Kulkukoira  Proturbo

Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.

  • 40 Vastauksia
  • 8739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #15 : 05.03.2017, 10:42:16 »
Meinasitko, että ajaa vain koeajon ilman LH:n lambdaa (piuha pistokkeesta irti). Plx:llä on oma anturi. Miten nakutusanturin toiminta lastun kanssa, toimiiko kuten aikaisemminkin?
Kyllä x2
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #16 : 05.03.2017, 12:15:07 »
Kiitän. Jos pääsisi ens viikolla jo laittelemaan pakettia kasaan.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #17 : 16.03.2017, 19:04:32 »
Tästä saattaa jo olla jossain kirjoitettu, en sattunut löytämään.
Nyt on hilut kiinni ja käyntiä testattu. Polttoainelinjassa nestevaimennettu mittari, joka näyttää 2,9bar. Ajettu lenkki ilman lambdaa. Kävi normaaliajossa jotenkuten. Tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla afr 10 ja röpötti aikalailla.

Vikakoodit luettu:
-imm lanka poikkki
-lambda ei signaalia

suytkäpuolella ei koodeja

Lambda kytketty kiinni ja kokeiltu ajaa uudelleen. Hyytyi entistä pahemmin ja afr lähes kokoajan 10. Korotetulla tyhjäkäynnillä nousi välillä 14, mutta kaasuttelun jälkeen veti aina rikkaalle. Imm vikakoodi ei kerennyt ainakaan vielä tulla.

Muutetut asiat:
-KL-Racing lastu sytkä ja bensa
-sytkäboksi 148-musta vaihdettu 231-loppuiseen kultaboksiin
-KL-racing 3" imm (ei löydy boschin leimaa mistään eli kopio)
-bosch 465cc suuttimet etuvastukset ohitettu
-td04hl-19t kopio
-vv-suodatin(väliaikainen)
bensanpaineensäädin vakio

Vakio IMM löytyy, kannattaako kokeilla?

Osaisiko joku auttaa? :-[
« Viimeksi muokattu: 17.03.2017, 12:33:13 kirjoittanut Teemu R »
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #18 : 16.03.2017, 19:58:29 »
Bypass paikallaan?

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #19 : 16.03.2017, 20:13:59 »
On kyllä paikallaan, mutta se versio joka on kopioahtimessa kiinni. Pitäisikö kokeilla alkuperäisellä?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #20 : 16.03.2017, 20:35:13 »
Jos siinä sellainen dump tyylinen kiinni niin ei toimi, vuotaa ilmaa ja tapahtuu juurikin noin.
Kokeile vakiolla.

Mittaa tyhjäkäynnillä mitä se imm signaali sanoo.

Oli muistaakseni 2 ja 3 pinnistä (ja olikohan vielä luettuna oikealta vasemmalle). Joka tapauksessa 3 pinni oli se signaali.
Pitäisi tulla aika liki 2.3v tyhjäkäynnillä. Jos ei tule niin IMM rikki.

Noissa kiina immuissa koettu sellainenkin, että se liitin on valettu pari milliä liian pieneksi ja johtosarjan liitin heiluu siinä eikä saa kontaktia.
Sillon siitä yleensä totuttuun tapaan saa routakuoppaan täytettä, tosin tämä vain mun tuuria noitten kanssa...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #21 : 17.03.2017, 08:55:41 »
Nyt vaihdettu vakio bypass. Tyhjäkäynnillä afr 14.5 joka oli myös ennen lastuja. Paikallaan kerroksia nostettaessa vetää rikkaalle. Tasaantuu tasakaasulla 11.5. Pari kertaa sammu kun antoi vähän enemmän kierroksia ja laski kaasun pois.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #22 : 17.03.2017, 11:57:16 »
Tuli otettua videota afr:stä ja bensanpaineesta. Mitä mieltä? Säätää aika hitaasti. Koeajettu vähän ja toimi ihan ok afr ajossa 12-14, kun pysähty niin laski 10 ja siitä pikkuhiljaa nousi 14. Vikakoodeja ei kuitenkaan tullut.

https://drive.google.com/file/d/0BxJ5lk6t-16GdVlVQkJBVVVIYXc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BxJ5lk6t-16GMW1jYWVsUDlFU2s/view?usp=sharing

Ymmärtääkö moottoorinohjaus lastutettuna alkuperäistä ilmamassamittaria?

