RallyBaron  Samppasport

940-96 230fk pitkä startti

  • 24 Vastauksia
  • 6975 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
940-96 230fk pitkä startti
« : 18.08.2011, 09:41:44 »
Tehnyt kahtena aamuna peräkkäin, että vasta monen normaalimittaisen käynnistysyrityksen jälkeen lähtee käyntiin. Lämpimänä lähtee heti normaalisti eikä mitään muita oireita. Kokeiltu toista bensapumpun relettä eikä vaikutusta. Parin viime vuoden aikana vaihdettu nämä yleisimmät: bensapumpun rele, suutin rele, bensapumppu(siniseltä),sytkäpääte ja ykk-anturi. Tuntuu niinkuin aamuisin haettaisiin bensaa jostain kaukaa. Voisko tuo uudehko pumppu kuitenkin vai joku muu?

hevonen

  • Vieras
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #1 : 18.08.2011, 16:00:48 »
Kuuntele tekeekö pumppu esipyöräytyksen kun paat virrat päälle?

Kai se petroolisuodatin on joskus vaihettu? ;)

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #2 : 18.08.2011, 16:17:48 »
Jätin tuon suodattimen pois laskuista kun on vaihdettu tänä kesänä, mutta se taitaa olla noita Motonetin myymiä.En tosin ole kuullut kenenkään niistä valittavan?(pitäisköhän kuitenkin uusia kokeeksi?)
Täytyy yrittää kuunnella aamusella paremmin. Tänään toiminut koko ajan hyvin kun seisokkeja on ollut vain tunti tai pari joten ei ole tainnut ehtiä kunnolla jäähtyä välillä.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #3 : 19.08.2011, 00:26:42 »
tai sit ei pumpun takaisku pelaa jos siellä on ollenkaan ja päästää pitkässä seisokissa linjan tyhjäksi.. ::)  oli töissä jokunen aika sitten 850 jossa tankissa olevasta pumpusta letku osittain irti ja seisomisen jälkeen lähti tyyliin 4 pitkällä startilla käymään ja lämpimänä pelas ku puikki  :buck2:
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #4 : 19.08.2011, 08:33:57 »
Sama tilanne tänäkin aamuna. Juuri tuohon tyyliin neljännellä pitkällä startilla käymään. Esipyöräytys ääni ja bensanloiske kuuluu selvästi tankinkorkin kautta, kun laittaa virrat päälle. Pumppuko tässä pitää taas kaivaa esiin? (ei se poisotto muistaakseni niin paha, mutta takaisinlaitossa meinas usko loppua reittiä hakiessa)

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #5 : 19.08.2011, 09:45:56 »
Sama tilanne tänäkin aamuna. Juuri tuohon tyyliin neljännellä pitkällä startilla käymään. Esipyöräytys ääni ja bensanloiske kuuluu selvästi tankinkorkin kautta, kun laittaa virrat päälle. Pumppuko tässä pitää taas kaivaa esiin? (ei se poisotto muistaakseni niin paha, mutta takaisinlaitossa meinas usko loppua reittiä hakiessa)

ei ole paha tosiaan kaivaa esiin.. asennus hieman ilkeä että saa pumpun istumaan maljaan.  kato ehdottomasti samalla sen kannen kunto mikä siinä pumppuhässäkässä on ettei ole putket ruostuneet puhki tai letkuissa haurastumaa.  ::)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #6 : 19.08.2011, 10:20:04 »
Kiitokset. Kai tässä on pakko se pumppu onkia. Vai keksiskö joku vielä jotain jonka vois kattoa ensin? Tuo Vikingin lastukin tuossa kävi mielessä(3-4vuotta vanha), mutta sillä ei taitaisi kai olla tollaisia vaikutuksia?

