No niin, auto tosiaankin eksyi kotipihaamme muistaakseni vuonna 1996 erään kaatopaikkareissulla, kun olimme viemässä veljen kanssa peräkärry kuormallista B18 /B20 moottoreita ja muuta ah niin arvoon noussutta volvo osaa uudelleen kierrätykseen.
Samaan aikaan kun purimme kuormaa maahan eräs tuntemamme mieshenkilö taisi nostella samasta kasasta osia itselleen varastoon, koska oli ikänsä ajanut myös vanhoilla Amazoneilla.
Tulipa sitten puheeksi tallissaan seisova poikansa omistama volvo ja tarve oli saada autotallin tila muuhun käyttöön.
Käytiin katsomassa auto myöhemmin ja Amazon siirtyi samalla reissulla veljeni omistukseen.
Itselläni tämän auton osalta oli sormet sen verran sopassa, että auto tuli hyvästä alkuperäiskunnosta huolimatta pelastettua entisöinniltä

Auto tehty kori- ja tekniikka-muutokset vuosien 1996-2000 välillä.
Pohjois-Suomessa Amazon ollut milleeniumin jälkeen vierailuilla jenkkiautonäyttelyissä ja Oulun American Car Show:ssa pokattu customien kolmas sija.
Kotikontumme paikallislehti noteerasi auton heti ensiajelujen jälkeen ja myöhemmin Spinneri halusi myös tehdä autosta jutun ja auton nimi on lähtöisin jutun tekijän ehdotuksesta.





Autolla on sen jälkeen ajeltu auringon laskuun, kunnes muiden projektien ja innostuksen lopahdettua jäi Amazon autotalliin pressun alle useammaksi vuodeksi seisomaan.
Pressu poistettu vuodenvaihteessa 2016/2017 ja tarkoitus päivittää auto uuteen kuosiin esim. uudelleen choppaamalla katto. Aikaisempi madallus tehtiin ronskilla otteella ja veljeni mielestä joitakin kohtia istuvuudessa olisi voinut tehdä toisin.
Aikataulua auton valmistumiselle ei ole, koska mies elättää itsensä ( ja perheensä) päivät autojen peltitöitä tehden, joten inspiraatio jatkaa omassa tallissa ja jo kertaalleen tehdyn muutoksen kanssa voi välissä olla koetuksella.
Millä sain hänet houkuteltua tähän mukaan oli se, että jos myös muille ao. muutoksia tekeville olisi hyötyä esittelystä julkisesti.
Maailma ja varsinkin nettiaika on muuttanut aikalailla harrastamistiedon jakoa netissä helposti.

