Kulkukoira  Proturbo

940-96 230fk pitkä startti

  • 24 Vastauksia
  • 6976 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #15 : 31.08.2011, 20:45:23 »
En tiedä minkä säälintunteen valtaan kaveri oli joutunut kun sanoi ettei maksa mitään tällä kertaa.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #16 : 03.09.2011, 14:51:59 »
Harjotukset jatkuu. Nyt on lähtenyt sentään käymään muutaman normaalimittaisen starttiyrityksen jälkeen aamuisin (Ilmeisesti vain sattumoisin.) ja käynyt taas ihan hyvin pitkin päivää. Se ufo juttu on vielä poistamatta, mutta kaikki muut yksiköt uusittu. Nyt tuli hätäisesti hankittua Bilteman uudessa luettelossa oleva halpa polttoaineen painemittari ja vasta ensimmäisen mittauksen jälkeen tutkittua ostosta paremmin. Mittari kun heitti välittömästi tappiin kun pumpun esipyöräytys oli käynyt. Asteikko näyttää olevan max 10 p.s.i joka lienee kai sama kuin 0,68 bar? Elikä täältä saa tuon mittarin, jos joku sellaista kaipaa. No tulipa ainakin todettua, että paineita on(minkäköhän verran) ja näytti pitävän mittarin tapissa pitkään. En ole vieläkään löytänyt mistään halpaa mittaria. Kerrohan, jos tiedät mistä voisi kysellä.
Lisäksi on kokeiltu toisella imm-mittarilla, lisäilmaventtiilillä("tyhjäkäyntimoottori").ja sytkäpäätteellä.
Täytyy kai uskoa bensapuolen olevan kunnossa ja siirtyä sähköpuolelle. Maadotukset?,Vikingin lastu? ECU?liittimet?Alustavissa mittauksissa ei suurempia jännitehäviöitä ollut havaittavissa.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #17 : 03.09.2011, 17:05:28 »
Eipä oo ihme että on halpa painemittari, eihän missään nykyajan ruiskuvehkeessä oo tommosia kaasarin b-paineita. :)
Se 10psi on tosiaan joku 0.68 bar...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #18 : 04.09.2011, 04:39:27 »
Harjotukset jatkuu. Nyt on lähtenyt sentään käymään muutaman normaalimittaisen starttiyrityksen jälkeen aamuisin (Ilmeisesti vain sattumoisin.) ja käynyt taas ihan hyvin pitkin päivää. Se ufo juttu on vielä poistamatta, mutta kaikki muut yksiköt uusittu.

Vasta aika kertoo, onko tila stabiili vaiko ei...

Mutta, älä hitossa poista mitään, minkä tarkoitusta et tunne tai toimimattomaksi tiedä (ufo).

Nyt tuli hätäisesti hankittua Bilteman uudessa luettelossa oleva halpa polttoaineen painemittari ja vasta ensimmäisen mittauksen jälkeen tutkittua ostosta paremmin. Mittari kun heitti välittömästi tappiin kun pumpun esipyöräytys oli käynyt. Asteikko näyttää olevan max 10 p.s.i joka lienee kai sama kuin 0,68 bar? Elikä täältä saa tuon mittarin, jos joku sellaista kaipaa. No tulipa ainakin todettua, että paineita on(minkäköhän verran) ja näytti pitävän mittarin tapissa pitkään. En ole vieläkään löytänyt mistään halpaa mittaria. Kerrohan, jos tiedät mistä voisi kysellä.

Hm....  Kokeiles tätä:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=75-1109
Tosin en näe, kun kuvaa ei ole, onko se sama kuin itsellä. Olen sen linkannut käyttämäni mittarin jossakin viestissäni joskus täällä.

Any way (toim. huom. mikä tahansa tie), liitin siinä bensatukissa on sama kuin pyörän venttiilissä ja painealueena riittää 0-5bar normaali jurbossa.

Sun mittari on ihan selvästi painealueeltaan QRP-kamaa!   ;) :2funny: :2funny: :2funny:

Lisäksi on kokeiltu toisella imm-mittarilla, lisäilmaventtiilillä("tyhjäkäyntimoottori").ja sytkäpäätteellä.
Täytyy kai uskoa bensapuolen olevan kunnossa ja siirtyä sähköpuolelle. Maadotukset?,Vikingin lastu? ECU?liittimet?Alustavissa mittauksissa ei suurempia jännitehäviöitä ollut havaittavissa.