hevonen

  • Vieras
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #7 : 19.08.2011, 13:48:50 »
Esipyöräytys ääni ja bensanloiske kuuluu selvästi tankinkorkin kautta, kun laittaa virrat päälle.
Ei pitäis loisketta kuulua. Siellä on varmaan tankissa letku rikki...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #8 : 19.08.2011, 14:55:28 »
Kokeiles hyppylangalla pitää sulakkeita 11 ja 1 yhdessä vaikka 10 sek ennen starttiyritystä, näin saat käsin pyöritettyä pumppua reilusti ennen starttia. Tuo reilu loiske kuulostaa kyllä tankinsisäiseltä vuodolta jossakin letkussa... Pelaako jos tankki on aivan täynnä?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #9 : 19.08.2011, 17:48:25 »
Tuntuisi kanssa vähän oudolta jos tuo pumppu olisi jo kerinnyt hajota. Letkun rikkoontuminen voisi tietysti olla alkujaan omaa mokaa edellisestä asennuksesta. Tilasin joka tapauksessa uuden boschilaisen. Ajattelin ottaa tuon vanhan ylös vasta kun saan uuden ehkä alkuviikosta.  Tällä hetkellä on tankki melkein tyhjä, joten en osaa sanoa mikä tilanne olisi täydellä tankilla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #10 : 20.08.2011, 13:13:00 »
Oletko lukenut vikakoodit?

Mitannut bensanpaineet suutin tukista virtojen kytkemisen jälkeen (jos epäilet pumppua)?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #11 : 21.08.2011, 10:43:53 »
Tässä ei ole enää sitä lediyksikköä konehuoneessa, vaan "obd"-näköinen liitin etupenkkien välissä. Siitä saan kyllä sytkäpoksin osalta nuo koodit sillä ledi+kytkin-hässäkällä, joka kerran tuli tehtyä. Pitäisi jostain löytyä( en ole kylläkään viimeaikoina edes ettinyt) edullinen testeri tähän versioon. Lambdavalokaan ei ole syttynyt. Bensapaineiden mittaamiseen ei kanssa ole välineitä hankittuna. Uskon tällä hetkellä eniten tuohon letkuvaurioon. Asia selvinnee lähipäivinä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #12 : 21.08.2011, 19:59:09 »
Tässä ei ole enää sitä lediyksikköä konehuoneessa, vaan "obd"-näköinen liitin etupenkkien välissä. Siitä saan kyllä sytkäpoksin osalta nuo koodit sillä ledi+kytkin-hässäkällä, joka kerran tuli tehtyä. Pitäisi jostain löytyä( en ole kylläkään viimeaikoina edes ettinyt) edullinen testeri tähän versioon. Lambdavalokaan ei ole syttynyt. Bensapaineiden mittaamiseen ei kanssa ole välineitä hankittuna. Uskon tällä hetkellä eniten tuohon letkuvaurioon. Asia selvinnee lähipäivinä.
Sieltä "look a like" OBDII-liittimestä saa samat jutut irti kuin siitä diaknostiikka pistokkeesta.

Kaikki viat eivät sytytä lamda-valoa.   ;)

Bensan paineet on helppo mitata ja se kertoo, onko bensalinjassa oikeat paineet, eli toimiiko pumppu ja vuotaako painat vaiko ei.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #13 : 31.08.2011, 11:29:54 »
12 tunnin seisokin jälkeen ei suutintukissa enää ollut paineita. Kauanko niiden pitäisi pysyä ajon jälkeen? Nyt vaihdettu bensanpainesäädin ja lähti suht nopeasti käymään. Siinäkö se tällä kertaa. Huomenissa selviää.
Vikakoodit luettiin eikä niitä ollut. (sinisellä)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940-96 230fk pitkä startti
« Vastaus #14 : 31.08.2011, 20:34:26 »
12 tunnin seisokin jälkeen ei suutintukissa enää ollut paineita. Kauanko niiden pitäisi pysyä ajon jälkeen? Nyt vaihdettu bensanpainesäädin ja lähti suht nopeasti käymään. Siinäkö se tällä kertaa. Huomenissa selviää.
Vikakoodit luettiin eikä niitä ollut. (sinisellä)

Jos paineet ovat kadonneet tunnin jälkeen, niin se tuskin aiheuttaa käynnistys ongelmaa. Mutta jolleivat paineet nouse heti kun virta-avainta käännetään, voi ongelmasi esiintyä.

Mitä sininen-tiski veloitti koodien luvusta?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron