuo lukko olemaan jo ehtoopuolella.
Vai meneekö ysin perä liukkaalla muuten vain luisussa vaikkei lukko kiinni olekaan  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 381
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #20 : 20.09.2011, 19:01:28 »
Itsellä vanhassa 960:ssä lukko jäi päällä myös siihen asti kunnes kaasusta helppasi nopeudesta riippumatta ja välillä kun asfaltilla pyöräytti kunnolla menemään se saattoi jäädä päälle monen kilometrin matkan vaikka pysähtyikin välillä. Vähän mekanismi ilmeisesti jumitti :D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4478
  • LH-uuno
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #21 : 21.09.2011, 00:21:13 »
Kyllä se ehjänä pitää niin kauan kun momentti pysyy yllä, vaikka nopeus nousisikin. Talvella huomaa hyvin, jos kolmosella karvan vaille 40 polkasee laitteet vinoon ja antaa laulaa, lukko pitää kyllä niin pitkälle kun laitteet jaksaa sutia. Ja kyllä se pitää, 945 deekulla nimittäin puskee hulluna heti kun lukko aukeaa ja ei saa sutimalla perää irti. Piti joskus kokeilla pari kierrosta jäärataa ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #22 : 21.09.2011, 07:18:41 »
jäädä päälle monen kilometrin matkan vaikka pysähtyikin välillä. Vähän mekanismi ilmeisesti jumitti :D

mulla on tämmöisiä kokemuksia kanssa, tuosta uudesta käyttiksestä.

 -jos lähetee vaikka renkaat vinkuen valoista niin molemmat vetää, ajan suoraa tietä normaalisti hetken, ja käännyn vaikka oikealle niin perä paukahtaa kerran kesken mutkan, taitaa mennä siinä vasta pois päältä :)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #23 : 21.09.2011, 09:24:31 »
Skebazu monta kertaa lähtenyt vierestä parkista niin perä pamahtaa. siis ei mikään kauhea meteli mutta aina liikkeelle lähös pieni pamahdus sieltä kuuluu. lukko elää omaa elämää vai jokin menossa rikki?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #24 : 20.10.2011, 21:03:58 »
Itse ja velipoika hitsattiin pikku napilla kiinni koko vastapaino, lukittee joka vauhdissa, eipä se talvella normaalikelissä enää satasen jälkeen paljoa suttaa lukko päällä jos on hyvät renkaat. Jääraalla kuningas :D

Itsellä tosin jostain syystä levis se lukituksen "kytkentätappi" ja lähti sen hammarattaalta hampaita samalla irti..tiiä sitte eikö tykänny semmosista keväällä ku lähti 80:stä kiihyttämään toinen rengas jäällä ja toinen asfaltilla ja lukko päälle.
Ja lukko löysää yleensä heti pois kun löysää vedon..eikä mene aina vauhdissa ekalla sutasulla päälle, vaatii toisen..varmaan +500tkm tekee tehtäviään.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #25 : 20.10.2011, 21:59:27 »
Itse ja velipoika hitsattiin pikku napilla kiinni koko vastapaino, lukittee joka vauhdissa

onkohan tästä ohjeita jossain ?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5064
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #26 : 21.10.2011, 01:21:19 »
eikä mene aina vauhdissa ekalla sutasulla päälle, vaatii toisen..varmaan +500tkm tekee tehtäviään.
Tuskinpa tekee. Kuten edellä kirjoitin, samallai käyttäytyi viime talvena ajamaton lukko kevennetyllä vastapainolla. Lukko on kuitenkin alkujaan tarkoitettu hitaalla pyörimisnopeudella tapahtuvaan liikkeellelähtöön, joten se ei välttämättä ehdi mukaan nopeisiin tilanteisiin.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2043
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #27 : 21.10.2011, 08:48:43 »
Itsellä tuntuu olevan nimenomaan liikkeelle lähtiessä ongelma saada suttaamaan kahdella. Risteyksestä kun lähtee talvella loivaan ylämäkeen niin ensin jäädään paikalleen sutimaan yhdellä pyörällä sekunti pari ja sitten lähtee toinenkin mukaan. Vauhdista on kyllä talvella sutinut lähes aina kahdella kun pikkusen näpäyttää kaasua niin samantien tarjoaa perää sivulle. Pitäisi tarkistaa tuo lukon olemassaolo vaikka renkaita vaihtaessa kun en ole edes varma että onko siellä koko lukkoa. Tuntuisi kyllä siltä että on kun nappaa niin yhtäkkiä lähtiessä toisen pyörän mukaan.
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa alarli00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #28 : 21.10.2011, 19:54:07 »
Tuo vastapaino on helppo hitsata napilla kiinni.

 perän kansi auki ja pyörittellee perää ja toisella puolella siinä murikassa on aukko josta näkee ne tasauspyörästön rattaat ja toisella puolella on se lukkohässäkkä ja se vastapaino on siinä keskellä isoin osa.. painaa vaan sen painon kunnolla sinne sisään päin ja hitsinapilla kiinni.

se paino siinä kääntyy ulospäin perästä keskipakoisvoiman ansiosta ja ottaa sen lukon pois päältä.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #29 : 21.10.2011, 23:43:38 »
se paino siinä kääntyy ulospäin perästä keskipakoisvoiman ansiosta ja ottaa sen lukon pois päältä.

no tuota tuo selittää sen että matalilla kierroksilla sudittaessa lukko pysyy kiinni, mutta korkeilla kierroksilla suttaa yhellä renkaalla.

saisko tosta vastapaino hässäkästä kuvaa ennenku lähtee koppaa aukomaan, jos jaksatte ni lisätkää paintilla vaikka tekstiä kuvaan että missä on se vastapaino jne

 

Elekma  Autoracing