Futurez  Proturbo

G80 liikkeellelähtölukon toiminta & modifiointi

  • 220 Vastauksia
  • 77312 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Jotain tekstejä landian puolelta löysin

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=22274.0

Paljonko siitä olisi hyvä napsaista vastapainoa pois? Kokemuksia?

Bricksin ohje http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027
« Viimeksi muokattu: 01.03.2016, 13:39:59 kirjoittanut Acke »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #1 : 15.08.2011, 12:51:07 »
Tuolta Turbobricksin sivuilta joskus luin, että puolikas irroittaisi noin 65-75km/h.

Itse otin kokonaan pois, kuten kuvassa.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5064
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #2 : 15.08.2011, 14:00:59 »
Ois mielenkiintosta tietää saako lukon toimintaa herkemmäksi. Se ei tahdo talvella tai märälläkään aina ehtiä mukaan tilanteisiin vaan voi ottaa päälle vasta kun nostaa kaasun ja painaa uudestaan. Viime talvena koko akseli oli vielä ajamaton.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

EVO8

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #3 : 15.08.2011, 14:25:10 »
Mulla on asennettu lisäjousi limpulle. Ei tarvitse purkaa muuta kuin perän kansi auki. Helppo säätää jos tarvetta.

 

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #4 : 15.08.2011, 14:34:07 »
Mulla on asennettu lisäjousi limpulle. Ei tarvitse purkaa muuta kuin perän kansi auki. Helppo säätää jos tarvetta.
Tästä ehdottomasti lisää tietoa
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa puuhiss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #5 : 13.09.2011, 00:58:50 »
Mulla on asennettu lisäjousi limpulle. Ei tarvitse purkaa muuta kuin perän kansi auki. Helppo säätää jos tarvetta.

Joo tästä ois kiva kuulla lisää...!!!

EVO8

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #6 : 13.09.2011, 09:11:05 »
Kuvaa ei löydy mutta toteutus on yksinkertainen. Perään on kiinnitetty pienellä ruuvilla ohut jousilevy joka vastustaa puntin ulostuloa. Rakotulkki esim on käypä, siinä on reikä valmiina 5mm ruuville (käytä kierrelukitetta). Joutuu hieman taivuttamaan.

 

Poissa puuhiss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #7 : 13.09.2011, 13:43:36 »
Mihin kohtaan oot sen asentanut?  jos vaikka tosta kuvasta katsotaan.. http://turbobricks.com/mods/img/art0027_img002.jpg

hevonen

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #8 : 13.09.2011, 13:56:37 »
Tuo rakotulkki on toimiva juttu. Täytyy vaan ottaa huomioon se että jos lukko irroittaa vaikkapa 80kmh vauhdissa niin onko kuski siihen valmis? Hirvee sladi lukolla ja "poks" lukko pois------> sit mentiin. Tiedän pari tapausta joissa on menty aika kauas normaaleista ajoreiteistä... :D

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #9 : 13.09.2011, 14:07:44 »
Tuo rakotulkki on toimiva juttu. Täytyy vaan ottaa huomioon se että jos lukko irroittaa vaikkapa 80kmh vauhdissa niin onko kuski siihen valmis? Hirvee sladi lukolla ja "poks" lukko pois------> sit mentiin. Tiedän pari tapausta joissa on menty aika kauas normaaleista ajoreiteistä... :D
Olenkin miettinyt että tuo 80 on liikaa, 40 taas liian vähän. Olisiko 60km/h sopiva irroitusnopeus? Vähän hankala tuota testata muutoin kuin talvella paikallaan :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #10 : 13.09.2011, 14:13:56 »
Ei talvella sladi lopu kesken vaikka lukko aukeaakin 40 nopeudessa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #11 : 13.09.2011, 14:16:48 »
Ei talvella sladi lopu kesken vaikka lukko aukeaakin 40 nopeudessa
No ei varmasti.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

hevonen

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #12 : 13.09.2011, 14:26:04 »
Olenkin miettinyt että tuo 80 on liikaa, 40 taas liian vähän. Olisiko 60km/h sopiva irroitusnopeus? Vähän hankala tuota testata muutoin kuin talvella paikallaan :)
No mulle riittää toimiva org. lukko noilla lastuvireillä, siis reilut 200hp. Jos suoraan lähdetään asvaltilla, ei mulla enää jaksa kakkosen jälkeen kahta piirtää... :D Eikä oikeen kakkosellakaan. (225)
Hyvin tuo lukko kyllä vakionakin laittaa kontin liikkeelle ja sitten kun tuo massa liikkuu niin eihän sitä pysäytä mikään. *karkuun->
Ehkä jäävuori, niinkuin Titanicin?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #13 : 13.09.2011, 14:29:45 »
No ei varmaan piirrä kakkosella kahta raitaa jos irrottaa 40km/h, eikä edes ykkösellä kovin pitkälle.

Liikkellelähtöönhän tuo on mitä mainioin, niinkuin tarkoitettukin
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

EVO8

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #14 : 13.09.2011, 22:37:47 »
Mulla tarttuu kyllä vielä 130Km/h ja märällä siinä vauhdissa meneekin helposti kylki edellä. Uraisella tiellä joskus hieman ...yllätyksellinen....ELK. Mutta muuten erittäin nätti ajaa kun vetopitoa riittää vähän reippaammassakin vauhdissa. Talvella pääsee ohi ettei jää rinnalle sutimaan. Käytökseltäänhän tuo on rauhallinen ja helppo hallita kun tietää mitä on tulossa.

Täytyy huomioida se että auton nopeushan ei määrää irrottamista vaan vetopyörästön pyörintänopeus. Eli auton nopeus voi olla 60km/h mutta jos pitoa ei ole niin nopeusmittarissa (tasauspyörästössä) vauhtia jo paljon enemmän.

 

Futurez  Proturbo