3.pytty näissä tahtoo kuumimpana käydä, ja mun logiikan takia just tosta kohtaa.
Just tosta kohtaa siksi, koska pakopuoli lohkosta ja kannesta käy aina tottakai viileää imupuolta kuumempana, koska pakokaasut ovat imuilmaa kuumemmat. Mäntäkin sulaa about aina pakovenojen kohdalta 16v koneessa. Ja 8v koneessakin jos katsot kummassa päässä pyttyä pakovena on, ni sehän on takapäässä pyttyä, eli venan keskusta tossa halkeaman lähellä.
Pakokaasut ulosmennessään siis kuumentavat pytyn tuosta kohtaa, kova lämpörasitus yhdessä huonon jäähdytysvesikierron kanssa (vesipumppuhan on lohkon etupäässä ja juuri siksi pakopuolelle kylmäsyöttö pumpulta), vesi kiertää hyvin vielä 1-2 pyttyjen ja 3pytyn etureunan (auton kulkusuunnassa) kohdalla, mutta 3-pytyn takareuna (ja 4pytyn etureuna jossa imuvena jäähdyttää) jää kovasti kuumaksi. 4pytyn takareuna jäähtyy hyvin, koska siellä on lohkon takapää, joka pääsee vähän edes jäähtymään ulkoilmaan taaksepäin.
Veneen koneessa mulla on vedetty jatkuva kierto lämppärin kennon lähdöstä kannen imupuolelta 3.pytyn kohdalta vesipumpulle (veneessä yleensä oo lämppäriä) ton takia. Pakopuolelta olis parempi, mutta en jaksannut kairata reikiä sinne.
Eli jos parannuksia haluat, kokeile seuraavaan versioon kairata joka pytyn TAKAREUNAAN (tai ainakin 2-3 ja 3-4 pyttyjen väliin) reiät ja laita niihin kierto vaikka vesipumpun lämppärin lähdöstä. Ja laita kierto lohkon yläreunasta 2-3cm alaspäin, ei jonnekkin pytyn alareunaan.
Tässä vaan omia ideoita ja teorioita. Parempia saa ehdottaa.