Käyty taas ajamassa toimi ihan hyvin ison osan ajasta pari kertaa veti rikkaalle moottorijarrutuksen jälkeen ja alkoi hyytyä. Täysillä ahtopaineilla veti laihalle. Ajon jälkeen kävi tyhjäkäyntiä heiluvasti ja sammui. Lähti kuitenkin uudelleen käyntiin.

Vikakoodit luettu vaikka vikavalo ei palanut. Kuumalanka poikki ja liian rikas seos tyhjäkäynnillä. Minkälainen vastusarvo pitäisi kuumalangalla olla?
« Viimeksi muokattu: 17.03.2017, 15:14:08 kirjoittanut Teemu R »
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #23 : 17.03.2017, 19:31:01 »
Jos käy stoikkaa tyhjäkäynnillä, sammuilee ja humppaava käynti niin lastu taitaa olla vain todella karkea.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2017, 19:33:08 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #24 : 17.03.2017, 20:08:09 »
Kokeilin vakio imm:llä ja pelas paremmin ainakin paikallaan. Säätö huomattavasti nopeampi kuin tuolla "viri" immulla. Pitää huomenna käydä taas ajamassa niin selviää lopputulos. Vakio imm -016 loppuinen. siinähän ei oo tuohon kl-racingin 3" immuun muuta eroa kun varttituuma koossa?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #25 : 17.03.2017, 20:16:57 »
Se varttituuma vaikuttaa aika radikaalisti mittaukseen = ecun lukemaan.

Jos kummallakin imm toimii jotenkin niin tuskin koskaan tulee toimimaan tuolla lastulla hyvin. Kuitenkin aika yö ja päivä noi immut.  :-\

Tarkasta nyt vielä 012 imm signaali tyhjäkäynnillä niin saat sen ehjyydestä jotain havaintoa. 
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #26 : 17.03.2017, 20:39:56 »
Mittasin. Oli rungon ja 3-pinnin välillä 2.3vdc ja kierrosten mukana nousi. Mahtaako vaikuttaa kun ahtimen imuputki on vielä vakiokokoinen? Myös ahtoputket vakiot. Välijäähdytin kl-racingiltä.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2017, 20:43:49 kirjoittanut Teemu R »
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #27 : 17.03.2017, 20:54:28 »
Ei vaikuta imuputki ja 2.3v on ehjän immun merkki. Tai ainakin tyhjäkäynnillä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #28 : 17.03.2017, 20:55:47 »
Lastu on siis paska? Pysyiskö tuolla ajamaan vakiolastulla?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #29 : 17.03.2017, 21:07:14 »
Lastu on siis paska?

En tiedä. Sitä yritin aikaisemmin jo kysyä niiltä ketkä sen lastun on lukenut...

Outoa jos aivan eri immuilla toimii yhtä huonosti.
Eli:
Imm toimii ok
Lambda toimii ok
Bensanpaine on ok
Lämpötila-anturi ok
Kierrostieto on ok

Sillonhan ainoa joka ei toimi oikein on lastu. Näin äkkiseltään?

Eli mitä siellä lastussa on tai mitä ei. Vai onko niin lähelle että voisikin toimia.

Voihan sitä vakioo koittaa, mutta hukkuu bensaan varmuudella.

Luulisi kyllä,  että joku olisi jo aikasemmin valittanut jos noin huono lastu on.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2017, 21:24:42 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo