Sain farkusta voideltua apukuskin lukkopesän toimintaan, kuskin puolella liottelu vielä jatkuu. Tein
hukkaportinpoistoputken, joustoa siihen ei saanut sovitettua samalla tavalla kuin ennen.
Alustaan etsin josko jostain sattuisi kuitenkin saamaan alkuperäisiä madallusosia. Skandix ja Classic Parts tarjoavat vielä madallusjousia eteen automaattiin. Hintaa tulisi Skanidixilta 260e ja Classic Partsilta 308e/pari. Ei ihan heti houkuttele ostoksille. Madallusetuiskareita ei toki ole ollut saatavilla enää useampaan vuoteen ja uudet vakiot maksavat 200-220e/pari Ebayssa. Foorumilla on myynnissä yksi käytetty sarja ilman takaiskareita, mutta siitä on hieman hankala käydä kauppaa kun myyjä ei osaa sanoa hintaa, eikä vastaa tehtyyn tarjoukseen. Muutenhan madaltamisessa ei olisi ongelmaa, mutta muutoskatsastusta varten pitäisi olla tietoja jousien sopivuudesta.
Siitä huolimatta aloitin miedon madaltamisen. Selailin Lesjöforsin jousiluetteloa ja 2,9l S80 etujousi näytti langanpaksuuden ja halkaisijan perusteella aika hyvältä aihiolta. Purin toisesta S80 T6 purkuraadosta etutolpat jousien mallausta varten. 960 jousi on huomattavasti pidempi ja harvemmalla nousulla kuin T6. Vapaapituus 965 +M90 510mm ja kierroksia 6,5, T6 410mm ja kierroksia 6. Langanpaksuus 960 13,5mm ja T6 14,5mm. Koesovituksen perusteella lyhensin etujousta lopulta yhden kierroksen jolloin vapaapituudeksi jäi noin 337mm. Istuu hyvin paikalleen, eikä pysty heiluttamaan käsin. Täyspitkällä jousella keula jäi ylemmäs kuin alunperin, nyt karkeasti arvioiden noin 1,5cm matalammalla.
Vakiopituiset jouset, taas utuinen kännykkäkuva:

Etuiskarithan on aivan lussut, mutta nyt keulan käytös on sentään jollain tapaa hyväksyttävä. Paikaltaan ja pienestä vauhdista kiihdyttäessä valot ei enää näytä oraville, eikä vaihdetta vaihtaessa tai jarruttaessa niiaa senttitolkulla kuten ennen

Takapäähän vaihdettava Nivomat-jousi ja coili-iskarit sitten kun taas on jossain vaiheessa pelimerkkejä käytettäväksi.