TamCar  KKD Motorsport

XC60 MY18->

  • 345 Vastauksia
  • 46178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4228
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #300 : 12.12.2018, 09:37:37 »
Laitapa käsi ratin alapuolelle kun lähdet pakkasella liikkeelle
Syystä että?
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #301 : 12.12.2018, 09:38:49 »
Laitapa käsi ratin alapuolelle kun lähdet pakkasella liikkeelle

Ei silleen - meikäläisellä sillä on klappit  :P

Mutta pitää kokeilla - täällä eteleässä ei ole ollut pakkasia että moista olisi havainnut, eikä V90:ssä parin talven tiimoilta ainakaan mitään em. havainnut.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa mulugren

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3276
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #302 : 12.12.2018, 09:42:09 »
Syystä että?

Syystä että pukkaa kylmää ilmaa sieltä. Tai ainakin olen melko varma siitä kun aiemmat generaatiot tekee samaa ja sitä on koetettu jollain vaahtomuovipalalla korjata. Joku Volvon ilmastoinnin "arkkitehtuuri" bugi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa lasa2002

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #303 : 12.12.2018, 11:51:40 »
En ole itse huomannut tuommoista, mutta pitää kokeilla.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #304 : 16.12.2018, 21:04:04 »
Puhaltaako muuten uusi XC60 ja XC40 ratin alta kylmää? Tämä riesa oli mulla mk2 V70 ja myöskin mk1 XC60 (facelift) tekee samaa. Ei tullut koeajossa asiaa tutkittua. Ongelma poistuu siinä vaiheessa kun auton kabiini ja kojelauta lämmennyt läpikotaisin (esim 1h ajon jälkeen)

Et kysynyt V90:stä, mutta siitäkin huolimatta kerron, että siinä ei ainakaan puhalla kylmää  :)
V90 D4 AWD Inscription

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #305 : 16.12.2018, 21:21:52 »
XC40 testattuna eilen -12C:ssä, ei tule kylmää.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 489
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #306 : 17.12.2018, 10:40:22 »
Eilen oli  "mielenkiintoinen keli " , XC:n keula ohuessa jäässä ,etu tutkat ja kamera  "pimeänä " huomautus mittaristossa , led ajovalot myös jääkerroksen peitossa , muutaman sentin korkuinen reuna yläosasta  puhdas .
Valoteho ja kuvio aika olematon  kun illalla ajoi kotipihaan , vaalea sokkeli on hyvä  "peili " valotestiin .

Poissa gubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #307 : 06.02.2019, 13:19:40 »
Volvo kutsuu takaisin 167000 kpl XC60 2018-2019 malleja, viallinen komponentti sähkökäyttöisessä takaluukussa

https://teknikensvarld.se/volvo-aterkallar-167-000-stycken-xc60/
« Viimeksi muokattu: 06.02.2019, 16:42:11 kirjoittanut gubbe »

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #308 : 21.02.2019, 17:23:15 »
Autoni mukana tuli ns. urheiluavain joka muistuttaa lähinnä USB-tikkua. Mitään painonappeja siinä ei näy olevan. Toiminee kuten keyless avain yleensäkin toimii?
Volvo XC60 T8 2018

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6482
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #309 : 21.02.2019, 17:50:55 »
Autoni mukana tuli ns. urheiluavain joka muistuttaa lähinnä USB-tikkua. Mitään painonappeja siinä ei näy olevan. Toiminee kuten keyless avain yleensäkin toimii?

Tuo on juurikin se idea, eli vesisuojauksen parantamiseksi siinä ei ole nappeja. Mutta kosketettaessa kahvaa ovien avaamiseksi tai lukitsemiseksi se vastaa radiolla autolle kuten tavallinenkin "keyless"-avain. Ja tietysti myös itse keyless-ajaminen toimii samoin kuin tavallisella avaimella.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #310 : 23.02.2019, 15:05:42 »
Mites latailun kanssa olisi paras menetellä. Ajaako akku aina 'tyhjäksi' vai latailla aina kun mahdollista vaikka akku olisi vielä puolillaan?
Volvo XC60 T8 2018

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4228
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #311 : 23.02.2019, 16:31:01 »
Mites latailun kanssa olisi paras menetellä. Ajaako akku aina 'tyhjäksi' vai latailla aina kun mahdollista vaikka akku olisi vielä puolillaan?
Aina kun mahdollista, niin piuhan päähän 8)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #312 : 23.02.2019, 17:02:19 »
Tämä selvä!
Volvo XC60 T8 2018

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #313 : 24.02.2019, 11:02:42 »
Mites latailun kanssa olisi paras menetellä. Ajaako akku aina 'tyhjäksi' vai latailla aina kun mahdollista vaikka akku olisi vielä puolillaan?

Akkua rasittaa kaikista eniten se, että kuinka tyhjäksi se päästetään ja se, että kuinka täyteen se ladataan. Valmistaja erittäin todennäköisesti rajannut ohjelmallisesti sen, että akkua ei koskaan päästetä täysin tyhjäksi ja sen, että sitä ei koskaan ladata täysin täyteen. Tämä ylläpitää akun varaustason säilymistä. Samoin akun kannalta kuluttavaa on käyttää suuria latausvirtoja, joten aina piuhan päähän kuin mahdollista ja mahdollisuuksien mukaan matalilla latausvirroilla ladaten. Lueskelin tässä hybridikiimassani yhden akkututkimuksen, jossa tutkittiin akkujen varaustasojen säilymistä. Jäi mieleen sellainen kombo, jossa akku purettiin 20% varaustasoon, sekä ladattiin 80% varaustasoon 4000 latauskerran syklillä. Tällöin 4000 latauskerran jälkeen oli akulla varauskykyä yli 80% jäljellä verrattuna täysin uuteen akkuun. Mitä pienempi oli tuo prosenttiväli, niin se paremmin akku säilytti varauskykynsä
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #314 : 24.02.2019, 17:18:11 »
Meillä laitetaan aina piuhaan kun tulee auto talliin olipa akku missä latausasteessa hyvänsä. Lataus suoritetaan auton maksimi latausteholla eli 3,7 KW tehoa nuo Hybridi Volvot pytyvät käyttämään (autossa 3,7 KW laturi), tosin seinässä minulla 11 KW 3-vaiheinen Webaston Pure jolla lataan autoa mutta kuten jo sanoin ei auto kykene ottamaan enempää kun tuon 3,7 KW.  Eiköhän tuo akku kestä noin sen aikaa kun auto meillä on ja eikös näille akuille ollut jokin erikois takuu verratuna auton 2 vuoden täysitakuuseen ?

 

KKD Motorsport  Samppasport