Noniin, laakerissa oli sisäkehä, ulkokehä, pari kuulaa ja kasa epämääräistä metallisälää. Leikannut aikoja sitten kiinni ja syönyt muoviholkin ympäriltään olemattomiin. Kollektorikin oli läpi kulunut ja hiilet noin 3mm mittaisia. Hyvin työnti silti edelleen 14v

.
Noh, varalaturin kollektori oli parempi joten käytin sen akselia johon laitoin uudet laakerit.
Mutta se muoviholkki aiheuttaa ongelmia. Ainoa ehjä muoviholkki on siinä laturissa kiinni joka ei sytyttänyt latauksen merkkivaloa. Siirtäisin tämän holkin alkuperäiseen laturiin mutta eihän se lähde irti mitenkään ehjänä.
Joten minun täytyy kasata tämä "rikkinäinen" laturi uusilla laakereilla. Putsaan kaikki hapettumat ja pistän sormet ristiin. Onhan tämä toiminut vielä vuosi sitten.

Remontti jatkuu aamulla klo 06.00...