Harjotukset jatkuu. Nyt on lähtenyt sentään käymään muutaman normaalimittaisen starttiyrityksen jälkeen aamuisin (Ilmeisesti vain sattumoisin.) ja käynyt taas ihan hyvin pitkin päivää. Se ufo juttu on vielä poistamatta, mutta kaikki muut yksiköt uusittu.
Vasta aika kertoo, onko tila stabiili vaiko ei...
Mutta, älä hitossa poista mitään, minkä tarkoitusta et tunne tai toimimattomaksi tiedä (ufo).
Nyt tuli hätäisesti hankittua Bilteman uudessa luettelossa oleva halpa polttoaineen painemittari ja vasta ensimmäisen mittauksen jälkeen tutkittua ostosta paremmin. Mittari kun heitti välittömästi tappiin kun pumpun esipyöräytys oli käynyt. Asteikko näyttää olevan max 10 p.s.i joka lienee kai sama kuin 0,68 bar? Elikä täältä saa tuon mittarin, jos joku sellaista kaipaa. No tulipa ainakin todettua, että paineita on(minkäköhän verran) ja näytti pitävän mittarin tapissa pitkään. En ole vieläkään löytänyt mistään halpaa mittaria. Kerrohan, jos tiedät mistä voisi kysellä.
Hm.... Kokeiles tätä:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=75-1109Tosin en näe, kun kuvaa ei ole, onko se sama kuin itsellä. Olen sen linkannut käyttämäni mittarin jossakin viestissäni joskus täällä.
Any way (toim. huom. mikä tahansa tie), liitin siinä bensatukissa on sama kuin pyörän venttiilissä ja painealueena riittää 0-5bar normaali jurbossa.
Sun mittari on ihan selvästi painealueeltaan QRP-kamaa!

Lisäksi on kokeiltu toisella imm-mittarilla, lisäilmaventtiilillä("tyhjäkäyntimoottori").ja sytkäpäätteellä.
Täytyy kai uskoa bensapuolen olevan kunnossa ja siirtyä sähköpuolelle. Maadotukset?,Vikingin lastu? ECU?liittimet?Alustavissa mittauksissa ei suurempia jännitehäviöitä ollut havaittavissa.
Vaahteramäen eemeli (IMM) voi aiheuttaa ihme kikkailua, mutta käynnistystä se ei estä, ellei ole totaalisen sökönä.
Tyhjäkäyntimoottori tai servo ei käynnistystä estä. Vaikuttaa kyllä tyhjäkäyntiin ja sen kierroslukuun (jos kaasuläpän perussäätö on ok).
Sytkäpäätteestä mm. Jaipilla on mielenkiintoisia kokemuksia (ujo sytkäpääte). Ja ei sinällään ihme, kun miettii asiaa RF-teknisesti (matka puolalta päätteelle on pitkä ja tehty sopimattomalla kaapeloinnilla).
Lastu joko toimii tai sitten ei (binäärisesti), välimuotoja ei ole. Jos EPROM:issa on vikaa, niin se voi aiheuttaa käynnistymättömyyttä tms. mutta
erittäin epätodennäköistä kokemuksien mukaan (siis EPROM).
Sähköpuolen kikkailua minäkin epäilen jos bensanpaineet ovat kunnossa virtojen päällelaiton jälkeen.
Liitokset, asentoanturi (monet kutsuvat sitä myös YKK-anturiksi), EZK:n piuhoitukset, puola, jakaja yms. voisivat olla syynä.
73'de
Mika
Eipä oo ihme että on halpa painemittari, eihän missään nykyajan ruiskuvehkeessä oo tommosia kaasarin b-paineita. 
Se 10psi on tosiaan joku 0.68 bar...
Niimpä! (halpa, kun on varaston jämiä)...
0,68948 Baaria!
http://www.convertworld.com/fi/paine/