Kulkukoira  Proturbo

740 vaihteisto takkuilee/rutisee!

  • 63 Vastauksia
  • 21891 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #60 : 18.09.2011, 16:33:05 »
Jaa, toihan ois kiva tietää että miten. Tuo ylivaihdehan tekee pääakselin pyörimisliikkeestä eestaas liikettä sellaisen nokan välityksellä ö-pumpulle. Öp riippuu ihan täysin tuon akselin pyörimisnopeudesta, (auton nopeudesta).
Voihan sinne panna paksumpaa öljyä ja toivoa parasta. ;)
Tiedän.
Siellä on paineensäätöön tarkoitettu "prikka"(volvon räjäytyskuva ylivaihteesta, komponentti nro 22).
Tiedä sitten alkaako paine nousta sitten alempaa, kun sinne laittaa paksumman.

Poissa Arttu.M

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #61 : 07.08.2012, 22:20:15 »
tuli volvo ostettua viikonvaihteessa ja tänään vaihdoin moottoriöljyt siihen. kysyin varaosaliikkeen tiskillä että mitä öljyä volvo syö(2.3L turbo) antoi 20-50w turbo moottoreihin tarkoitettua öljyä. sanoi vielä että ennen talvea pitää vaihtaa juoksevampaan. öljyt vaihdettua ei enää nappi vitonen toiminut!? onko vika nyt sitten öljyissä? :buck2: vai huitaisinko jonkun piuhan irit vahigossa auton alla rymytessä? enne tätä toimi täydellisesti.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #62 : 07.08.2012, 22:29:35 »
Moottoriöljy sijoittuu moottorin seudulle.
Vaihteistossa on oma öljytila ATF220-öljylle.

Katso piuhat vaihteisstossa olevan solenoidin päästä ensin. Toinen vaihtoehto on rele. Kolmas minkä voi tarkastaa on kepissä olevan napin piuhat. Ja sulake myös.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 vaihteisto takkuilee/rutisee!
« Vastaus #63 : 08.08.2012, 10:44:30 »
Moottoriöljy sijoittuu moottorin seudulle.
Vaihteistossa on oma öljytila ATF220-öljylle.

Katso piuhat vaihteisstossa olevan solenoidin päästä ensin. Toinen vaihtoehto on rele. Kolmas minkä voi tarkastaa on kepissä olevan napin piuhat. Ja sulake myös.
ATF220 on ihan hyvä automaattivaihteistoon, kuten nimikin sen sanoo. Ja toimii kivasti manuaalissakin jos tykkää ajella fullerilla, jos taas tykkää synkronoidun vaihteiston ominaisuuksista niin vaihdelaatikoon vaihteistoöljy, itse todennut teboilin synteettisen gl-4:sen ihan kivasti toimivaksi, dramaattinen parannus atf:n verraten ja loikkarikin pelaa normaalisti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

RallyBaron  Samppasport