Vaahteramäen eemeli (IMM) voi aiheuttaa ihme kikkailua, mutta käynnistystä se ei estä, ellei ole totaalisen sökönä.
Tyhjäkäyntimoottori tai servo ei käynnistystä estä. Vaikuttaa kyllä tyhjäkäyntiin ja sen kierroslukuun (jos kaasuläpän perussäätö on ok).
Sytkäpäätteestä mm. Jaipilla on mielenkiintoisia kokemuksia (ujo sytkäpääte). Ja ei sinällään ihme, kun miettii asiaa RF-teknisesti (matka puolalta päätteelle on pitkä ja tehty sopimattomalla kaapeloinnilla).
Lastu joko toimii tai sitten ei (binäärisesti), välimuotoja ei ole. Jos EPROM:issa on vikaa, niin se voi aiheuttaa käynnistymättömyyttä tms. mutta erittäin epätodennäköistä kokemuksien mukaan (siis EPROM).

Sähköpuolen kikkailua minäkin epäilen jos bensanpaineet ovat kunnossa virtojen päällelaiton jälkeen.

Liitokset, asentoanturi (monet kutsuvat sitä myös YKK-anturiksi), EZK:n piuhoitukset, puola, jakaja yms. voisivat olla syynä.

73'de
Mika

Eipä oo ihme että on halpa painemittari, eihän missään nykyajan ruiskuvehkeessä oo tommosia kaasarin b-paineita. :)
Se 10psi on tosiaan joku 0.68 bar...

Niimpä!  (halpa, kun on varaston jämiä)...

0,68948 Baaria!   :juhau:


http://www.convertworld.com/fi/paine/



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #19 : 04.09.2011, 10:20:33 »
Niinpä. QRP on ihan ok muissa kuvioissa (Juma TRX-1). Täytyy katsoa tuo ilmamittari Motonetista. Asentoanturi on kanssa vaihdettu pari vuotta sitten, mutta voishan senkin kokeilla. Virranjakajaa ei ole avattu vuosiin. Voiskohan öljyvuoto sinne tehdä tuota? Luulisi sen oireilevan vähän toisin?Niikuin puolankin, mutta mene ja tiedä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #20 : 04.09.2011, 11:57:18 »
Turhaa vaihtaa sitä asento-anturia, jos virranjakaja on tarkastamatta.
Voit yllättyä sisällöstä, etkä välttämättä positiivisesti!  ;)

Juu, QRP:lle on paikkansa, mutta kipunan kanssa se ei sovi. Se on vähän sama kuin huono antenniliitos.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #21 : 05.09.2011, 12:30:31 »
Tuli irrotettua virranjakaja ja yllätys oli tosiaan vähemmän mukava. Öljyä ja muuta moskaa oli riittävästi. Oliskohan suurin vuoto siinä pienemmässä o-renkaassa. Ei enää oikein pyöreältä näyttänyt. Siivosin paikat ja laitoin niineen kokoon kun ei ollut heti uusia tilalle ja nyt lähti heti kylmiltään normaalisti käymään. Tuohan taitaa olla niitä kaikkein perinteisimpiä vikapaikkoja näissä, mutten noiden oireiden perusteella olisi kyllä millään arvannut tuonne ekaksi syöksyä. Aika näyttää(varmaan jo huomenissa) josko vikapaikka todella löytyi. En edelleenkään oikein jaksa ymmärtää miksei oireita ollut milloinkaan lämpimänä eikä ajon aikana,(josko vika oli tuolla jakajassa). Vain aamuisin yön seisokin jälkeen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #22 : 05.09.2011, 13:02:29 »
Ei ne vaikuta jakajan tiiveyteen ne o-renkaat, jotka näet jakajaa silppuamatta aivan täysin. Se jakajan sisällä jemmassa olevahan on ainoa "oikea" tiiviste siinä, se pienihän on vain keskittämässä akseli nokkaan, ja iso muutenvaan staattinen tiiviste. Sitä jakajan stefaa ei ihan helposti saakaan suomesta, aiheesta varsin hiljan ihmetelty täällä foorumilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #23 : 05.09.2011, 14:17:53 »
Joo, eivät tunteneet Turun eikä Raision sinisellä tuota stefaa. Sanoivat vaan ettei siellä ole muita kuin nuo o-renkaat. Kiitti vinkistä ,katsellaan maailmalta.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #24 : 06.09.2011, 09:22:55 »
Eilisen siivouksen jälkeen lähti nyt aamulla niinkuin kuuluukin. Crotonílta tilasin stefan. Toivottavasti pysyy riittävän siistinä siihen asti. Kiitokset kaikille mielenkiinnosta.(uskoisin tämän ongelman nyt selvinneen, ellei niin perästä kuuluu)

 

Futurez  Kulkukoira